1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych

1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

Postprzez TIMMY » 11 sie 2012, o 21:14

Witam!
Witałem się już w głównym wątku i napisałem że auto nie jest jeszcze oficjalnie moje,
ale jestem bardzo bliski kupienia go.
Wyposażony jest właśnie w ten silnik jak w tytule i mam co do niego kilka pytań
i wątpliwości...
Zacznę od tego że samochód ma przejechane niecałe 100.000 km
a jego ostatni kierowca pomimo młodego wieku, reprezentował wybitnie kapeluszniczo - dieslowski styl jazdy.
Biegi zmieniał przy 2000 obrotów a piąty bieg wrzucał przy 50 na godzinę
I teraz pytanie: Na wolnych obrotach silnik pracuje trochę nierówno
i trochę się telepie. To telepanie czuć to nawet wewnątrz kabiny.
Słychać też jakby lekkie klepanie zaworów.
Po wciśnięciu gazu silnik reaguje z lekkim opóźnieniem i takim jakby
sssyknięciem na początku.
Podczas jazdy pracuje zupełnie normalnie ale nie czuć tych 100 koni mechanicznych.
Wiem że to "tylko" 100 koni a samochód ma długość ponad 4,5 metra (Variant) i swoje waży, ale u kolegi w Octavii ten sam silnik wydaje się żwawszy.
Co może powodować te objawy?
Drugą rzeczą są ślady oleju za przepustnicą (chyba) które ukazały
mi się po zdjęciu plastikowej osłony silnika.
Dla mnie dziwne jest to że auto jest systematycznie serwisowane
w ASO (ostatni serwis był w kwietniu) a oni tego nie widzieli...
Co Wy na to?
Obrazek
Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
TIMMY
Żółtodziób
 
Posty: 65
Dołączył(a): 11 sie 2012, o 21:00
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Województwo: mazowieckie
wersja wyposażenia: Trendline + dodatki
Dane silnika: 1.6 BSE

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

Postprzez Pablo » 12 sie 2012, o 08:43

Co do telepania to jest cecha tego silnika. Przez wiele lat VW tego nie poprawił.
Jak zaobserwujesz na VCDS, wolne obroty wachają się nieraz w okolicy 680 rpm, a norma mówi o zakresie 650-750, więc teoretycznie jest wszystko OK :wink:
Jest na to półśrodek :wink: : Jak włączysz klimatyzację to obroty sie podnoszą minimalnie i nie odczujesz tych drgań :wink:
Można próbować zrobic adaptację przepustnicy, ale raczej to nie pomoże, szkoda czasu.
Zaolejenie w okolicy przepustnicy może wystąpić, ponieważ jest do niej podłączona karbowana rurka idąca z odmy - ona często jest popękana i tam się poci - nie jest to groźne.
Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Avatar użytkownika
Pablo
Fan Forum
 
Posty: 203
Dołączył(a): 23 sie 2011, o 11:55
Lokalizacja: Chrzanów
Reputacja: 0
Województwo: małopolskie
wersja wyposażenia: Sportline/Trendline
Dane silnika: BGU /BCA

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

Postprzez TIMMY » 12 sie 2012, o 10:36

Dzięki za odpowiedź.
Uspokoiłeś mnie trochę :D
Czyli to pocenie da się wyeliminować?
A co z tym klekotaniem na wolnych obrotach i opóźnionym wkręcaniem się na obroty?
Czy po 100.000 przebiegu stylem jazdy takim jak opisałem na początku
wymagana może być regulacja zaworów?
Swoją drogą to dziwne te nieregularne obroty.
Dlaczego VW tego nie zrobiło porządnie? :?:
Co do VCDS to dopiero będę was męczył co i jak, ale to po zakupie
i zapoznaniu się z autem :wink:
Pozdro!
Avatar użytkownika
TIMMY
Żółtodziób
 
Posty: 65
Dołączył(a): 11 sie 2012, o 21:00
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Województwo: mazowieckie
wersja wyposażenia: Trendline + dodatki
Dane silnika: 1.6 BSE

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

Postprzez Pablo » 12 sie 2012, o 11:35

Musisz podejrzeć ten wężyk z odmy do przepustnicy i coś samemu wyrzeźbić, albo zostawić, nic sie nie stanie.
Co do klekotania to Ci nie pomogę, bo to subiektywne odczucie - jedź, niech jakiś mechanik to oceni.
Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Avatar użytkownika
Pablo
Fan Forum
 
Posty: 203
Dołączył(a): 23 sie 2011, o 11:55
Lokalizacja: Chrzanów
Reputacja: 0
Województwo: małopolskie
wersja wyposażenia: Sportline/Trendline
Dane silnika: BGU /BCA

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

Postprzez dexter23pl » 12 sie 2012, o 18:12

kolego ja mam dokłaeni ten sam silnik i smigam tym z 2 miesiace na razie.

