I ZLOT FANÓW FORUM VWGOLFV.PL

Więcej szczegółów w temacie http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=30&t=16219

1.6 8V BGU, BSE, BSF ,Wibracje, falujące i zawieszające się obroty...

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
Pablo
Fan Forum
Posty: 233
Rejestracja: 23 sie 2011, 12:55
Punkty reputacji: 1
województwo: małopolskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Sportline OEM+
silnik: 1.6 MPI BGU
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Zawieszające się obroty na zimnym silniku

Postautor: Pablo » 08 cze 2012, 22:07

Adaptację przepustnicy robi się VCDSem. Jak się tym nie bawisz to trzeba uwieżyć mechanikowi na słowo ;-) ew przejechać trochę km, żeby się sama zaadaptowała.
Ja czyściłem na wyrost przepustnicę, po problemie w drugim Golfie ;-)
Co do spalania, to powinno oscylować w okolicy bardziej 8 / 100.
Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6

kebes
Żółtodziób
Posty: 30
Rejestracja: 07 cze 2012, 21:33
Punkty reputacji: 0
auto: -----
wersja wyposażenia: -----
silnik: -----

Re: Zawieszające się obroty na zimnym silniku

Postautor: kebes » 09 cze 2012, 18:40

:) O adaptacji to wiem, że się robi VCDSem. A przepustnica była czyszczona w lutym więc trochę czasu już minęło.
Pytałem jak sprawdzić to lewe powietrze. Wczoraj zauważyłem, że gumowy przewód łączący odmę z przepustnicą był owinięty taśmą. Po zdjęciu taśmy okazało się, ze przewód ten jest przerwany. W nadziei, że może to jest przyczyna moich problemów dosztukowałem i porządnie dorobiłem brakujący fragment przewodu, ale niestety to nie pomogło. Obroty wciąż się zawieszają. Jeszcze na dodatek popsuły mi się światła do jazdy dziennej. Kuźwa odkąd mam to auto non-stop muszę przy nim grzebać! :twisted:

kebes
Żółtodziób
Posty: 30
Rejestracja: 07 cze 2012, 21:33
Punkty reputacji: 0
auto: -----
wersja wyposażenia: -----
silnik: -----

Re: Zawieszające się obroty na zimnym silniku

Postautor: kebes » 31 lip 2012, 17:32

Po wizytach u paru mechaników/elektryków i wymianie/sprawdzeniu przepustnicy, EGR, pedału gazu, świec, kabli i cewki jestem wciąż w punkcie wyjścia. Jeden z mechaników sugeruje uszkodzony sterownik silnika (Simos 7.1). Jakieś sugestie?

Pablo
Fan Forum
Posty: 233
Rejestracja: 23 sie 2011, 12:55
Punkty reputacji: 1
województwo: małopolskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Sportline OEM+
silnik: 1.6 MPI BGU
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Zawieszające się obroty na zimnym silniku

Postautor: Pablo » 31 lip 2012, 18:19

A w czasie jazdy też się to zdarza? Może wina leży w potencjometrze pedalu gazu?
Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6

kebes
Żółtodziób
Posty: 30
Rejestracja: 07 cze 2012, 21:33
Punkty reputacji: 0
auto: -----
wersja wyposażenia: -----
silnik: -----

Re: Zawieszające się obroty na zimnym silniku

Postautor: kebes » 31 lip 2012, 18:38

tak jak pisałem, pedał gazu podmieniony był, problem dalej występuje. to się pojawia tylko na zimnym silniku. w dodatku na biegu jałowym (nie ważne czy zimny czy ciepły silnik) przerywa na 2 i 4 cylindrze i ma za niskie obroty.

Pablo
Fan Forum
Posty: 233
Rejestracja: 23 sie 2011, 12:55
Punkty reputacji: 1
województwo: małopolskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Sportline OEM+
silnik: 1.6 MPI BGU
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Zawieszające się obroty na zimnym silniku

Postautor: Pablo » 31 lip 2012, 20:29

Niskie obroty to ogólnie cecha silnika 1,6 (BGU).
Jak wypadają zapłony to kable i cewka do wymiany.
Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6

kebes
Żółtodziób
Posty: 30
Rejestracja: 07 cze 2012, 21:33
Punkty reputacji: 0
auto: -----
wersja wyposażenia: -----
silnik: -----

Re: Zawieszające się obroty na zimnym silniku

Postautor: kebes » 31 lip 2012, 21:18

Wszystko pięknie i ładnie, tylko że właśnie kable i cewka są wymienione na nówki

Awatar użytkownika
Dexter23pl
Ramol
Posty: 5749
Rejestracja: 15 kwie 2012, 13:12
Punkty reputacji: 185
województwo: śląskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Trendline OEM
silnik: 1.6 MPI BGU
kartoteka

