Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By volf -  08 maja 2013, 21:52
 -------
#97804
hmm chciałem kupić MOTUL SPECYFIC 5W40 ale się okazało że w hurcie pusto... czy ktoś poleci jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę w okolicy 3city ? niby był jakiś sklep w Gdańsku był...

alternatywnie do wyboru mam:
MOTUL 8100 X-CLEAN 5W40 505.01 5L- 215zł (skandalicznie drogo jak na hurt)
Valvoline DURABLEND DIESEL 5W40 - 150 zł ale baniak 4L.
By volf -  08 maja 2013, 23:51
 -------
#97818
http://www.motul.com/pl/pl/resellers?ut ... activities" onclick="window.open(this.href);return false;[1]=1&q=gda%C5%84sk&commit=Search no właśnie widzę że tylko oni są.

Zastanawiam się nad pro-choice.pl 40 zł taniej jakby nie patrzeć ale chwalą się tym certyfikatem którego nie widzę na stronie motula.

Średnio mi się chce w sumie poginać 40km by kupić głupi olej... chore jakieś. A jakaś e-sprzedaż ? kurier wyjdzie 2x taniej niż dojazd :) zwłaszcza że muszę kupić 5 baniek.
By volf -  09 maja 2013, 17:35
 -------
#97862
Gietek vw pisze:
Mario V pisze:jak mnie pamięć nie myli to za 5w40 wołają w olpol 145zł chyba tyle samo co w pro choice a tam jeszcze dojdzie kurier
W pro choice olej kosztuje 180zł niby gratisowo dają 5L płynu do spryskiwaczy, ale raczej nie licz na niego :lol:
http://pro-choice.pl/specific-50501-5w40-5l-p-13.html" onclick="window.open(this.href);return false; (lenistwo do potęgi co ?)


zamówienie wyszło ponad 600 zł więc i ceny też dali fajniejsze.
By volf -  09 maja 2013, 20:10
 -------
#97873
tylko że myśmy pisali o 5w40 nie 30 który jest droższy.. :) kogoś może to zmylić.

no i nie zmienia to faktu że płyn się należy ! z tego co policzyłem bo brałem jeszcze filtry, płyn ham etc. to pomijając fakt że na głupim filtrze mam 10 zł taniej to na całość dostałem rabat większy niż koszt kuriera.
By volf -  11 maja 2013, 15:46
 -------
#97982
grejf pisze:Stan odmy, czy go nie wywala w dolot i "pobrany olej nie jest w FMIC" jest dużo powodów poboru bez względu na typ oleju. Jeżeli jest wszystko ok to na castrolu pobór jest w granicach ok 200/300ml max. Ze względu na słabszy tzw film olejowy, szybsze zużycie oleju tzn ich właściwości.
grejf pisze: parametry oleju są ważne kiedy zrywa film olejowy lub kiedy go traci i sie wypala zostawiając nagar... a Motul jest w tej kwestii zasadniczo bardzo dobry.
tak sobie poczytałem trochę o olejach i dla przypomnienia wyciągam to co pisał lokalny tuner, do środy mam wymienioną chłodnicę oleju więc teraz co jadę to w palnik w celu sprawdzenia nowego (starego) nabytku. Po 60 km sprawdziłem dzisiaj stan oleju, full myślę super (olej stary ok 7k przebiegu, minimalna dolewka po wymianie), ale zalatuje spalenizną... czyli co castrol wymięka ? niestety z konieczności ostatnio musiałem go zalać... mam nadzieje ze w poniedziałek dojdzie paczka z pro choice.

--- update ---
po kolejnej lekturze poczułem się oszukany przez producentów typu castrol, mobil itd.. dobrze wiedzieć że te oleje mają więcej wspólnego z olejem do frytkownicy niż full syntetykiem, . No ale prawo tego nie zabrania, prawie reguluje się "jakośc oleju" tylko w DE i jp.

http://motoroils.pl/dlaczego.html" onclick="window.open(this.href);return false;
By volf -  13 maja 2013, 19:43
 -------
#98159
olej doszedł, oryginał pełną gębą, zgadza się wszystko co znalazłem .. porównałem też castrola.. kolor zbliżony tylko ze motule pachnie prawie jak miód a castrol jak dystrybutor na CPN

Więc z mojej strony polecam pro - choice.
Awatar użytkownika
By leszek158 -  16 maja 2013, 14:43
 lubelskie
#98340
VW 503.01 - olej do silników benzynowych z wydłużonym okresem między wymianami oleju - zły!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zobaczysz szybko ile kosztuje wymiana krzywek i popychaczy :(

VW 505.01 - olej do silników Diesla z pompowtryskiwaczami, bez fabrycznie zamontowanego filtra cząstek stałych,
VW 506.01 - olej do silników Diesla z pompowtryskiwaczami z wydłużonym okresem między wymianą oleju (30.000 km lub 2 lata). Obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
VW 507.00 - olej do silników Diesla z pompowtryskiwaczami lub bez i z filtrem cząstek stałych. Kompatybilny ze specyfikacjami VW 505.00, VW 505.01, VW 506.01 (z wyjątkiem R5 TDI i V10 TDI z pompowtryskiwaczami produkowanych do 12/2006).
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 152