1 zaolejenie.
u mnei była pęknięta ta rurka karbowana od odmy ale widzę że tobie nie o nią chodzi tylko o zaolejenie w okolicy tej jakby zaslepki koło przepustnicy z żółta naklejką. niewiem o co biega ale u mnie też tam jest zaolejone. Prubowałem to odkręcić ale nie dałem rady. rusza się to troche ale nie wiem jak to wyciągnąc.

2. nie równa praca
u mnie tez nie równo lekko chodzi ale nie wibruje nic w kabinie.
u siebie podejżewam wtryskiwacze pb bo jak założyłem gaz to na pracy na gazie silnik chodzi równo.

3 opuznienie na gaz
tez takie lekkie zamyslenie występuje jak stoje na luzie i wcisne mu w deche to pomysli z 0.5sek i idzie w górę. tez jest syk zaciąganego powietrza.

4 klepanie zaworów
wydaje mi sie że nei klepią zawory a słychac wtryski PB ., u mnie po przełaczeniu na gaz nic nie słychac.

5 moc
100 koni niby to ma ale w porównaniu z poprzendim moim autem co też miało 100 koni mój silnik wkręca sie szybciej na obroty przy obciązeniu

też mam ksiązke z aso i przeglady na biezaco i też nic z obrotami nie robili oraz z tym zaoliwieniem wiec moze to wszyscy olewają . nie wiem ;)
Avatar użytkownika
dexter23pl
Filantrop
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 15 kwi 2012, o 12:12
Reputacja: 42
Województwo: śląskie
wersja wyposażenia: Trendline +
Dane silnika: 1,6 BGU, STAG4

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

Postprzez TIMMY » 12 sie 2012, o 20:08

Dzięki Dexter!
Ładnie mi opisałeś sprawy :D
Szczególnie ciekawe jest to że niektóre rzeczy ustępują po przełączeniu na gaz.
W "moim" egzemplarzu nie ma instalki "podtlenku LPG" :wink: więc nie sprawdzę.
Jestem w stanie zrozumieć niektóre rzeczy że Ten Typ Tak Ma, ale żeby w 4 letnim samochodzie
z małym przebiegiem? I to w tak wychwalanym VW?
Trudno, pewnie po jakimś czasie do tego przywyknę. Oczywiście jak już kupię :mrgreen:
Pozdro!
Avatar użytkownika
TIMMY
Żółtodziób
 
Posty: 65
Dołączył(a): 11 sie 2012, o 21:00
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Województwo: mazowieckie
wersja wyposażenia: Trendline + dodatki
Dane silnika: 1.6 BSE

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

Postprzez kebes » 12 sie 2012, o 20:43

też mogę się coś na ten temat wypowiedzieć bo śmigam na takim silniku już 1.5 roku oznaczenie BGU. wolne obroty są rzeczywiście za niskie i telepie lekko autem. lekkie opóźnienie reakcji na dodanie gazu też u mnie występuje. na brak mocy nie narzekam, nawet przed chwila nim śmigałem ostro no i jak to benzyna od 3000 obrotów zbiera się ładnie - w porównaniu z moim poprzednim autem (toledo I z silnikiem 1.9 TDI 110KM) nie czuje dużej różnicy.

Spalanie: mieszkam w górach, w drodze do pracy mam do pokonania na zimnym silniku niezłą górkę, przez co spalanie benzyny wynosi około 10-11l według komputera. na w miarę równej trasie około 7.5-8l. ponad 1000km trasa autostradą w lecie z 4 osobami+bagaże i włączoną klimą wyszła w granicach 7l.

P.S. Obyś nie trafił na taki sam problem jaki ja mam od ponad roku z tym autem: viewtopic.php?f=2&t=5664

bo się z nerwów spalisz i wydasz kupę kasy a gówno będzie zrobione :evil:
kebes
Żółtodziób
 
Posty: 26
Dołączył(a): 7 cze 2012, o 20:33
Reputacja: 0
Województwo: małopolskie
wersja wyposażenia: highline
Dane silnika: 1.6 bgu

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

Postprzez TIMMY » 12 sie 2012, o 21:20

Dzięki.
Nawet nie wiem jakie mam oznaczenie silnika.
Jeszcze nie zgłębiałem tematu.
Pewnie gdzieś na Vin'ie? Auto jest z polskiego salonu z 2008 roku.
Avatar użytkownika
TIMMY
Żółtodziób
 
Posty: 65
Dołączył(a): 11 sie 2012, o 21:00
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Województwo: mazowieckie
wersja wyposażenia: Trendline + dodatki
Dane silnika: 1.6 BSE