Re: Zawieszające się obroty na zimnym silniku

Postautor: Dexter23pl » 01 sie 2012, 13:56

za wolne obroty odpowiedzialny jest silniczek krokowy w przepustnicy ale w golfie chyba jest to połączone razem z silnikiem po prostu od gazu wiec zostaje podmienienie całej przepustnicy na inną. Ja też mam dziurę w tej rurce co idzie do odmy i nic się nie dziej z obrotami.

kebes
Żółtodziób
Posty: 30
Rejestracja: 07 cze 2012, 21:33
Punkty reputacji: 0
auto: -----
wersja wyposażenia: -----
silnik: -----

Re: Zawieszające się obroty na zimnym silniku

Postautor: kebes » 01 sie 2012, 17:50

dexter23pl pisze:za wolne obroty odpowiedzialny jest silniczek krokowy w przepustnicy ale w golfie chyba jest to połączone razem z silnikiem po prostu od gazu wiec zostaje podmienienie całej przepustnicy na inną. Ja też mam dziurę w tej rurce co idzie do odmy i nic się nie dziej z obrotami.

Tak jak pisałem wcześniej przepustnica jest podmieniona, a problem dalej istnieje

Awatar użytkownika
TIMMY
Żółtodziób
Posty: 72
Rejestracja: 11 sie 2012, 22:00
Punkty reputacji: 0
województwo: mazowieckie
auto: Golf Mk5 Variant
wersja wyposażenia: Trendline OEM
silnik: 1.6 MPI BSE
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
kartoteka

1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

Postautor: TIMMY » 11 sie 2012, 22:14

Witam!
Witałem się już w głównym wątku i napisałem że auto nie jest jeszcze oficjalnie moje,
ale jestem bardzo bliski kupienia go.
Wyposażony jest właśnie w ten silnik jak w tytule i mam co do niego kilka pytań
i wątpliwości...
Zacznę od tego że samochód ma przejechane niecałe 100.000 km
a jego ostatni kierowca pomimo młodego wieku, reprezentował wybitnie kapeluszniczo - dieslowski styl jazdy.
Biegi zmieniał przy 2000 obrotów a piąty bieg wrzucał przy 50 na godzinę
I teraz pytanie: Na wolnych obrotach silnik pracuje trochę nierówno
i trochę się telepie. To telepanie czuć to nawet wewnątrz kabiny.
Słychać też jakby lekkie klepanie zaworów.
Po wciśnięciu gazu silnik reaguje z lekkim opóźnieniem i takim jakby
sssyknięciem na początku.
Podczas jazdy pracuje zupełnie normalnie ale nie czuć tych 100 koni mechanicznych.
Wiem że to "tylko" 100 koni a samochód ma długość ponad 4,5 metra (Variant) i swoje waży, ale u kolegi w Octavii ten sam silnik wydaje się żwawszy.
Co może powodować te objawy?
Drugą rzeczą są ślady oleju za przepustnicą (chyba) które ukazały
mi się po zdjęciu plastikowej osłony silnika.
Dla mnie dziwne jest to że auto jest systematycznie serwisowane
w ASO (ostatni serwis był w kwietniu) a oni tego nie widzieli...
Co Wy na to?
Obrazek
Pozdrawiam!

Pablo
Fan Forum
Posty: 233
Rejestracja: 23 sie 2011, 12:55
Punkty reputacji: 1
województwo: małopolskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Sportline OEM+
silnik: 1.6 MPI BGU
Lokalizacja: Chrzanów

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

Postautor: Pablo » 12 sie 2012, 9:43

Co do telepania to jest cecha tego silnika. Przez wiele lat VW tego nie poprawił.
Jak zaobserwujesz na VCDS, wolne obroty wachają się nieraz w okolicy 680 rpm, a norma mówi o zakresie 650-750, więc teoretycznie jest wszystko OK :wink:
Jest na to półśrodek :wink: : Jak włączysz klimatyzację to obroty sie podnoszą minimalnie i nie odczujesz tych drgań :wink:
Można próbować zrobic adaptację przepustnicy, ale raczej to nie pomoże, szkoda czasu.
Zaolejenie w okolicy przepustnicy może wystąpić, ponieważ jest do niej podłączona karbowana rurka idąca z odmy - ona często jest popękana i tam się poci - nie jest to groźne.
Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6

