mettenos ma rację bez DPF'a 505.01 Valvoline durablend, lub Motul Specifik są to tzw hydrokraty olejowe [505.00/505.01] a jeżeli motor ma LL ale jest bez DPF'a można śmialo lać daną aprobatę bez LL co 15kk.
Do zmodzonych polecam MILLERS OILS 5L CFS 5W40 NT MOTORSPORT. NanoDrive na PD
Do użytku w ostro eksploatowanych silnikach pojazdów, których producent zaleca olej 5w30.
Przewyższa wymagania API SM/CF oraz ACEA A3/B4.
Lepkość SAE 5w40
Gęstość przy 15 C 0,860
Lepkość kinematyczna w 100 C 14,0 cSt
Lepkość kinematyczna w 40 C 81,7 cSt
Indeks lepkości 177
Temperatura krzepnięcia <-30 C
Temperatura zapłonu >210 C
Lepkość na zimno przy -30C 6,600 cP
kosztuję swoje, ale #1.
LL nie polecam na 30kk, ostro reza wałeczki zrywa film olejowy już po 20kk.
Jeżeli chodzi o oleje z
certyfikatem only Motul, Miler's, LiquiMoly, Valvoline sporo sporo taniej - uderzajcie do kolegi dzik na a4-klub. Szybkie wysyłki dobre porady, to hurtownia z tego co wiem. Mam nadzieję,ze to nie reklama sam brałem od niego kilka razy jak i setki jak nie tysiące osób, rabaty na filtry od razu.
np Motul specifik 5L za 140zł. Ja taki leje + dodatek nano-protec engine i 0 poboru oliwy [po bagnecie] niska temperatura oleju nawet do 15C* na upalaniu.