Volkswagen Golf MK5

Karoseria, nadwozie, lakier, bagażniki, uchwyty itp
Awatar użytkownika
By piotrekp -  17 sie 2013, 20:04
 małopolskie
#104001
Hej,

Mam pewien problem, z zamykaniem klapy bagażnika. Trzeba uderzyć BARDZO mocno, aby klapa zatrzasnęła się. Przy normalnej sile zamknięcia, klapa jest niedomknięta (zamek normalnie jest w 3 pozycjach - otwarty, niedomknięty, zamknięty). Macie jakiś pomysł, czego może być to wina ? Regulacja, sam zamek ?
By chodzik -  17 sie 2013, 20:13
 -------
#104002
Na 99% rozwalił Ci się plastikowy element usuwający luz (nie wiem jak to się fachowo nazywa). Weź latarkę i dokładnie obejrzyj zamek. Potem idź do sklepu i zakup kropelkę w żelu. Dokładnie wyczyść i przyklej ten plastik do metalowej części zamka. 3 min roboty i po problemie;-)
By Berus87 -  18 sie 2013, 16:20
 -------
#104042
Moze rygiel zamka nie byl kiedys dobrze dokręcony i zamykanie klapy spowodowalo jego zbyt glebokie wsuniecie sie do srodka, co uniemozliwilo by domkniecie klapy. Jesli auto masz od nowosci i jestes pewien, ze nic nie bylo kiedys z tylu kombinowane, to raczej trzeba wykluczyc ta mozliwosc o ktorej pisalem, gdyz sruby w tym miejscu przewaznie sa wkrecane na kleju i nie powinno sie tak stac. Wowczas trzeba szukac gdzie indziej. Wez srubokret i i zamknij nim zamek zwracajac uwage czy wszystkie pozycje zamka zaskakuja swobodnie i nie dadza sie cofnąc podczas wyciagania srubokreta w odwrtony sposob. To juz na wstepie wykluczylo by awarie samego zamka. Sprawdz czy odbojniki nie pręza zbyt mocno.
I tak poza tym, to zapraw sobie kante pokrywy bagaznika, bo widzę tam jakąś rudą i szkoda zeby wyszla na zewnetrze strony karoserii :P
Awatar użytkownika
By piotrekp -  18 sie 2013, 17:22
 małopolskie
#104045
Berus87 pisze:Moze rygiel zamka nie byl kiedys dobrze dokręcony i zamykanie klapy spowodowalo jego zbyt glebokie wsuniecie sie do srodka, co uniemozliwilo by domkniecie klapy. Jesli auto masz od nowosci i jestes pewien, ze nic nie bylo kiedys z tylu kombinowane, to raczej trzeba wykluczyc ta mozliwosc o ktorej pisalem, gdyz sruby w tym miejscu przewaznie sa wkrecane na kleju i nie powinno sie tak stac. Wowczas trzeba szukac gdzie indziej. Wez srubokret i i zamknij nim zamek zwracajac uwage czy wszystkie pozycje zamka zaskakuja swobodnie i nie dadza sie cofnąc podczas wyciagania srubokreta w odwrtony sposob. To juz na wstepie wykluczylo by awarie samego zamka. Sprawdz czy odbojniki nie pręza zbyt mocno.
I tak poza tym, to zapraw sobie kante pokrywy bagaznika, bo widzę tam jakąś rudą i szkoda zeby wyszla na zewnetrze strony karoserii :P
Niestety nie mam auta od początku. Faktycznie, jest tak jak piszesz (chociaż nie mam porównania, jak powinno być). Przy próbie zamknięcia zamka śróbokrętem, ostatni etap (zamkniecia zamka) łapie strasznie blisko końca. Gdyby dało się to wyregulować tak, aby zaskakiwał kilka milimetrów wcześniej, nie byłoby problemu.

PS. Faktycznie, rant klapy jest lekko podziubany i juz pojawia się lekki rdzawy nalot/podkład. Samo wyczyszczenie i polakierowanie wystarczy, czy powinienem jakoś inaczej się tym zająć?
By Berus87 -  18 sie 2013, 17:47
 -------
#104048
Tzn przy samym zamku juz nic nie kombinuj jesli sie zamyka swobodnie, raczej kieruj uwage na rygiel, czyli sprobuj skorygowac jego polozenie, ustaw centralnie i nieco wysun, trzeba sie pobawic troche. Nie widze i nie wiem w czym dokladnie jest problem.
Co do zaprawienia to najprosciej wez tylko delikatnie zlikwiduj ogniska rdzy papierem sciernym, troche farby w kolorze (nie wodnej bazy czasem) i zamaluj wyczyszczone miejsce. Mozna to zrobic bardziej fachowo ale nie bede opisywal bo odpowiednich informacji jest pelno "na googlach" ;)
Awatar użytkownika
By piotrekp -  18 sie 2013, 20:28
 małopolskie
#104060
Dzięki, pomogło !

Mały tutorial dla potomności - Jak wyregulować rygiel w klapie bagażnika, przy problemie z domykaniem.

1. Otwieramy bagażnik, wyjmujemy z niego wszystko, razem z kołem dojazdowym.
2. Musimy zdemontować plastikową osłonkę (całą), pod która jest rygiel. Na górze, po lewej i prawej stronie, na wysokości lamp, umiejscowione są zatrzaski, ciągniemy do środka, aby je wyczepić. Następnie ciągniemy całość osłony , w stronę samochodu (pozostałe zatrzaski powinny się poluzować) i wyjmujemy całą osłonę.

Obrazek

3. Uzyskujemy dostęp do rygla, wraz z śrubami. Cała regulacja, polega na poluzowaniu śrub (Spitline M8), i przesunięcie rygla do przodu, lub tyłu - w zależności od potrzeby.

Obrazek
Obrazek

4. Sprawdzamy różne ustawienia, tak aby zamykało się bez problemu.
5. Zakładamy osłonę z powrotem, upewniając się, że wszystkie zatrzaski weszły na swoje miejsce.