Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By Pablo -  08 cze 2012, 22:07
 małopolskie
#74883
Adaptację przepustnicy robi się VCDSem. Jak się tym nie bawisz to trzeba uwieżyć mechanikowi na słowo ;-) ew przejechać trochę km, żeby się sama zaadaptowała.
Ja czyściłem na wyrost przepustnicę, po problemie w drugim Golfie ;-)
Co do spalania, to powinno oscylować w okolicy bardziej 8 / 100.
By kebes -  09 cze 2012, 18:40
 -------
#74942
:) O adaptacji to wiem, że się robi VCDSem. A przepustnica była czyszczona w lutym więc trochę czasu już minęło.
Pytałem jak sprawdzić to lewe powietrze. Wczoraj zauważyłem, że gumowy przewód łączący odmę z przepustnicą był owinięty taśmą. Po zdjęciu taśmy okazało się, ze przewód ten jest przerwany. W nadziei, że może to jest przyczyna moich problemów dosztukowałem i porządnie dorobiłem brakujący fragment przewodu, ale niestety to nie pomogło. Obroty wciąż się zawieszają. Jeszcze na dodatek popsuły mi się światła do jazdy dziennej. Kuźwa odkąd mam to auto non-stop muszę przy nim grzebać! :twisted:
By kebes -  31 lip 2012, 17:32
 -------
#78771
Po wizytach u paru mechaników/elektryków i wymianie/sprawdzeniu przepustnicy, EGR, pedału gazu, świec, kabli i cewki jestem wciąż w punkcie wyjścia. Jeden z mechaników sugeruje uszkodzony sterownik silnika (Simos 7.1). Jakieś sugestie?
By Pablo -  31 lip 2012, 18:19
 małopolskie
#78775
A w czasie jazdy też się to zdarza? Może wina leży w potencjometrze pedalu gazu?
By kebes -  31 lip 2012, 18:38
 -------
#78777
tak jak pisałem, pedał gazu podmieniony był, problem dalej występuje. to się pojawia tylko na zimnym silniku. w dodatku na biegu jałowym (nie ważne czy zimny czy ciepły silnik) przerywa na 2 i 4 cylindrze i ma za niskie obroty.
By Pablo -  31 lip 2012, 20:29
 małopolskie
#78782
Niskie obroty to ogólnie cecha silnika 1,6 (BGU).
Jak wypadają zapłony to kable i cewka do wymiany.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  01 sie 2012, 13:56
 śląskie
#78838
za wolne obroty odpowiedzialny jest silniczek krokowy w przepustnicy ale w golfie chyba jest to połączone razem z silnikiem po prostu od gazu wiec zostaje podmienienie całej przepustnicy na inną. Ja też mam dziurę w tej rurce co idzie do odmy i nic się nie dziej z obrotami.
By kebes -  01 sie 2012, 17:50
 -------
#78850
dexter23pl pisze:za wolne obroty odpowiedzialny jest silniczek krokowy w przepustnicy ale w golfie chyba jest to połączone razem z silnikiem po prostu od gazu wiec zostaje podmienienie całej przepustnicy na inną. Ja też mam dziurę w tej rurce co idzie do odmy i nic się nie dziej z obrotami.
Tak jak pisałem wcześniej przepustnica jest podmieniona, a problem dalej istnieje
Awatar użytkownika
By TIMMY -  11 sie 2012, 22:14
 mazowieckie
#79388
Witam!
Witałem się już w głównym wątku i napisałem że auto nie jest jeszcze oficjalnie moje,
ale jestem bardzo bliski kupienia go.
Wyposażony jest właśnie w ten silnik jak w tytule i mam co do niego kilka pytań
i wątpliwości...
Zacznę od tego że samochód ma przejechane niecałe 100.000 km
a jego ostatni kierowca pomimo młodego wieku, reprezentował wybitnie kapeluszniczo - dieslowski styl jazdy.
Biegi zmieniał przy 2000 obrotów a piąty bieg wrzucał przy 50 na godzinę
I teraz pytanie: Na wolnych obrotach silnik pracuje trochę nierówno
i trochę się telepie. To telepanie czuć to nawet wewnątrz kabiny.
Słychać też jakby lekkie klepanie zaworów.
Po wciśnięciu gazu silnik reaguje z lekkim opóźnieniem i takim jakby
sssyknięciem na początku.
Podczas jazdy pracuje zupełnie normalnie ale nie czuć tych 100 koni mechanicznych.
Wiem że to "tylko" 100 koni a samochód ma długość ponad 4,5 metra (Variant) i swoje waży, ale u kolegi w Octavii ten sam silnik wydaje się żwawszy.
Co może powodować te objawy?
Drugą rzeczą są ślady oleju za przepustnicą (chyba) które ukazały
mi się po zdjęciu plastikowej osłony silnika.
Dla mnie dziwne jest to że auto jest systematycznie serwisowane
w ASO (ostatni serwis był w kwietniu) a oni tego nie widzieli...
Co Wy na to?
Obrazek
Pozdrawiam!
By Pablo -  12 sie 2012, 9:43
 małopolskie
#79407
Co do telepania to jest cecha tego silnika. Przez wiele lat VW tego nie poprawił.
Jak zaobserwujesz na VCDS, wolne obroty wachają się nieraz w okolicy 680 rpm, a norma mówi o zakresie 650-750, więc teoretycznie jest wszystko OK :wink:
Jest na to półśrodek :wink: : Jak włączysz klimatyzację to obroty sie podnoszą minimalnie i nie odczujesz tych drgań :wink:
Można próbować zrobic adaptację przepustnicy, ale raczej to nie pomoże, szkoda czasu.
Zaolejenie w okolicy przepustnicy może wystąpić, ponieważ jest do niej podłączona karbowana rurka idąca z odmy - ona często jest popękana i tam się poci - nie jest to groźne.
Awatar użytkownika
By TIMMY -  12 sie 2012, 11:36
 mazowieckie
#79413
Dzięki za odpowiedź.
Uspokoiłeś mnie trochę :D
Czyli to pocenie da się wyeliminować?
A co z tym klekotaniem na wolnych obrotach i opóźnionym wkręcaniem się na obroty?
Czy po 100.000 przebiegu stylem jazdy takim jak opisałem na początku
wymagana może być regulacja zaworów?
Swoją drogą to dziwne te nieregularne obroty.
Dlaczego VW tego nie zrobiło porządnie? :?:
Co do VCDS to dopiero będę was męczył co i jak, ale to po zakupie
i zapoznaniu się z autem :wink:
Pozdro!
By Pablo -  12 sie 2012, 12:35
 małopolskie
#79416
Musisz podejrzeć ten wężyk z odmy do przepustnicy i coś samemu wyrzeźbić, albo zostawić, nic sie nie stanie.
Co do klekotania to Ci nie pomogę, bo to subiektywne odczucie - jedź, niech jakiś mechanik to oceni.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  12 sie 2012, 19:12
 śląskie
#79437
kolego ja mam dokłaeni ten sam silnik i smigam tym z 2 miesiace na razie.

1 zaolejenie.
u mnei była pęknięta ta rurka karbowana od odmy ale widzę że tobie nie o nią chodzi tylko o zaolejenie w okolicy tej jakby zaslepki koło przepustnicy z żółta naklejką. niewiem o co biega ale u mnie też tam jest zaolejone. Prubowałem to odkręcić ale nie dałem rady. rusza się to troche ale nie wiem jak to wyciągnąc.

2. nie równa praca
u mnie tez nie równo lekko chodzi ale nie wibruje nic w kabinie.
u siebie podejżewam wtryskiwacze pb bo jak założyłem gaz to na pracy na gazie silnik chodzi równo.

3 opuznienie na gaz
tez takie lekkie zamyslenie występuje jak stoje na luzie i wcisne mu w deche to pomysli z 0.5sek i idzie w górę. tez jest syk zaciąganego powietrza.

4 klepanie zaworów
wydaje mi sie że nei klepią zawory a słychac wtryski PB ., u mnie po przełaczeniu na gaz nic nie słychac.

5 moc
100 koni niby to ma ale w porównaniu z poprzendim moim autem co też miało 100 koni mój silnik wkręca sie szybciej na obroty przy obciązeniu

też mam ksiązke z aso i przeglady na biezaco i też nic z obrotami nie robili oraz z tym zaoliwieniem wiec moze to wszyscy olewają . nie wiem ;)
Awatar użytkownika
By TIMMY -  12 sie 2012, 21:08
 mazowieckie
#79439
Dzięki Dexter!
Ładnie mi opisałeś sprawy :D
Szczególnie ciekawe jest to że niektóre rzeczy ustępują po przełączeniu na gaz.
W "moim" egzemplarzu nie ma instalki "podtlenku LPG" :wink: więc nie sprawdzę.
Jestem w stanie zrozumieć niektóre rzeczy że Ten Typ Tak Ma, ale żeby w 4 letnim samochodzie
z małym przebiegiem? I to w tak wychwalanym VW?
Trudno, pewnie po jakimś czasie do tego przywyknę. Oczywiście jak już kupię :mrgreen:
Pozdro!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23