Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
#70587
WITAM
Co może być że chce umyć szyby przyciągam manetkę i nic sie nie dzieje...cisza, Tylne chodzą ok.

Dawałem test wszystkich urządzeń w Test Output, to na teście chodzi wszystko,włancza sie pompka spryskiwaczów reflektorów jak i szyb. A ręcznie manetką nie ..

Vcds wywala błąd:

00888 - Wiper Switch for Intermittent Operation (E22)
014 - Defective

Czyżby wymiana manetki czy coś nie łączy na styku ? W zimie jeszcze działało...

Może jest coś przestawione w VCDS ? Może jest jakaś funkcja odpowiednia i może jest wyłączona bo sprawdzałem jakiś czas temu wszystkomoże przypadkiem sie coś wyłączyło ?
#70599
o kurcza.. trzeba demontować całą kierownice. Bo bez tego raczej nie dostane sie do manetek i niesciągne osłony kierownicy.
Ale przeczuwam że to jednak nie będzie to więc wstrzymam sie z rozbieraniem..
Ogolnie czytałem ze 0888 to raczej od tego małego pśtyczka czasowego a tu chodzi bardziej o załanczanie pompki spryskiwaczy.
#71906
Zabrałem się za rozbieranie.
Wyciągnąłem poduszkę, odkręciłem kierownicę, sciągnąłem górną i dolną osłonę kierownicy, I mam problem z dostaniem sie do manetek.

Widzę że tzreba sciągnąć tu podełeczko spod kierownicy jest to moduł przełączników manetek, oraz musze sciągnąć to okrągłe cos z tasiemkami. Ono siedzi w tym "module".
Problem zesciągnieciem modułu .idzie w dół ale połowe, a pozniej trzyma cos. Nie moge znależć zaczepow itp. Dwie tylne kostki rozłączyłem.
Lekko sie to kiwie ale nie chce zejść, Prosze o dokładne wskazówki bo nie chcę czegos pourywać a męcze sie z tym dobra godzine.

Moja manetka ma oznaczenie końcowe 519. to mam szukac identycznej? Na niej niemam namalowane dokładnych wszystkich funkcji, a widzę że są manetki które mająwszystko ładnie namalowane. (519h)
By klepa -  07 maja 2012, 14:20
 warmińsko-mazurskie
#71907
pporeba pisze: Problem zesciągnieciem modułu .idzie w dół ale połowe, a pozniej trzyma cos. Nie moge znależć zaczepow itp. Dwie tylne kostki rozłączyłem.
Lekko sie to kiwie ale nie chce zejść, Prosze o dokładne wskazówki bo nie chcę czegos pourywać a męcze sie z tym dobra godzine.

Moja manetka ma oznaczenie końcowe 519. to mam szukac identycznej? Na niej niemam namalowane dokładnych wszystkich funkcji, a widzę że są manetki które mająwszystko ładnie namalowane. (519h)
Cytuje:

Na samym dole będziemy mieli teraz na pierwszym planie srebrna śrubkę ( torx T8), 1 cm po prawej od śrubki srebrnej będzie mały otwór w który należny wepchnąć śrubokręt lub drut o średnicy 2,5mm, aby odczepić moduł kierownicy, następnie sięgamy dłonią za moduł ( jakby od tylu ) i palcami wciskamy zatrzask i powoli ciągniemy moduł kierownicy w dół.
Obrazek

Monetkę szukaj identycznej 1K0 953 519 lub 1K0 953 519 A to będziesz miał dodatkowo na przyszłość obsługę komputera.
#71920
Problem rozwiązany,

Wyjęcie modułu jest proste .najpierw trzebabyło sciągnąc jego dolną obudowe z zatrzasków. Pozniej sciągnąc płytkę podważając wkrętakiem. Następnie zostaje przymocowana gorna obudowa modułu w której widzimy dwa dwa zaczepy. Lekko je odchylić i spada reszta obudowy,

Po sciągnięciu manetki zobaczyłem że w miejscu złącza manetki z modułem jeden pin "wyleciał" ze złącza, Wpiąłem go no i juz działa wszystko :).
miałem rozpięty akumulator jeszcze jakies błędy wyskakują w "44" stering wheel ale to chyba zniknie tylko tzreba przejechac sie samochodem by złapał ustawienia. :)

Zauważyłem że punkt naznaczony na kierownicy nie pokrywał sie z drązkiem kierownicy, być może juz było coś kombinowane, albo jest to poprawne, Ogolnie mam wyprostowane koła i auto jedzie prosto. Gdybym założył kierownice równo z fabrycznym nacięciem i dał prosto kierownice, wtedy auto znacznie by jechało w lewo :) Tak to jest przesunięcie o dwa ząbki i tak zostawiłem.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2012, 18:28 przez pporeba, łącznie zmieniany 1 raz.
#71925
pporeba pisze:Problem rozwiązany,

Wyjęcie modułu jest proste .najpierw trzebabyło sciągnąc jego dolną obudowe z zatrzasków. Pozniej sciągnąc płytkę podważając wkrętakiem. Następnie zostaje przymocowana gorna obudowa modułu w której widzimy dwa dwa zaczepy. Lekko je odchylić i spada reszta obudowy,
nie wiem po co rozbierałeś moduł na części pierwsze skoro można go wyciągnąć w całości :mrgreen: ,ale liczy się efekt końcowy