Volkswagen Golf MK5

Pozostałe tematy związane z Golfem V /nie pasujące do powyższych/
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  24 mar 2014, 11:59
 pomorskie
#125139
oczywiste jest że inny jest przebieg mocy, momentu obrotowego i ogólnie inna charakterystyka parametrów w silniku doładowanym niż w wolnossącym, inny jest chociażby zakres użytecznych obrotów,
By leoncjo -  24 mar 2014, 12:27
 małopolskie
#125143
doładowanie= to tak jakby zwiększyć pojemność silnika (spala się większy ładunek paliwa z powietrzem) bez zwiększenia strat tarcia (te same rozmiary elementów współpracujacych w silniku) dzięki temu jest wyższy moment napędowy co z kolej zwiększa moc
(Moc =Ilość obrotów x moment obrotowy) To moc wynika z momentu napędowego a nie na odwrót
bez albo z doładowaniem rożni się wielkością momentu napędowego i mocy. Duża różnica jest ale miedzy dieslem a bardziej elastyczną jednostką benzynową (ON spala się wolniej od benzyny przez co ma mniejszy zakres obrotowy)
Awatar użytkownika
By malydaras -  24 mar 2014, 19:36
 mazowieckie
#125230
mettenos pisze:
malydaras pisze: a rodzaj doładowania nie ma tu żadnego znaczenia.
oczywiście że doładowanie ma znaczenie
Spróbuj zrozumieć, że 1,5-tonowa bryła żelastwa jaką jest golf jest popychana przez koła które nie wiedzą czy są napędzane przez silnik wolnossący czy doładowany. Ważny jest przebieg mocy jaki ostatecznie trafia na koła.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  24 mar 2014, 22:49
 pomorskie
#125265
rozumiem :D , tylko mi nie chodzi o to co myślą i jak się czują koła, tylko jakie panują odczucia kierownika podczas przyspieszania od niskich obrotów, chyba nie powiesz mi że te odczucia sa takie same przy starcie załóżmy od 1500rpm 105 konnym TDI i 105 konnym wolnossącym benzyniakiem, nie chodzi mi o "cyferki w tabelkach"
By Stachoo -  20 sie 2014, 14:28
 małopolskie
#140517
Witam, pozwolę sobie odkopać temat.
Jazda dieslem w granicach max. momentu obrotowego dla diesla 1.9 105km to zmiana biegów powyżej 1900rpm.

Jeżeli chodzi o mój styl jazdy to biegi zmieniam przy 2100-2200rpm(spokojna jazda po mieście), oczywiście co jakiś czas but w podłogę co by to turbina trochę popracowała, czy efekt jest podobny przy wciśnięciu buta co jazda ze stałą prędkością np. po autostradzie? I co ile należy pojeździć na wyższych obrotach (przegonić go do 3000rpm) żeby turbina pracowała poprawnie?
Awatar użytkownika
By Forest -  20 sie 2014, 14:35
 wielkopolskie
#140521
Moja technika jazdy.

1 gear: 0-20 km/h
2 gear: 20-40 km/h
3 gear: 40-60 km/h
4 gear: 60-80 km/h
5 gear: 80-100 km/h
6 gear: 100km/h - 220km/h :D

Ogólnie jest tak, że jest blisko pełnego zakresu momentu obrotowego.
By Stachoo -  20 sie 2014, 14:55
 małopolskie
#140524
Forest pisze:Moja technika jazdy.

1 gear: 0-20 km/h
2 gear: 20-40 km/h
3 gear: 40-60 km/h
4 gear: 60-80 km/h
5 gear: 80-100 km/h
6 gear: 100km/h - 220km/h :D

Ogólnie jest tak, że jest blisko pełnego zakresu momentu obrotowego.
Dokładnie w ten sposób jeżdżę, ale dalej pozostaje pytanie z tzw. "przegonieniem auta".
Czy but w podłogę na 2 biegu przy 2000rpm aż do 3000rpm i zmiana na 3 pozwoli turbinie popracować i wypalić zalegającą sadzę? Czy bardziej efektywnie jest przejechać odcinek z prędkością 120-140km/h, mój golf posiada skrzynię 5-cio biegową :D
Awatar użytkownika
By Forest -  20 sie 2014, 15:11
 wielkopolskie
#140526
Z moich obserwacji wynika, że nic tak nie odmula auta jak dłuższa trasa np autostradą albo chociaż jakąś krajówką, czyli poprostu stała prędkość 100-130km/h i obroty powyżej 2000-3000.
Awatar użytkownika
By kubajabko -  20 sie 2014, 16:17
 śląskie
#140540
Forest pisze:Moja technika jazdy.

1 gear: 0-20 km/h
2 gear: 20-40 km/h
3 gear: 40-60 km/h
4 gear: 60-80 km/h
5 gear: 80-100 km/h
6 gear: 100km/h - 220km/h :D

Ogólnie jest tak, że jest blisko pełnego zakresu momentu obrotowego.
6 bieg jest zazwyczaj tym do oszczędzania paliwa np. na autostradzie, często w zwykłych samochodach v-max będzie na biegu 5-tym a nie na 6. Tylko teraz pytanie, jak jest z tą 6 biegową skrzynią w golfie? 6 bieg jest typu fuel saving czy w pełni użyteczny?
By Stachoo -  21 sie 2014, 10:38
 małopolskie
#140603
kubajabko pisze:
Forest pisze:Moja technika jazdy.

1 gear: 0-20 km/h
2 gear: 20-40 km/h
3 gear: 40-60 km/h
4 gear: 60-80 km/h
5 gear: 80-100 km/h
6 gear: 100km/h - 220km/h :D

Ogólnie jest tak, że jest blisko pełnego zakresu momentu obrotowego.
6 bieg jest zazwyczaj tym do oszczędzania paliwa np. na autostradzie, często w zwykłych samochodach v-max będzie na biegu 5-tym a nie na 6. Tylko teraz pytanie, jak jest z tą 6 biegową skrzynią w golfie? 6 bieg jest typu fuel saving czy w pełni użyteczny?
Bynajmniej w dieslu gdybym miał 6 bieg, to w mieście nawet nie ma okazji żeby go użyć :D kolega ma FSI więc tutaj jest trochę inaczej, miałem okazję jechać skodą rapid w TSI gdzie o 6 bieg już sam komputer prosi przy 80km/h tylko silnik też inny no i nie ma koła dwumasowego. :tooth: