Volkswagen Golf MK5

Pozostałe tematy związane z Golfem V /nie pasujące do powyższych/
By Yossarian -  02 kwie 2007, 19:36
 -------
#3748
Hulaj pisze:Czyli lopatki to standard ale tylko przy tej kierownicy za 1,8 zl, czyli po staremu. Troche kicha bo jak nie chcesz np radia a chcesz lopatki to trzeba bulic za ta kierownice z guziczkami do radia, a jak tak to i radio trzeba brac.
No coz taka polityka firmy..
Hulaj :D manetki to standard bez dop³aty niezale¿nie czy bierzesz kierownice wielofunkcyjn± czy te¿ nie - reasumuj±c mo¿esz nie mieæ kierownicy wielofunkcyjnej ale i tak bêdziesz mia³ manetki przy zwyk³ej kierownicy bez ¿adnej dop³aty - uff mam nadzieje ¿e to wyja¶nia sprawê :wink:
By Hulaj -  02 kwie 2007, 20:14
 mazowieckie
#3754
Skoro tak to VW w niezle kule sobie leci , jak ja kupowalem to lopatki tylko z z ta kier± tzw. wielofuncyjna :evil:
By Yossarian -  02 kwie 2007, 21:58
 -------
#3763
faktycznie wcze¶niej tak by³o :( - na szczê¶cie dla mnie ju¿ nie jest :D

Co wam powiem to wam powiem ale zacz±³ siê kwiecieñ miesi±c odbioru mojego maleñstwa :D
Awatar użytkownika
By Sierocki -  05 kwie 2007, 11:26
 -------
#3857
Jedynka, dwójka, trójka. Dwulitrowy silnik ci±gnie od samego do³u - maksymalne 280 Nm dostêpnych jest ju¿ od 1800 do 5000 obr. To efekt po³±czenia wtrysku bezpo¶redniego FSI i turbosprê¿arki. Do tego DSG - najszybsza zautomatyzowana skrzynia na rynku. Dziêki dwóm sprzêg³om ka¿dy wy¿szy bieg czeka w pogotowiu. Zmiana trwa 8 ms - 10 razy szybciej ni¿ SMG II BMW. Ale - jak wszystko - i DSG ma swoje mankamenty. Poznali¶my je dobrze, je¿d¿±c nasz± d³ugodystansow± Octavi±. Najszybsz± skrzyniê mo¿na wyprowadziæ na manowce, gwa³townie przyspieszaj±c, hamuj±c, a potem znowu wciskaj±c gaz. Np. ruszasz ze stacji i chcesz zawróciæ na dwupasmówce tak, by jad±ce ni± auta nie musia³y zwalniaæ. Gaz, dwójka, trójka, hamulec, gaz i... nic. Drugie sprzêg³o zamiast dwójki przygotowa³o czwórkê. Czas potrzebny na korektê d³u¿y siê tym bardziej, im szybciej zbli¿aj± siê inne auta. Najd³u¿ej, bo a¿ sekundê, trwa przej¶cie z pi±tki na dwójkê, gdy skrzynia przygotowa³a szóstkê. Z dwóch powodów: raz, ¿e oba biegi kontroluje to samo sprzêg³o, dwa, ¿e droga miêdzy nimi jest najd³u¿sza. Ale nie narzekajmy. Podczas ostrego ruszania spod ¶wiate³ wóz z DSG zbiera siê szybciej ni¿ z takim samym silnikiem, lecz manualn± skrzyni±. Ka¿dej zmianie biegów towarzyszy strza³ w t³umikach i wciskanie w fotel. Wyprzedzanie te¿ nie stwarza ¿adnych problemów. Trochê miejsca, lewy kierunkowskaz, gaz do dechy i auto wyrywa do przodu.
Awatar użytkownika
By krz_p -  05 kwie 2007, 11:56
 wielkopolskie
#3858
a cytat jest z czaopisma "GT"
Awatar użytkownika
By Sierocki -  05 kwie 2007, 14:22
 -------
#3867
cytat chyba tak nawet nie zwróci³em uwagi :)
Awatar użytkownika
By miszi -  05 kwie 2007, 14:52
 -------
#3870
Muszê przyznaæ ¿e by³em dosyæ sceptycznie nastawiony do DSG :oops: Mia³em dzi¶ okazjê przejechaæ sie Passatem 2.0TDI z DSG (niestety tylko jako pasa¿er) i mój stosunek do tej skrzyni uleg³ zmianie. Wcze¶niej kilka razy mia³em okazjê je¼dziæ A3 z tym samym silnikiem. Nie wierzy³em ¿e automat mo¿e byæ a¿ tak szybki. Passat pomimo i¿ jest wiêkszy od A3 zdawa³ siê mieæ lepsze przyspieszenie. By³em w szoku. DSG to super wynalazek. Je¶li bêdê kiedy¶ kupowa³ VW albo co¶ z VAG to bêdzie to mia³o DSG :D
By Hulaj -  05 kwie 2007, 22:07
 mazowieckie
#3895
Na D to mozna sobie jechac oszczednie lub w korku , napewno nie sportowo. A poza tym nikt chyba nie kupuje czegokolwieg zeby sprowadzac to na "manowce".