Awatar użytkownika
TIMMY
Żółtodziób
Posty: 72
Rejestracja: 11 sie 2012, 22:00
Punkty reputacji: 0
województwo: mazowieckie
auto: Golf Mk5 Variant
wersja wyposażenia: Trendline OEM
silnik: 1.6 MPI BSE
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
kartoteka

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

Postautor: TIMMY » 12 sie 2012, 11:36

Dzięki za odpowiedź.
Uspokoiłeś mnie trochę :D
Czyli to pocenie da się wyeliminować?
A co z tym klekotaniem na wolnych obrotach i opóźnionym wkręcaniem się na obroty?
Czy po 100.000 przebiegu stylem jazdy takim jak opisałem na początku
wymagana może być regulacja zaworów?
Swoją drogą to dziwne te nieregularne obroty.
Dlaczego VW tego nie zrobiło porządnie? :?:
Co do VCDS to dopiero będę was męczył co i jak, ale to po zakupie
i zapoznaniu się z autem :wink:
Pozdro!

Pablo
Fan Forum
Posty: 233
Rejestracja: 23 sie 2011, 12:55
Punkty reputacji: 1
województwo: małopolskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Sportline OEM+
silnik: 1.6 MPI BGU
Lokalizacja: Chrzanów

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

Postautor: Pablo » 12 sie 2012, 12:35

Musisz podejrzeć ten wężyk z odmy do przepustnicy i coś samemu wyrzeźbić, albo zostawić, nic sie nie stanie.
Co do klekotania to Ci nie pomogę, bo to subiektywne odczucie - jedź, niech jakiś mechanik to oceni.
Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6

Awatar użytkownika
Dexter23pl
Ramol
Posty: 5749
Rejestracja: 15 kwie 2012, 13:12
Punkty reputacji: 185
województwo: śląskie
auto: Golf Mk5
wersja wyposażenia: Trendline OEM
silnik: 1.6 MPI BGU
kartoteka

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

Postautor: Dexter23pl » 12 sie 2012, 19:12

kolego ja mam dokłaeni ten sam silnik i smigam tym z 2 miesiace na razie.

1 zaolejenie.
u mnei była pęknięta ta rurka karbowana od odmy ale widzę że tobie nie o nią chodzi tylko o zaolejenie w okolicy tej jakby zaslepki koło przepustnicy z żółta naklejką. niewiem o co biega ale u mnie też tam jest zaolejone. Prubowałem to odkręcić ale nie dałem rady. rusza się to troche ale nie wiem jak to wyciągnąc.

2. nie równa praca
u mnie tez nie równo lekko chodzi ale nie wibruje nic w kabinie.
u siebie podejżewam wtryskiwacze pb bo jak założyłem gaz to na pracy na gazie silnik chodzi równo.

3 opuznienie na gaz
tez takie lekkie zamyslenie występuje jak stoje na luzie i wcisne mu w deche to pomysli z 0.5sek i idzie w górę. tez jest syk zaciąganego powietrza.

4 klepanie zaworów
wydaje mi sie że nei klepią zawory a słychac wtryski PB ., u mnie po przełaczeniu na gaz nic nie słychac.

5 moc
100 koni niby to ma ale w porównaniu z poprzendim moim autem co też miało 100 koni mój silnik wkręca sie szybciej na obroty przy obciązeniu

też mam ksiązke z aso i przeglady na biezaco i też nic z obrotami nie robili oraz z tym zaoliwieniem wiec moze to wszyscy olewają . nie wiem ;)

Awatar użytkownika
TIMMY
Żółtodziób
Posty: 72
Rejestracja: 11 sie 2012, 22:00
Punkty reputacji: 0
województwo: mazowieckie
auto: Golf Mk5 Variant
wersja wyposażenia: Trendline OEM
silnik: 1.6 MPI BSE
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
kartoteka

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

Postautor: TIMMY » 12 sie 2012, 21:08

Dzięki Dexter!
Ładnie mi opisałeś sprawy :D
Szczególnie ciekawe jest to że niektóre rzeczy ustępują po przełączeniu na gaz.
W "moim" egzemplarzu nie ma instalki "podtlenku LPG" :wink: więc nie sprawdzę.
Jestem w stanie zrozumieć niektóre rzeczy że Ten Typ Tak Ma, ale żeby w 4 letnim samochodzie
z małym przebiegiem? I to w tak wychwalanym VW?
Trudno, pewnie po jakimś czasie do tego przywyknę. Oczywiście jak już kupię :mrgreen:
Pozdro!


Wróć do „Silniki benzynowe”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości