Volkswagen Golf MK5

By paweu -  30 mar 2013, 16:27
 podkarpackie
#95178
Cześć,
Mam problem z moim Golfem.
Co jakiś czas wyskakuje błąd
19558 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): No Signal
Sprawdziłem bezpiecznik, wyciagnąłem przepustnicę, wyczyściłem, później podmieniłem z kolegą z Passata B6.
Nadal pojawia się błąd, czasem jest tak że wyskakuje co kilka dni, a czasem po drugim lub trzecim odpaleniu, silnika.
Przepustnica gasząca jest na 100% sprawna, w tej chwili jest założona z Passata, działa przy właczaniu zapłonu i przy wykonywaniu testu VCSDem (tak samo zachowuje sie moja oryginalne przepustnica).
Podejrzewam uszkodzenie wiązki kabli odpowiedzialnych za sygnał z przepustnicy.
Gdzie może występować potencjalne uszkodzenie?

edit:
Czy jest jakiś przekaźnik załączający V157?
Czy ma ktoś schemat elektryczny podłączenia V157, na które piny wchodzi do komputera?
By paweu -  01 kwie 2013, 16:52
 podkarpackie
#95304
1. W tym momencie mam założoną przepustnice z passata b6, w pasacie wszystko ładnie chodziło, a u mnie wyrzuca błąd (po kilku uruchomieniach silnika), ale przepustnica działa poprawnie. Zamyka się i otwiera przy włączeniu/wyłączeniu zapłonu,
2. Przepustnica z mojego silnika chodzi w passacie i nie generuje błędu, co jednoznacznie wskazuje na uszkodzoną wiązkę elektryczną przy moim silniku
3. Widziałem ten wątek o czyszczeniu wnętrza przepustnicy, u mnie w środku jest czyściutko, a poza tym czujnik położenia przepustnicy realizowy jest chyba indukcyjnie, bo nie ma żadnych ścieżek i suwaka.

Znalazłem taki wątek na elektrodzie
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 3#11261613" onclick="window.open(this.href);return false;
Jutro po pracy postaram się przejrzeć istalację od V157 do komputera, może coś znajdę

Czy komputer (sterownik) silnika w golfie znajduje się pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika?
Czy jest jakiś przekaźnik odpowiedzialny za sterowanie V157

Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
#95315
wg schematu
pin 1 masa
pin 2 zasialnie
pin 3 i 4 to sygnały z komputera

zasilanie , V157 - bezpiecznik SB8 10A - przekaźnik w komorze silnika 458 (zacisk 30) zasila on dużo elementów więc awaria jego raczej odpada.
może sprawdź złącza masowe przy lampach, może zardzewiałe i nie łączy gdzieś
Obrazek
By paweu -  03 kwie 2013, 19:39
 podkarpackie
#95416
Przeczyściem styki przekaźnika 458.
Przyczyściem wszystkie połaczenia masowe w okolicy lewej (strona kierowcy) lampy. Kostki łączeniowe potraktowałem WD-40.
Nic to nie dało, wczoraj jeszce chodziło, dzisiaj przy powrocie z pracy wyskoczył błąd.
Klapa działa, silnik gładko gaśnie
By paweu -  05 kwie 2013, 21:16
 podkarpackie
#95526
Powodem pojawiania się błędów, był przetarty kabel.
Na odcinku między akumulatorem a rozrusznikiem wiązka jest załamana i skręca w dół i w tym miejscu kabel był przetarty.
Nie był to pierwszy uszkodzony kabel, już wcześniej ktoś naprawiał dwa inne.
Nie ma błędu 19558, ale pojawił się 19559. Mam nadzieję, że to nie wróży uszkodzonej klapy, a jedynie następny problem z okablowaniem.
Mam nadzieję, że jutro się z tym uporam, dzisiaj zabrakło czasu

Miejsce załamania (uszkodzeń) wiązki kabli.
Po wyjęciu obudowy filtra powietrza widzimy coś takiego.
Na zdjęciu prowizoryczne zabezpieczenie wiązki kabli, w miejscu uszkodzenia.
http://img837.imageshack.us/img837/4934/47230913.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;