"Ale nie narzekajmy. Podczas ostrego ruszania spod ¶wiate³ wóz z DSG zbiera siê szybciej ni¿ z takim samym silnikiem, lecz manualn± skrzyni±. Ka¿dej zmianie biegów towarzyszy strza³ w t³umikach i wciskanie w fotel. Wyprzedzanie te¿ nie stwarza ¿adnych problemów. Trochê miejsca, lewy kierunkowskaz, gaz do dechy i auto wyrywa do przodu."
Awatar użytkownika
By krz_p -  07 kwie 2007, 17:18
 wielkopolskie
#3923
W³a¶nie czytam sobie forum octaviaclub i dowiedzia³em siê ciekawej rzeczy, jeden z posiadaczy octavi II chcia³ zrobiæ serwis skrzyni DSG (po chyba 60tys. km - wymiana oleju w skrzyni i filtra) i tu zonk, ¿adne ASO skody nie dysponuje podobno urz±dzeniem doserwisowania tej skrzyni, a do tego nie potrzeba ¿adnego specjalnego sprzêtu, co oznacza ¿e nie maj± o tej skrzyni zielonego pojêcia.
Obawiam siê, ¿e podobnie bêdzie w ASO Volkswagena. Strach pomy¶leæ co bêdzie jak siê taka skrzynia zepsuje.
Dla mnie jest to niestety b. mocny argument aby nie pakowaæ siê w ten wynalazek, mo¿e za 2-3 lata jak u nas bêd± wiedzieli jak to obs³u¿yæ.
tu link do tego w±tku:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=9072
By Yossarian -  07 kwie 2007, 18:19
 -------
#3925
a ja my¶lê ¿e po prostu nie je¼dzi³e¶ jeszcze z tak± skrzyni± a wiêc nie za bardzo rozumiesz zalety tej skrzyni i dodatkowo przemawia przez Ciebie stare powiedzenie - "punkt widzenia zale¿y od punku siedzenia" - masz skrzynie manualn± i jeste¶ z niej zadowolony i niech tak zostanie.

Co do stwierdzenia, ¿e s± problemy w serwisowaniu tych skrzyñ w VW to nie zgadzam siê z Tob±.

Przez ca³e ¿ycie je¼dzi³em samochodami z manualn± skrzyni± biegów. Mia³em du¿o samochodów w tym tak¿e sportowe np. Nissan 300ZX, Mitsubishi 3000 GT, Alfa 156 GTA i prezentowa³em ten sam pogl±d co kolega.

Wszystko sie zmieni³o gdy po¿yczy³em od kolegi Passata 2.0 TDI DSG i ruszy³em w dalek± trasê na Ukrainê i mog³em korzystaæ z tego samochodu przez ca³y miesi±c - czego ¿yczê wszystkim by mieli tak± mo¿liwo¶æ porównania - wtedy przewarto¶ciowa³em swoje pogl±dy staj±c siê gor±cym zwolennikiem tej skrzyni.

Oczywi¶cie nie staram siê nikogo przekonywaæ co do wy¿szo¶ci DSG zdaj±c sobie sprawê ¿e znowu bym rozpêta³ dyskusjê o gustach i gu¶cikach - chcia³bym tylko by¶cie mieli sami mo¿liwo¶æ porównaæ oba modele modele przekonuj±c siê o zaletach ale tak¿e i wadach DSG i mogli zadecydowaæ które wybierzecie w swoim przysz³ym samochodzie :)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By krz_p -  07 kwie 2007, 20:48
 wielkopolskie
#3927
Yossarian pisze:a ja my¶lê ¿e po prostu nie je¼dzi³e¶ jeszcze z tak± skrzyni± a wiêc nie za bardzo rozumiesz zalety tej skrzyni i dodatkowo przemawia przez Ciebie stare powiedzenie - "punkt widzenia zale¿y od punku siedzenia" - masz skrzynie manualn± i jeste¶ z niej zadowolony i niech tak zostanie.

Co do stwierdzenia, ¿e s± problemy w serwisowaniu tych skrzyñ w VW to nie zgadzam siê z Tob±.

Przez ca³e ¿ycie je¼dzi³em samochodami z manualn± skrzyni± biegów. Mia³em du¿o samochodów w tym tak¿e sportowe np. Nissan 300ZX, Mitsubishi 3000 GT, Alfa 156 GTA i prezentowa³em ten sam pogl±d co kolega.

Wszystko sie zmieni³o gdy po¿yczy³em od kolegi Passata 2.0 TDI DSG i ruszy³em w dalek± trasê na Ukrainê i mog³em korzystaæ z tego samochodu przez ca³y miesi±c - czego ¿yczê wszystkim by mieli tak± mo¿liwo¶æ porównania - wtedy przewarto¶ciowa³em swoje pogl±dy staj±c siê gor±cym zwolennikiem tej skrzyni.

Oczywi¶cie nie staram siê nikogo przekonywaæ co do wy¿szo¶ci DSG zdaj±c sobie sprawê ¿e znowu bym rozpêta³ dyskusjê o gustach i gu¶cikach - chcia³bym tylko by¶cie mieli sami mo¿liwo¶æ porównaæ oba modele modele przekonuj±c siê o zaletach ale tak¿e i wadach DSG i mogli zadecydowaæ które wybierzecie w swoim przysz³ym samochodzie :)

Pozdrawiam
akurat je¼dzi³em z DSG, niestety do¶æ krótko. Wra¿enie jest super przy przyspieszaniu, ale tak ogólnie to jako¶ nie powali³a mnie z nóg. Mo¿e gdybym d³u¿ej mia³ okazjê je¼dziæ to mia³bym inne zdanie.
By Hulaj -  06 sty 2008, 10:09
 mazowieckie
#7494
Ka¿dy fan tuningu zna pewnie firmê HGP, która zajmuje siê uturbieniem R32.
Stworzyli "kit" dla VW który mia³ sprawdziæ ile naprawdê wytrzyma DSG.
Nie bede siê rozpisywa³ tylko wklejê link po angielsku. Ciekawa rzecz dla posiadaczy tego cudeñka 8) .

http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=4877

mi³ej lektury.