#124353
Witam, wszystkich kolegów. Mam pytanie w jakim zakresie obrotów jeździcie i zmieniacie biegi na wyższy.
bajbus pisze:Witam, wszystkich kolegów. Mam pytanie w jakim zakresie obrotów jeździcie i zmieniacie biegi na wyższy.
wcale nie trzeba, jak pedał przyspieszenia wciśniesz na 100% to kierownice na maksa pracują znacznie wcześniej, otwarcie kierownic VNT przy 100% położenia pedału jest takie same przy 3000 czy 4000 rpmdziadekblack pisze: Trzeba od czasu do czasu dociągnąć silnik pod 4 tys obr/min co by kierownice w turbo pracowały w całym zakresie.
mettenos pisze:wcale nie trzeba, jak pedał przyspieszenia wciśniesz na 100% to kierownice na maksa pracują znacznie wcześniej, otwarcie kierownic VNT przy 100% położenia pedału jest takie same przy 3000 czy 4000 rpmdziadekblack pisze: Trzeba od czasu do czasu dociągnąć silnik pod 4 tys obr/min co by kierownice w turbo pracowały w całym zakresie.
Bardzo cenna wiadomosc.mettenos pisze:wcale nie trzeba, jak pedał przyspieszenia wciśniesz na 100% to kierownice na maksa pracują znacznie wcześniej, otwarcie kierownic VNT przy 100% położenia pedału jest takie same przy 3000 czy 4000 rpmdziadekblack pisze: Trzeba od czasu do czasu dociągnąć silnik pod 4 tys obr/min co by kierownice w turbo pracowały w całym zakresie.
maverick pisze: wystarczy od czasu do czasu wdepnac pedal w podloge?
mettenos pisze:maverick pisze: wystarczy od czasu do czasu wdepnac pedal w podloge?
... można jeździć bardzo dynamicznie z pełnym wykorzystaniem pedału przyspieszenia nie przekraczając nawet 3000 rpm
Przy przyspieszaniu ważny jest przebieg mocy i wynikająca z tego zdolność wykonania pracy. Moment jest tylko wartością wtórną a rodzaj doładowania nie ma tu żadnego znaczenia.mettenos pisze:przecież przy przyspieszaniu ważniejszy jest moment a nie maks moc, przynajmniej w silniku turbodoładowanym, co innego wolnossącym