Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  24 mar 2014, 11:09
 pomorskie
#125128
Florek86 pisze:Pamiętaj, że numery katalogowe na częściach odpowiadają często elementowi a nie całemu zestawowi jakim jest półsinik,
przecież pisałem o tym gdzieś wyżej
że nie można ich zamówić obecnie.

jak to powiedział pewien znany polityk, to jest "oczywista oczywistość" aczkolwiek do pewnego momentu
kupiłeś nową część? W sklepie /serwisie/ ci nie powiedzieli?
Florek86 pisze:

A - 2010
B - 2011
C - 2012
D - 2013 ??
nie potrafię ocenić jakie w zaznaczonej rozetce produkcyjnej są cyferki, litery ABCD w drugim kółku niestety nie wiem co oznaczają, może kwartał danego roku, nie wiem
Obrazek
By Florek86 -  24 mar 2014, 11:46
 -------
#125136
krisv pisze:Florek tak z ciekawosci jaki koszt owej skrzynki w serwisie ?? I dla mnie tez ciekawe jakiej produkcji ??
Na naklejce z numerem katalogowym jest "Made in Germany". Na dole bloku ten sam napis. Wygląda na to, że Niemcy
By robertsz31 -  10 kwie 2014, 23:38
 -------
#127605
Witam!!!
Chcę kupić VW Golfa 5 Variant 1,9tdi 105 KM 2007r. BLS (filter PDF)
albo
VW Golfa plus 1,9tdi 90 KM 2008r BXF.

Słyszałem, że w BXF i BXE pękają panewki i korbowód wychodzi bokiem.
Teraz napotkałem na kilka wiadomości, iż w BLS również pędają
panewki.
Czy mogę się dowiedzieć czegoś więcej???

POZDRAWIAM
Awatar użytkownika
By ducho -  11 kwie 2014, 7:26
 lubelskie
#127609
robertsz31 pisze:Witam!!!
Chcę kupić VW Golfa 5 Variant 1,9tdi 105 KM 2007r. BLS (filter PDF)
albo
VW Golfa plus 1,9tdi 90 KM 2008r BXF.

Słyszałem, że w BXF i BXE pękają panewki i korbowód wychodzi bokiem.
Teraz napotkałem na kilka wiadomości, iż w BLS również pędają
panewki.
Czy mogę się dowiedzieć czegoś więcej???

POZDRAWIAM
Powyżej twojego postu temat i związane z nim problemy, rozwiązania jest dość dokładnie opisany wystarczy trochę poczytać :pepsi: , no chyba że masz jakieś specyficzne pytania :)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  11 kwie 2014, 8:36
 pomorskie
#127612
robertsz31 pisze:
Słyszałem, że w BXF i BXE pękają panewki i korbowód wychodzi bokiem.
Teraz napotkałem na kilka wiadomości, iż w BLS również pędają
panewki.
Czy mogę się dowiedzieć czegoś więcej???

POZDRAWIAM

dobrze słyszałeś, w końcu o czym jest ten temat :D wszystko jest opisane w tym temacie i w innych na innych forach, wyjście korby może się przytrafić w każdym silniku, BKC, BRU i innych jak będzie dorżnięty, są przypadki w BLS ale nie tak częste jak w BXE, więc nie brałbym tego jako normę podobną do BXE, podstawa to przejście na zwykły interwał wymiany oleju czyli raz w roku lub do 15kkm, osobiście przeszedłem z oleju 5W30 na olej 5W40 w moim BLS /7GN/, Tourana BXE kupiłem z DE z przebiegiem ponad 200kkm i pierwsze co zrobiłem to zmiana interwału oleju na w/o longlife 5W40

Jeśli masz pytania związane z zamiarem kupna auta to jest do tego odrębny dział
By Koti -  19 kwie 2014, 22:29
 -------
#128637
Tak w sumie czytam ten temat od dłuższego czasu i zastanawiam, sie czy aby problem nie jest trochę przesadzony , wyolbrzymiony bo w końcu ile takich przypadków odnotowano 10-20 na ileś dziesiątków tysiecy wyprodukowanych samochodów z tym silnikiem . ile z nich ma już po 300k ,a może nawet więcej i dalej jeżdżą .Z drugiej strony taka panewka jak na zdjeciu nie wyciera sie przez miesiąc jest to kwestia co najmniej dwóch wymian oleju i co gość wymieniał olej i nie widział że "srebrzy" po powierzchni nie oglądał oleju .Musiały być opiłki w oleju bo nie chce mi sie w to wierzyć że olej był czysty .No chyba ze wymieniali w ASO przez bagnet no ale przecież musiał mechanik wyciagać filtr .
By dziadekblack -  20 kwie 2014, 11:16
 mazowieckie
#128659
Wczoraj rozmawialem z wieloletnim kierownikiem elblaskiego aso seata, ktory teraz ma zaklad swoj nieautoryzowany wiec nie ma podstaw aby klamac i powiedzial ze nie mieli ani jednego przypadku jezeli chodzi o panewki w bxe i pochodnych
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  20 kwie 2014, 11:24
 pomorskie
#128660
nie dziwię się bo w końcu ludzie serwisują świeże samochody na gwarancji, potem rezygnują a jak coś wystrzeli to już nie zgłaszają do ASO bo co zgłaszać a nawet jak zgłoszą to pewnie odsyłają ich z kwitkiem
By maverick -  20 kwie 2014, 11:50
 lubelskie
#128663
No wlasnie.
Moze i bylo 10 czy 20 przypadkow,ale na forum.
A przeciez nie kazdy od razu loguje sie na forum,zeby sie pochwalic co sie stalo.
Znajdujemy kumatego mechanika,kupujemy jakis silnik i po najnizszych kosztach naprawiamy.
Malo kto chyba moze sobie pozwolic na naprawe w ASO po okresie gwarancyjnym.
Awatar użytkownika
By grejf -  20 kwie 2014, 13:07
 mazowieckie
#128669
BXE - golfy, seaty, skody przede wszystkim . Zmiana oleju na interwał co 15tkm dużo teoretycznie nie pomoże będzie pomór korbowodu prędzej czy później... wada genu 2006/2007.
wcześniejsze i późniejsze produkcje bez problemów.
By Koti -  20 kwie 2014, 13:16
 -------
#128670
Przypuszczam,ze z tym też masz rację mogło ich być więcej nie mam tu zamiaru przekonywać nikogo do moich racji ,ale bym nie przesadzał ,na prawde te kilkanaście przypadków na kilkadziesiąt tyś. silników. No ale dobrze że ludzie o tym informują ,teraz kto chce moze sobie sprawdzić takie panewki .Tylko ze dobrze by było aby teraz kto się na to zdecyduje pokazał swoje na forum + przebieg i w jakim interwale wymieniał olej .Mam kolegę który pracuje w ASO VW ,powiedziałem mu o tym ,sam jeździ 5 2007rok i po prostu mnie wyśmiał.

grejf nie wydaje mi się tysiące samochodów jeździ po firmach chociażby w Polsce np skody w Orange-u robią rocznie po kilka dziesiąt tyś i więcej .Po 3-4 latach wiesz ile maja najeżdżone i samochody nie padają .A inne firmy całe floty wyposażone w vw i skody .

Co by z ta psychozą nie było tak jak z cukrem i ptasią grypa kilka lat temu .
By SkylineRG -  20 kwie 2014, 18:53
 lubelskie
#128693
Koti pisze:Co by z ta psychozą nie było tak jak z cukrem i ptasią grypa kilka lat temu .
AMEN.

To samo co z 3.0 tdi w audi, napinacze, rozrządy, inne ustrojstwa. Mam taki samochód w rodzinie od nowosci, przy 120 tys km, glosniejsze stukanie przy odpalaniua, fakt, aso, panika koszty mialy byc horendalne, wymiana polowy silnika cuda niewidy. Wyszlo tak ze olalismy temat, auto zadbane mechanicznie, systematyczne serwisy olejowe i nie dzieje sie nic przy przebiegu ponad 300 tys km...

Nastepne FSI... wiele krzyku o nic, mocy nie trzema, wiele firm jest co doprowadza do porzadku, koszt od 1500 zl i po sprawie, czy to 2.0, 3.2, 3.6 4.2 5.2.. dzien, dwa roboty i moc powarca... a na forach czy necie wielka afera jakby zgwalicili kogos.

ale wiele spraw jest tez o ktorych na forach bardzo nie pisza, jak chociazby na forach usa czy niemieckich gdzie sa pisane pozwy odnosnie nie trzymania mocy w mercach c,e amg i e92, odnosnie audi kazdy narzeka u nas, ale o te auta cisza... dziwne.

ŚWIAT jest fałszywy, nie znaczy co pisane czytane czy mowione jest prawda, tak bylo jest i bedzie, zawsze sa drugie dna wszelkich spraw.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 58