Volkswagen Golf MK5

Pozostałe tematy związane z Golfem V /nie pasujące do powyższych/
By dlugiiii -  08 lis 2022, 22:10
 śląskie
#289792
Dzisiaj byłem na napełnieniu klimatyzacji i jedna rzecz mnie nie pokoi.
W aucie mam 2 lata temu wymienianiony kompresor na DELPHI (140ml PAG46 według producenta zamiast ok 120ml oryginalnie).
Z układu zostało ściągnięte 443g czynnika i 1g oleju.
Na maszynie gość ustawił 525g czynnika i 14cc oleju co odpowiada 14g/14ml(twierdząc, że ustawił 140ml) i tak wykonał całą procedurę.
Na wydruku widać, że maszyna dodała tylko 15g oleju. Czy tylko tyle dodaje się olej do układu? Czy odciągając czynnik, olej zostaje w pompie(jako, że oddesało tylko 1g)?
Nie chcę jeździć z małą ilością oleju w systepie więc proszę o poradę! :-/
Obrazek
Awatar użytkownika
By janusz8611 -  16 lis 2022, 23:53
 małopolskie
#289822
Z tym olejem przy obsłudze klimatyzacji to są ciężkie tematy , zwłaszcza pomiar odzyskanego który zależy od producenta stacji obsługi,ilości czynnika w układzie ,temperatury układu i otoczenia w momencie obsługi samochodu i czy przed podjęciem obsługi układ pracował czyli obracał tym olejem po układzie .140 ml to jest pojemność oleju całego układu klimatyzacji który nigdy w całości nie jest odzyskiwany,przy jego profilaktycznej obsłudze obserwuje się ilość odzyskanego oleju i na tej podstawie podaje ilość nowego chociaż tu też można się przejechać . zazwyczaj przy takiej ilości czynnika jak u Ciebie odzyskano to zbieramy między 15a30starego oleju i zazwyczaj podajemy 15-25 przy tej ilości czynnika czyli około 525 g nie było nigdy problemów , sam w swoim golfie tak robię sobie obsługę co roku od 2017 roku i jest ok ogólnie ten olej to ciężki temat nikt Ci dokładnie nie powie ile co i jak ,Jak podali Ci 15 g moim zdaniem zrobili bezpiecznie nawet jakby ściągnęli ten 1 g ,chociaż trochę to dziwne ,ale nie stałem nad nimi i nie widziałem co robili :)