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

Postprzez kebes » 12 sie 2012, o 22:04

Spoko :D Oznaczenie silnika masz na nalepce na tej plastikowej osłonie rozrządu (po lewej stronie na Twoim zdjęciu). BGU lub BSE (nie wiem czy są jeszcze z innymi oznaczeniami). Od razu ostrzegam, że znalezienie do tego silnika sterownika (Siemens Simos 7.1) jest trudne bo wiadomo, większość Golfów V w Polsce to TDI lub FSI. Tak pisze o tym sterowniku bo właśnie jestem w trakcie poszukiwań :D
kebes
Żółtodziób
 
Posty: 26
Dołączył(a): 7 cze 2012, o 20:33
Reputacja: 0
Województwo: małopolskie
wersja wyposażenia: highline
Dane silnika: 1.6 bgu

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

Postprzez dexter23pl » 12 sie 2012, o 22:22

tu jest simos 7.1A 1,6
http://allegro.pl/06a906033ja-vw-golf-v ... 57037.html

taki?

fu... k ale cenka :!:
Avatar użytkownika
dexter23pl
Filantrop
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 15 kwi 2012, o 12:12
Reputacja: 42
Województwo: śląskie
wersja wyposażenia: Trendline +
Dane silnika: 1,6 BGU, STAG4

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

Postprzez golf998 » 13 sie 2012, o 12:32

Witam, wczoraj zakupilem Golfa 5 sprowadzonego z niemiec po kolizji. Mam pękniety kolektor plastikowy ten piwerwsy i ten z tylu. Moje pytanie brzmi czy nada sie kolektor od Golfa 4 1.6 8V.
golf998
User
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 22:20
Reputacja: 0
Województwo: małopolskie
wersja wyposażenia:
Dane silnika:

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

Postprzez kebes » 13 sie 2012, o 16:12

dexter23pl napisał(a):tu jest simos 7.1A 1,6
http://allegro.pl/06a906033ja-vw-golf-v ... 57037.html

taki?

fu... k ale cenka :!:


:)
Według tego co mi powiedział elektryk, który siedzi w sterownikach musi być 7.1 bez tego A. Ja znalazłem już tylko na razie jeszcze czekam na diagnozę auta zanim kupię. A ceny są rzeczywiście szalone.
kebes
Żółtodziób
 
Posty: 26
Dołączył(a): 7 cze 2012, o 20:33
Reputacja: 0
Województwo: małopolskie
wersja wyposażenia: highline
Dane silnika: 1.6 bgu

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

Postprzez TIMMY » 15 sie 2012, o 12:18

Jeszcze w tym temacie...
Spotkałem się z opinią na innym forum, że to telepanie i brak mocy w dolnym zakresie obrotów
może być spowodowane przez uszkodzenie regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego.
Spotkał się ktoś z Was z tym?
Wiem ze najprościej byłoby zaprowadzić auto do mechanika, ale w tym momencie nie jest to możliwe
więc próbuję się jak najwięcej dowiedzieć "na sucho"
Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
TIMMY
Żółtodziób
 
Posty: 65
Dołączył(a): 11 sie 2012, o 21:00
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Województwo: mazowieckie
wersja wyposażenia: Trendline + dodatki
Dane silnika: 1.6 BSE

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

Postprzez dexter23pl » 15 sie 2012, o 13:21

rozbierałem kiedys kolektor dokładnie jego przud i mialem do niego własnie zerknąc w celu sprawdzenia czy sa w nim klapki czy ich niema. bo niema konkretnej odpowiedzi na to pytanie, oczywiscie zapomnialem.przypomniało mi się jak wszystko złozyłem. ;) . ale chyba są bo od spodu jest jakas taka częśc co chyba cos tam w srodku przestawia. i idzie od niej rureczka do zaworu i on chyba tym steruje.
Avatar użytkownika
dexter23pl
Filantrop
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 15 kwi 2012, o 12:12
Reputacja: 42
Województwo: śląskie
wersja wyposażenia: Trendline +
Dane silnika: 1,6 BGU, STAG4

Re: 1.6 8V 102 km - dwa pytanka...

Postprzez kebes » 15 sie 2012, o 15:48

TIMMY napisał(a):Jeszcze w tym temacie...
Spotkałem się z opinią na innym forum, że to telepanie i brak mocy w dolnym zakresie obrotów
może być spowodowane przez uszkodzenie regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego.
Spotkał się ktoś z Was z tym?
Wiem ze najprościej byłoby zaprowadzić auto do mechanika, ale w tym momencie nie jest to możliwe
więc próbuję się jak najwięcej dowiedzieć "na sucho"
Pozdrawiam!


Możesz podać link do tego tematu? Z ciekawości chcę poczytać.
kebes
Żółtodziób
 
Posty: 26
Dołączył(a): 7 cze 2012, o 20:33
Reputacja: 0
Województwo: małopolskie
wersja wyposażenia: highline
Dane silnika: 1.6 bgu

Następna strona

Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Reklama w serwisie ]  [ Zostań klubowiczem ]  [ Zapytaj o sponsoring ]