Strona 1 z 5
Technika i taktyka jazdy /TDI, TSI, FSI, MPI/
: 19 mar 2014, 10:57
autor: bajbus
Witam, wszystkich kolegów. Mam pytanie w jakim zakresie obrotów jeździcie i zmieniacie biegi na wyższy.
Re: Technika jazdy TDI
: 19 mar 2014, 12:00
autor: Mettenoos
"najzdrowsza" metoda jazdy dla silnika to utrzymywanie obrotów w zakresie maksymalnego momentu obrotowego
Re: Technika jazdy TDI
: 19 mar 2014, 12:21
autor: SkylineRG
bajbus pisze:Witam, wszystkich kolegów. Mam pytanie w jakim zakresie obrotów jeździcie i zmieniacie biegi na wyższy.
nie zmieniamy na wyższe, ciagle na pierwszym biegu, do odciecia.
Re: Technika jazdy TDI
: 19 mar 2014, 12:48
autor: Sylwestro
W tdi najlepiej zmieniac bieg tak zeby po zmianie na wyzszy bylo minimum 2000 obr/min
Re: Technika jazdy TDI
: 19 mar 2014, 13:06
autor: dziadekblack
Napewno nie jest dobra jazda na niskich obrotach i ciśnięcie od niskich obrotów. Trzeba od czasu do czasu dociągnąć silnik pod 4 tys obr/min co by kierownice w turbo pracowały w całym zakresie.
Re: Technika jazdy TDI
: 19 mar 2014, 14:03
autor: Mettenoos
dziadekblack pisze: Trzeba od czasu do czasu dociągnąć silnik pod 4 tys obr/min co by kierownice w turbo pracowały w całym zakresie.
wcale nie trzeba, jak pedał przyspieszenia wciśniesz na 100% to kierownice na maksa pracują znacznie wcześniej, otwarcie kierownic VNT przy 100% położenia pedału jest takie same przy 3000 czy 4000 rpm
Re: Technika jazdy TDI
: 19 mar 2014, 15:36
autor: dziadekblack
mettenos pisze:dziadekblack pisze: Trzeba od czasu do czasu dociągnąć silnik pod 4 tys obr/min co by kierownice w turbo pracowały w całym zakresie.
wcale nie trzeba, jak pedał przyspieszenia wciśniesz na 100% to kierownice na maksa pracują znacznie wcześniej, otwarcie kierownic VNT przy 100% położenia pedału jest takie same przy 3000 czy 4000 rpm
masz rację , ale przegonić autko w pełnym zakresie obrotów też jest czasem potrzebne
Re: Technika jazdy TDI
: 19 mar 2014, 15:40
autor: Mettenoos
oczywiście że od czasu do czasu nie zaszkodzi
Re: Technika jazdy TDI
: 19 mar 2014, 20:02
autor: paweu
Na zimnym silniku przyspieszać spokojnie z dynamiką małego fiata.
NIe obiążać silnika z niskich obrotów, gaz w "podłoge" dopiero powyżej 2tys. obr/min.
Przy normalnej jeżdzie przyspieszam w okolice 2,5-2,7 tyś. obr/min.
Re: Technika jazdy TDI
: 19 mar 2014, 20:23
autor: maverick
mettenos pisze:dziadekblack pisze: Trzeba od czasu do czasu dociągnąć silnik pod 4 tys obr/min co by kierownice w turbo pracowały w całym zakresie.
wcale nie trzeba, jak pedał przyspieszenia wciśniesz na 100% to kierownice na maksa pracują znacznie wcześniej, otwarcie kierownic VNT przy 100% położenia pedału jest takie same przy 3000 czy 4000 rpm
Bardzo cenna wiadomosc.
Wiec wcale nie trzeba silnika krecic do odciecia,wystarczy od czasu do czasu wdepnac pedal w podloge?
Re: Technika jazdy TDI
: 19 mar 2014, 20:31
autor: Mettenoos
maverick pisze:
wystarczy od czasu do czasu wdepnac pedal w podloge?
tak, chcąc aby sterowanie geometrią pracowało w całym zakresie wcale auta nie trzeba przeciągać pod czerwone pole, można jeździć bardzo dynamicznie z pełnym wykorzystaniem pedału przyspieszenia nie przekraczając nawet 3000 rpm
Re: Technika jazdy TDI
: 19 mar 2014, 21:49
autor: cyprianmeister
Re: Technika jazdy TDI
: 20 mar 2014, 17:48
autor: dziadekblack
mettenos pisze:maverick pisze:
wystarczy od czasu do czasu wdepnac pedal w podloge?
... można jeździć bardzo dynamicznie z pełnym wykorzystaniem pedału przyspieszenia nie przekraczając nawet 3000 rpm
można ale gdy chcemy wykorzystać całą moc to jest ona osiągana w okolicach 4 tys... nie mówię tu o momencie tylko o mocy ...ale co do kierownic to macie rację , można i tak...
Re: Technika jazdy TDI
: 20 mar 2014, 17:54
autor: Mettenoos
przy paleniu gumy maks moc przy 4000rpm może i jest pożądana ale jaki jest sens trzymania 4000rpm, gdzie auto już nie przyspiesza, przecież przy przyspieszaniu ważniejszy jest moment a nie maks moc, przynajmniej w silniku turbodoładowanym, co innego wolnossącym
Re: Technika jazdy TDI
: 23 mar 2014, 19:01
autor: malydaras
mettenos pisze:przecież przy przyspieszaniu ważniejszy jest moment a nie maks moc, przynajmniej w silniku turbodoładowanym, co innego wolnossącym
Przy przyspieszaniu ważny jest przebieg mocy i wynikająca z tego zdolność wykonania pracy. Moment jest tylko wartością wtórną a rodzaj doładowania nie ma tu żadnego znaczenia.