Łącznik elastyczny wydechu

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy
robbson
Żółtodziób
Posty: 84
Rejestracja: 03 maja 2010
Punkty reputacji: 0
silnik: 1.4 MPI BCA

Łącznik elastyczny wydechu

Postautor: robbson » 02 cze 2012, 15:43

Od jakiegoś czasu wydech zaczął głośniej chodzić. Dziś udało mi się wskoczyć pod auto i okazało się, że poszedł elastyczny łącznik wydechu (na samym łączeniu).
Sam łącznik z tego co się zorientowałem nie jest zespawany ale połączony na wcisk.
Myślę nad dwoma opcjami: pierwsza to wymiana całej plecionki lub użycie jakiejś specjalnej pasty uszczelniającej do starego połączenia.
Najchętniej bym wymienił plecionkę na nową tylko czy da się bez spawania i wykręcania dodatkowych elementów?

Silnik 1.6 FSI.

grotof
Żółtodziób
Posty: 87
Rejestracja: 05 cze 2012
Punkty reputacji: 0
województwo: dolnośląskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Trendline
silnik: 1.6 FSI BAG

Re: Łącznik elastyczny wydechu

Postautor: grotof » 06 cze 2012, 9:51

Zgadza się "na wcisk" ale fabrycznie! W warunkach garażowych tego nie zrobisz. Pozostaje kupić "plecionkę" ok. 20,-, wycięcie starej i wspawanie nowej max. 50,-. Montaż demontaż rury 0,- (zakładam samodzielny). I po sprawie. Nie ma dużo roboty przy wymontaniu. Narzędzia standardowe, (typowe klucze nasadowe, płaskie, chyba jeszcze jakiś imbus). Jeżeli jeszcze nie miałeś wymienianego wydechu to przecinasz rurę przed drugim katalizatorem (na oryginalnej jest nwet oznaczenie gdzie ciąć), a dla ponownego połączenia kupujesz typową mufkę łączącą. Zmierz tylko średnicę zewnętrzną rury, bo są różne.
Powodzenia

robbson
Żółtodziób
Posty: 84
Rejestracja: 03 maja 2010
Punkty reputacji: 0
silnik: 1.4 MPI BCA

Re: Łącznik elastyczny wydechu

Postautor: robbson » 09 cze 2012, 16:23

Tak, plecionka jest fabrycznie na wcisk. Udało mi się przyglądnąć i pobrać wszystkie wymiary. Sama plecionka ma 200mm, a średnicą rury to 50mm. Zorientowałem się w temacie i rozważam wycięcie starej i wstawienie nowej ale wersje bez spawania. Są dostępne plecionki ze wspawanymi końcówkami rur na które się zakłada obejmy (plus jakaś masa uszczelniająca do wydechu). Dzięki za info.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2012, 21:04 przez robbson, łącznie zmieniany 1 raz.

robbson
Żółtodziób
Posty: 84
Rejestracja: 03 maja 2010
Punkty reputacji: 0
silnik: 1.4 MPI BCA

Re: Łącznik elastyczny wydechu

Postautor: robbson » 13 cze 2012, 21:03

Jeszcze jedno pytanie dot poduszki silnika czy też wspornika skrzyni (a może jeszcze inna nazwa), poniżej zdjęcie poglądowe:

Obrazek

Mam na myśli tą łapę, która jest przykręcona do dwóch gumowych wsporników, które są ulokowane w sankach.

Same wsporniki mają małe pęknięcia i myślę nad wymianą. Jakieś wskazówki jak się za to zabrać? Da się je sensownie wymienić po odkręceniu łapy?

fredric
Admin
Posty: 2755
Rejestracja: 25 lis 2006
Punkty reputacji: 6
województwo: mazowieckie
auto: VW Caddy
wersja wyposażenia: Trendline
silnik: 1.4 MPI BCA
Lokalizacja: oslo/kozienice
kartoteka

Re: Łącznik elastyczny wydechu

Postautor: fredric » 13 cze 2012, 23:11

Mowa o tych zaznaczonych na czerwono........ to sama łapa nie jest problemem ale już te gumowe kółka(poduszka skrzyni czy jakoś tak na to mówią) co są w sankach to wyższa szkoła.Trzeba zdemontować sanki i potem, masz górny i dolny bez prasy nie wsadzisz.A i jak już robisz to wymień sobie też łapę bo ona też amortyzuje.
rrrumsterrrr i kadillak
Obrazek gg 1060988
sprzątam gaszę światła.........widzisz zdublowany temat albo inne nie wiadomo co........pisz to pozamiatam

robbson
Żółtodziób
Posty: 84
Rejestracja: 03 maja 2010
Punkty reputacji: 0
silnik: 1.4 MPI BCA

Re: Łącznik elastyczny wydechu

Postautor: robbson » 13 cze 2012, 23:44

Zdjęcie znalazłem na necie z naniesionymi zaznaczeniami.
Mam na myśli właśnie te gumowe poduszki - umieszczone są w sankach (ta śruba akurat nie jest zaznaczona). A co do samych sanek, czy można je zdemontować bezproblemowo?

fredric
Admin
Posty: 2755
Rejestracja: 25 lis 2006
Punkty reputacji: 6
województwo: mazowieckie
auto: VW Caddy
wersja wyposażenia: Trendline
silnik: 1.4 MPI BCA
Lokalizacja: oslo/kozienice
kartoteka

Re: Łącznik elastyczny wydechu

Postautor: fredric » 14 cze 2012, 0:03

Jak nie przeraża cię klucz i troszkę odkręcania to problemu nie widzę, tylko śrubki sobie poukładaj bo są różne.
rrrumsterrrr i kadillak
Obrazek gg 1060988
sprzątam gaszę światła.........widzisz zdublowany temat albo inne nie wiadomo co........pisz to pozamiatam

robbson
Żółtodziób
Posty: 84
Rejestracja: 03 maja 2010
Punkty reputacji: 0
silnik: 1.4 MPI BCA

Re: Łącznik elastyczny wydechu

Postautor: robbson » 23 cze 2012, 17:43

Udało mi się dziś wymienić ten łącznik. Miałem problem z odcięciem części przy kacie (kiepski dostęp - nie chciałem odkręcać całej części).
Z tyłu poszło gładko. Szlifierka kątowa się przydała...
Całość zajęła ok 3 godz z czego dwie zajęło odcięcie łączki przy kacie.

Przed wymianą:

Obrazek

po wymianie...

Obrazek

Awatar użytkownika
Dexter23pl
Moderator
Posty: 4852
Rejestracja: 15 kwie 2012
Punkty reputacji: 132
województwo: śląskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Trendline OEM
silnik: 1.6 MPI BGU
kartoteka

Re: Łącznik elastyczny wydechu

Postautor: Dexter23pl » 05 sie 2012, 13:06

koledzy podepnę się pod temat.
mam prawdopodobnie nie szczelny jeden z dwóch zamontowanych łaczników elestycznych wydechu.

i mam pytanie, jesli mam zamontowaną pomiędzy katalizatorem a tłumikiem środkowym tą metalową skręcaną mufę to znaczy że tłumik srodkowy jest już odcięty od katalizatora ?
czy poprostu nawet jak tą mufę odkręce to nie będzie przeciętej rury?

u mnie są dwie siatki takie same, wymiary siatki to ok, długość 255mm , srednica rór 45mm.

na szczęście nakrętki kolektora da się odkręcić, wszystkie się odkręcają.


Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość