Volkswagen Golf MK5

Pozostałe tematy związane z Golfem V /nie pasujące do powyższych/
By SkylineRG -  19 mar 2014, 12:21
 lubelskie
#124365
bajbus pisze:Witam, wszystkich kolegów. Mam pytanie w jakim zakresie obrotów jeździcie i zmieniacie biegi na wyższy.

nie zmieniamy na wyższe, ciagle na pierwszym biegu, do odciecia.
By dziadekblack -  19 mar 2014, 13:06
 mazowieckie
#124367
Napewno nie jest dobra jazda na niskich obrotach i ciśnięcie od niskich obrotów. Trzeba od czasu do czasu dociągnąć silnik pod 4 tys obr/min co by kierownice w turbo pracowały w całym zakresie.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  19 mar 2014, 14:03
 pomorskie
#124373
dziadekblack pisze: Trzeba od czasu do czasu dociągnąć silnik pod 4 tys obr/min co by kierownice w turbo pracowały w całym zakresie.
wcale nie trzeba, jak pedał przyspieszenia wciśniesz na 100% to kierownice na maksa pracują znacznie wcześniej, otwarcie kierownic VNT przy 100% położenia pedału jest takie same przy 3000 czy 4000 rpm
By dziadekblack -  19 mar 2014, 15:36
 mazowieckie
#124383
mettenos pisze:
dziadekblack pisze: Trzeba od czasu do czasu dociągnąć silnik pod 4 tys obr/min co by kierownice w turbo pracowały w całym zakresie.
wcale nie trzeba, jak pedał przyspieszenia wciśniesz na 100% to kierownice na maksa pracują znacznie wcześniej, otwarcie kierownic VNT przy 100% położenia pedału jest takie same przy 3000 czy 4000 rpm

masz rację , ale przegonić autko w pełnym zakresie obrotów też jest czasem potrzebne
By paweu -  19 mar 2014, 20:02
 podkarpackie
#124410
Na zimnym silniku przyspieszać spokojnie z dynamiką małego fiata.
NIe obiążać silnika z niskich obrotów, gaz w "podłoge" dopiero powyżej 2tys. obr/min.
Przy normalnej jeżdzie przyspieszam w okolice 2,5-2,7 tyś. obr/min.
By maverick -  19 mar 2014, 20:23
 lubelskie
#124418
mettenos pisze:
dziadekblack pisze: Trzeba od czasu do czasu dociągnąć silnik pod 4 tys obr/min co by kierownice w turbo pracowały w całym zakresie.
wcale nie trzeba, jak pedał przyspieszenia wciśniesz na 100% to kierownice na maksa pracują znacznie wcześniej, otwarcie kierownic VNT przy 100% położenia pedału jest takie same przy 3000 czy 4000 rpm
Bardzo cenna wiadomosc.
Wiec wcale nie trzeba silnika krecic do odciecia,wystarczy od czasu do czasu wdepnac pedal w podloge?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  19 mar 2014, 20:31
 pomorskie
#124421
maverick pisze: wystarczy od czasu do czasu wdepnac pedal w podloge?

tak, chcąc aby sterowanie geometrią pracowało w całym zakresie wcale auta nie trzeba przeciągać pod czerwone pole, można jeździć bardzo dynamicznie z pełnym wykorzystaniem pedału przyspieszenia nie przekraczając nawet 3000 rpm
By dziadekblack -  20 mar 2014, 17:48
 mazowieckie
#124536
mettenos pisze:
maverick pisze: wystarczy od czasu do czasu wdepnac pedal w podloge?

... można jeździć bardzo dynamicznie z pełnym wykorzystaniem pedału przyspieszenia nie przekraczając nawet 3000 rpm

można ale gdy chcemy wykorzystać całą moc to jest ona osiągana w okolicach 4 tys... nie mówię tu o momencie tylko o mocy ...ale co do kierownic to macie rację , można i tak...
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  20 mar 2014, 17:54
 pomorskie
#124537
przy paleniu gumy maks moc przy 4000rpm może i jest pożądana ale jaki jest sens trzymania 4000rpm, gdzie auto już nie przyspiesza, przecież przy przyspieszaniu ważniejszy jest moment a nie maks moc, przynajmniej w silniku turbodoładowanym, co innego wolnossącym
Awatar użytkownika
By malydaras -  23 mar 2014, 19:01
 mazowieckie
#125045
mettenos pisze:przecież przy przyspieszaniu ważniejszy jest moment a nie maks moc, przynajmniej w silniku turbodoładowanym, co innego wolnossącym
:no: :no: :no: Przy przyspieszaniu ważny jest przebieg mocy i wynikająca z tego zdolność wykonania pracy. Moment jest tylko wartością wtórną a rodzaj doładowania nie ma tu żadnego znaczenia.