Volkswagen Golf MK5

Pozostałe tematy związane z Golfem V /nie pasujące do powyższych/
By mistasz -  06 lis 2019, 7:55
 opolskie
#278246
Chcę kupić podnośnik trapezowy do Golfa V. Jak Waszym zdaniem, będzie lepszy jak fabryczny od Golfa V?
Możecie polecić jakiś sprawdzony i poręczny w obsłudze? Bezproblemowe podstawianie i lekko żeby się podnosił.
Polecane obecnie są "żaby" ale bardziej by mi pasował trapezowy.
Na Allegro są właśnie takie do Audi A3, czy podpasuje do Golfa V?
By kupszczelisty -  09 lis 2019, 22:32
 wielkopolskie
#278347
W Golfie 7 fabrycznie jest już trapezowy podnośnik. Wydaje się solidniejszy i nie wygina się tak jak te z Golfa 5 i 6.
By mistasz -  10 lis 2019, 12:26
 opolskie
#278360
Dzięki za podpowiedź ;-)
Udało mi się pooglądać i "pomacać" podnośnik trapezowy Start. Jakość wykonania nie zadowala mnie. Owszem jest wysoka stopka z głębokim nacięciem że rant progu wejdzie, wysokość podnoszenia odpowiednia. Mam zastrzeżenia co do pracy samej śruby, za ciężko się obraca, nawet luzem, mimo zastosowania łożyska. Chyba że ten egzemplarz taki się trafił :sad: .
Co do proponowanego podnośnika z Golfa VII to ciekawie ta opcja wygląda. Tylko widzę że trzeba dy dostosować jego stopkę żeby nie pognieść rantu progu.
Podnosiłeś nim Golfa V, możesz coś więcej napisać o jego działaniu?
By kupszczelisty -  10 lis 2019, 15:00
 wielkopolskie
#278367
Podnosiłem nim golfa 7, ale z tego co pamiętam rozwiązanie w progu jest tak samo rozwiązane. Wzmocniona część w progu z profilu "T" o długości około 10cm, a w podnośniku element pasujący do miejsca mocowania ma kształt "U".
Podnośnik z G7 pokrętło ma oddzielnie.
By mistasz -  10 lis 2019, 16:38
 opolskie
#278370
Póki co to podoba mi się podnośnik od Golfa VII.
Proszę jeszcze o jedną odpowiedź. Jak idzie podnoszenie auta tym lewarkiem w porównaniu do lewarka od Golfa V. Chodzi szczególnie o łatwość podnoszenia. Ogólnie to lepszy wybór niż oryginał do Golfa V?
By kupszczelisty -  11 lis 2019, 8:25
 wielkopolskie
#278379
Na podnośniku z Golfa 5 gdy podnosimy auto stojące na powierzchni, która nie jest równoległa do lini progu podnośnik się wygina (skręca). Ten z Golfa 7 jest sztywniejszy. Miałem kilka aut azjatyckich w domu (Daewoo, Toyota, Mitsubishi) i tam zawsze był lewarek trapezowy.
Nie mam możliwości sprawdzenia czy lewarek z G7 pasuje do G5 ponieważ jestem przez najbliższe kilkanaście dni w innym mieście. Jak będę w domu i nie zapomnę, to sprawdzę.
By mistasz -  11 lis 2019, 14:46
 opolskie
#278384
Więc pooglądałem dokładnie jak jest przyłożony oryg. lewarek Golfa V.
Widać że główka lewarka opiera się tylko o płytę podłogową, za łączeniem płyty podłog. z progiem.
Do wgłębienia w górnej stopce lewarka wchodzi rant łączenia płyty podłogowej z progiem, aby go nie uszkodzić.
Druga część główki lewarka (od str. zewnętrznej auta) nawet nie dotyka progu, jest prześwit między progiem a lewarkiem.
Z tego wnioskuję że od Golfa VII podpasuje, ale trzeba by dorobić nakładkę z gumy na główkę lewarka. Tak aby główka oparła się o płytę podłogową a nie uszkodziła progu, czy też łączenia próg/płyta podłogowa.
Tylko jedno ale ............., przesunie się punkt oparcia poza oś podnośnika. Wytrzyma?

Edit:
W sumie dobrałem odpowiedni podnośnik trapezowy do Golfa V :super: .
Najlepiej przypasował od Audi Q3. Główka podnośnika podobnej budowy i nic nie musiałem przerabiać / dorabiać. Zastosowałem tylko cienką gumę w miejscu podparcia żeby nie uszkodzić konserwacji podwozia.