#70831
,,jhosef" gdzie robiłeś ? maszyną wymieniają czy klasyczna zabawa ? sprzęgło też w tej cenie ?
Co tu dodać -u siebie wymiane zrobie przy wymianie klocków ( to wciśnięcie -wkręcenie )tłoczków .arianm pisze:Przeglądam rady dotyczące wymiany płynu hamulcowego i doszedłem do tego wątku .
Metoda wymiany opisana przez autora wątku jest prosta i łatwa , można ją zmodyfikować
pod kątem wytworzenia ciśnienia -np sprężarka ,ale to nie istotne.
Wątpliwości jakie mi się nasuwają to efekt jaki uzyskujemy , nazwe go połowiczny .
Jak wiadomo zaworek odpowietrzający z racji zadania jakie spełnia, znajduje się na górze
cylinderka .przewód doprowadzający płyn nieco poniżej lub z boku . ( w golfie nie sprawdzałem)
Dalej można by nic nie pisać ,a wzasadzie nic pewnego napisać nie można .Bo nie rozbierałem
cylinderka po wymianie plynu przez odpowietrznik ,dlatego można się tylko domyślać
jak przebiegł proces wymiany płynu w cylinderku .
Całe " badziewie " łącznie ze skondensowaną wodą , opiłkami i wszystkim co cięższe od
nowego płynu nadal zostało w "swoim " miejscu -znaczy się w cylinderku .
Dlaczego o tym pisze - Otórz chcę ostudzić zadowolenie wynikające z faktu takiej
wymiany płynu i poddać temat do dyskusji .
Oczywiście zgadzam się z każdym kto powie że lepiej tak niż wcale .Dość "dawno "
przy innym aucie chcąc mu zrobić dobrze -hamulcom ,robiąc wymiane właśnie w ten sam
sposób -przez odpowietrznik ,zwiękrzyłem skuteczność wymiany stosując prosty zabieg
polegający na wciśnięciu do maximum tłoczków w cylinder każdego zacisku . Ale i po takim zabiegu o całkowitej wymianie trudno powiedzieć .