Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By gontash -  02 paź 2012, 8:01
 -------
#83670
Witam,

Wczoraj zablokował mi się zamek chyba na amen. VCDS wypluł następujące błędy:

00097 - Front Passengers Central Locking (Safe) Motor (V162)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
00929 - Locking Module for Central Locking; Front Passenger Side (F221)
008 - Implausible Signal - Intermittent

Z czego ten pierwszy powtarzał się nie regularnie od dłuższego czasu.

Prawdopodobnie zamek do wymiany. Problem jednak jest w zatrzaśniętych drzwiach.

Jest jakiś sposób na ich otwarcie ?
Jakie ASO polecacie w Warszawie ?
By 1 6 D -  02 paź 2012, 11:35
 zachodniopomorskie
#83673
Jak masz VCDS to spróbuj się podłączyć do sterownika drzwi i zrobić jego test (Output tests), jedna z pozycji testu odnosi się do zamka drzwi, jak zmieni się na unlocked to spróbuj wtedy otworzyć w trakcie testu.
By gontash -  03 paź 2012, 14:52
 -------
#83802
Dzwoniłem dziś do Serwisu Gajewski to faktycznie ceny mają najniższe ale jak zapytałem się jak zamierzają otworzyć drzwi to albo nie chciał mi powiedzieć albo po prostu niewiedział.

Spróbuje dziś pomęczyć trochę drzwi VCDS'em. Co robi funkcja adaptacji i jaki jest kod dostępu do niej?
By 1 6 D -  03 paź 2012, 15:02
 zachodniopomorskie
#83804
gontash pisze:Dzwoniłem dziś do Serwisu Gajewski to faktycznie ceny mają najniższe ale jak zapytałem się jak zamierzają otworzyć drzwi to albo nie chciał mi powiedzieć albo po prostu niewiedział.

Spróbuje dziś pomęczyć trochę drzwi VCDS'em. Co robi funkcja adaptacji i jaki jest kod dostępu do niej?
sterownik drzwi nie ma kanałów adaptacji, masz tam przycisk "Output Tests" i klikaj aż będzie test zamka drzwi, wtedy zamek powinien testować różne swoje pozycje: Locked, SAFE, Unlocked i chyba jeszcze jedna powinna być.
Awatar użytkownika
By glodek -  03 paź 2012, 16:15
 wielkopolskie
#83813
miałem ten sam problem w autku narzeczonej http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=5 ... =30#p79804

VCDS - nie pomógł puszczałem testy i nic - finalnie serwis ASO który skasował 700zł za wymianę zamka .. jak to otwarli nie pytałem bo cena mnie powaliła - ale jedno jest pewne nie poniszczyli nic wiec otwarli bezinwazyjnie - IDZIE ale jak ??
By 1 6 D -  03 paź 2012, 16:29
 zachodniopomorskie
#83814
Aż sprawdzę czy w ELSA jest coś odnośnie awaryjnego otwierania drzwi. Wiem że moje Scirocco ma w okolicy zamka po otwarciu drzwi gumkę jakąś z ikonką kłódki, nie wiem czy to do awaryjnego otwierania czy czego. ETKA w Sciro ma opis tej części jako "zaślepka otwieranie awaryjne" sprawdzę czy Golf 5 ma podobne.

A zamek nic nie reagował gdy w VCDSie pokazywało robienie testu zamka?
By gontash -  04 paź 2012, 8:32
 -------
#83856
Długo się zastanawiałem nad kupnem zamka nowego czy używanego. Wybrałem ten drugi z nadzieją że będzie dobry :) i szybko nie padnie.

Dodatkowo po obejrzeniu jego budowy oraz dwóch filmików z youtube wiem gdzie leży usterka. I faktycznie jak kolega napisał:
1 6 D pisze:Na jednym zagranicznym forum chłopak z 10 minut otwierał i zamykał drzwi przyciskami,kluczykiem i ciągając za klamkę wewnętrzną i zewnętrzną aż w końcu się otworzyło.
Pociąganie za wewnętrzną klamkę która mechanicznie odblokowuje Deadlock w momencie otwierania może przynieść skutek. Dziś kolejny dzień zmagań pomimo coraz większego zwątpienia :).

