Volkswagen Golf MK5

Pozostałe tematy związane z Golfem V /nie pasujące do powyższych/
By Scrappus -  30 cze 2015, 0:14
 podkarpackie
#183828
Na pewno uszczelka, nie jestem mechanikiem i nie znam się na mechanice ale chyba z pod pokrywy zaworów. Bo z górnej części silnika. Mam olej zapasowy i dolewam tak czy siak. Ale chodzi mi jakie obroty będą dobre żeby silnika nie uszkodzić. 5 biegowa skrzynia biegów to szkoda że 6 nie ma to bym się nawet nie pytał.
By Scrappus -  30 cze 2015, 20:49
 podkarpackie
#183904
Teoretycznie tak ale chce dotrzeć szybciej niż wujek :P
Tylko że ja chcę po prostu wiedzieć jakie obroty silnika będą maksymalne na dłuższej trasie aby go nie uszkodzić
Awatar użytkownika
By gral48 -  09 lip 2015, 10:29
 pomorskie
#184888
Trasa Budapest - Split, 770km, prawie cały czas autostradą, 140km/h, jedna przerwa na tankowanie oraz trochę w korku na bramkach przy wjeździe do Chorwacji. Czerwiec, tmp.+32C
Potem powrót do Venecji, tylko tankowanie i Venecja - Andrychów ( 950km, autostrada ) i tez tylko tankowanie.
Silnik / turbo bez zmian. Trzeba tylko pamiętać, żeby nie zatrzymywać silnika od razu, ja daję mu 5 minut na ochłodzenie turbo. Wychodzi więc, ze przelot 500km jest bezproblemowy.
By Scrappus -  04 paź 2015, 3:51
 podkarpackie
#194977
Witam , jestem po wymianie uszczelki pod głowicą. Jak mi wymienili uszczelkę to jedyne co to musiałem dolać płynu chłodniczego po parunastu kilometrach bo kontrolka zaświeciła (potem utrzymywał się stan). Zrobiłem w ciągu 4 dni jakieś 700 km żeby trochę go dotrzeć, Potem wyjazd do Niemczech 1200 km i właściwie przez większość drogi 150-170 km/h, Nie było żadnych problemów ale mam skrzynie 5 biegową i obroty większość czasu były w granicach 3800 obrotów. Nie zauważyłem żadnych zmian, Jechałem w Polsce nim nawet 190 km/h przy obrotach powyżej 4k ale na małych odcinkach. Podczas podróży do Niemiec robiłem przerwy mniej więcej co 3-4 godziny ale przed każdym zgaśnięciem silnika chodził jeszcze kilka minut na wolnych obrotach żeby turbinę schłodzić.
Silnik Diesla mam zaledwie 6 miesięcy i nie wiem jak to jest z moim autem. Czy mogę jeździć na wyższych obrotach przez większość czasu, Zależy mi trochę na jak najkrótszym czasie dojazdu do celu.
Mam takie pytanie do czytelników na jakich obrotach najwyższych na 5 biegu mogę jechać na dłuższych odcinkach 200-300 km bez przerwy tak bez uszkodzeń dla silnika.
Dodam jeszcze że po wymianie uszczelki po około 3 tys kilometrów ubyło mi jakieś 0.3 l oleju. Jaki mógł być tego powód?
I jeszcze jedno pytanie. Czasami jak wrócę na mieszkanie to po zgaszeniu auta i jak wyjdę z niego to czuć przypalony olej ale nie wiem jaka może byc tego przyczyna.
By rj193tsn -  04 paź 2015, 9:23
 łódzkie
#194992
Przy takich obrotach przez dłuższy czas każdy silnik weźmie olej. Nie wiem, ja staram się nie przekraczać 3 tys obr i jest wszystko ok, oleju nie bierze. Jeśli jeździsz przez dłuższy czas z obrotami 4 tys to mniej więcej co 70-80 km powinno się chociaż na chwilę trochę zwolnić
Awatar użytkownika
By Kuki -  04 paź 2015, 15:11
 śląskie
#195055
maverick pisze:Jak korba wyjrzy,to zwolni :cool:
:laugh: :super:

Często jeżdżę dłuższe trasy Golfem - jest to moje auto prywatne, jak jadę dłuższą chwilę 160-180 km/h nie ma problemów z silnikiem ani z niczym innym, ale jakoś nie widzi mi się kompletnie podróż 4h z prędkością zbliżoną do maksymalnej, jest to spowodowane najprawdopodobniej niską mocą auta jak i 5cio biegową skrzynią. Nie miałbym serca katować go tak przez 4h na odcince ;)