Witam!
Witałem się już w głównym wątku i napisałem że auto nie jest jeszcze oficjalnie moje,
ale jestem bardzo bliski kupienia go.
Wyposażony jest właśnie w ten silnik jak w tytule i mam co do niego kilka pytań
i wątpliwości...
Zacznę od tego że samochód ma przejechane niecałe 100.000 km
a jego ostatni kierowca pomimo młodego wieku, reprezentował wybitnie kapeluszniczo - dieslowski styl jazdy.
Biegi zmieniał przy 2000 obrotów a piąty bieg wrzucał przy 50 na godzinę
I teraz pytanie: Na wolnych obrotach silnik pracuje trochę nierówno
i trochę się telepie. To telepanie czuć to nawet wewnątrz kabiny.
Słychać też jakby lekkie klepanie zaworów.
Po wciśnięciu gazu silnik reaguje z lekkim opóźnieniem i takim jakby
sssyknięciem na początku.
Podczas jazdy pracuje zupełnie normalnie ale nie czuć tych 100 koni mechanicznych.
Wiem że to "tylko" 100 koni a samochód ma długość ponad 4,5 metra (Variant) i swoje waży, ale u kolegi w Octavii ten sam silnik wydaje się żwawszy.
Co może powodować te objawy?
Drugą rzeczą są ślady oleju za przepustnicą (chyba) które ukazały
mi się po zdjęciu plastikowej osłony silnika.
Dla mnie dziwne jest to że auto jest systematycznie serwisowane
w ASO (ostatni serwis był w kwietniu) a oni tego nie widzieli...
Co Wy na to?
Pozdrawiam!