Jak by ktoś był ciekawy linki do filmiku z poprawnie działającym i zablokowanym zamkiem:
http://www.youtube.com/watch?v=-GMc2WZqCOQ
http://www.youtube.com/watch?v=XewJLTAwiIA
fredric pisze:W razie co zadzwoń do pierwszego lepszego serwisu co otwierają awaryjnie zamki i za 100zł powinni otworzyć a potem sobie sam wymienisz albo przewody polepisz.
Poszukam czegoś ale z tego co widzę to większość otwiera zamki w momencie zgubienia kluczyka (przez zamek drzwi kierowcy)

Gdzie lepiej jechać: ASO Wjdemajer czy Szewczyk ?
Awatar użytkownika
By glodek -  04 paź 2012, 11:53
 wielkopolskie
#83867
ja targałem z każdej strony i nic kicha nie wiem może w ASO mają jakiś genialny sposób albo to takie proste że aż niemożliwe :) teoretycznie jak ktoś ma 5d to przy otwartych tylnych drzwiach powinno dostać się do tej zaślepki !! ja już mam to zrobione ale koszta nie małe, ale jestem Ciekaw na przyszłość jak rozwiązać ten problem ..
By maverick -  04 paź 2012, 21:54
 lubelskie
#83949
Troche narozbieralem sie drzwi w roznych autach i naogladalem roznych zamkow.Takie awaryjne otwierania srobowkretem czy innym drutem mozna sobie miedzy bajki wlozyc.15 lat temu,owszem,ale nie teraz.Zamki sa teraz tak skonstruowane,ze naprawde nie da sie tego ugryzc.Ma to utrudnic kradzieze.Kiedys walczylem z drzwiami w A6 C5.W koncu przeciac musialem rygiel.Nawet po wyjeciu zamka i polozeniu go na stole,nie mozna bylo go otworzyc.A okazalo sie,ze padl ten elektryczny silnik(silownik) odpowiedzialny za centralny zamek.
Z mechanicznego punktu widzenia,tam nie ma sie raczej co zepsuc.
Awatar użytkownika
By major -  05 paź 2012, 8:57
 mazowieckie
#83977
Dokladnie tak.
jak się silnik od SAFE zablokuje to nawet od środka nie otworzysz, predej cięgna pourywasz itp.
Miałem to samo, 2 tyg walczyłem z drzwiami. W końcu któregos razu odpusciły i pojechałem prawie 200km z otwartymi drzwiami bo się bałem ze nie otworzę jak zamkne.
By gontash -  08 paź 2012, 8:16
 -------
#84254
Sprawa rozwiązana z pominięciem ASO. Czyli ok 700 zł pozostało w kieszeni. Koszt 160 zł zamek używany + zestaw bitów typu SPLINE 69 zł + plus 3h czasu.

Jak otworzyć ? Jest sposób o którym wspomniał kolega 1 6 D za co mu wielkie dzięki!
1 6 D pisze:Na jednym zagranicznym forum chłopak z 10 minut otwierał i zamykał drzwi przyciskami,kluczykiem i ciągając za klamkę wewnętrzną i zewnętrzną aż w końcu się otworzyło.
Reasumując należy z wyczuciem pociągać wewnętrzną klamkę (w obszarze wyczuwalnego oporu) i jednocześnie zamykać i otwierać zamek z kluczyka lub przycisków wewnątrz auta. Takim działaniem mechanicznie popychamy rygiel (ten czerwony na filmiku) który jest zacięty, w momencie otwierania elektrycznego.

W moim przypadku tym sposobem udało się otworzyć zamek za trzecim razem.
major pisze:Dokladnie tak.
jak się silnik od SAFE zablokuje to nawet od środka nie otworzysz, predej cięgna pourywasz itp.
Miałem to samo, 2 tyg walczyłem z drzwiami. W końcu któregos razu odpusciły i pojechałem prawie 200km z otwartymi drzwiami bo się bałem ze nie otworzę jak zamkne.


No i tu się nie zgodzę. Mój zamek zaciął się w pozycji SAFE. Zresztą w większości przypadków jest to typowa usterka zamków tego typu. Jak dzwoniłem do ASO Chylińscy i pytałem się jak będzie wyglądać awaryjne otwieranie drzwi to z miejsca powiedzieli że nic nie będą rozbierać. We wszystkich tego typu przypadkach udało się otworzyć zamek przez otwieranie i zamykanie.

Sama wymiana zamka nie jest trudna. Z dużą pomocą przychodzi ELSA gdzie jest napisane co należy robić i w jakiej kolejności. Przydatny jest też klucz dynamometryczny ponieważ łatwo można uszkodzić blachę w miejscu mocowania śrub.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18