Volkswagen Golf MK5

Pozostałe tematy związane z Golfem V /nie pasujące do powyższych/
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  07 sty 2016, 17:32
 kujawsko-pomorskie
#209142
Miejscowa stacja ORLEN i tylko ta jedna. Jeszcze się nigdy nie zawiodłem. A za stałość uczuć mam dodatkowy opust 0,10 zł /litrze
Obrazek
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  07 sty 2016, 19:14
 kujawsko-pomorskie
#209162
Wiele zależy też od tego jaką stacje się ma pod ręką. Nie będę ze wsi jeżdził do miasta i szukał np.SHELL-a przejeżdżając do tankowania 40 km. Ja akurat nie mam SHELL-a i podobnych. Mam do wyboru ORLEN, LOTOS, i kilka małych prywatnych w których jakie i skąd jest paliwo nie wiem i kiedyś kiedyś zdarzyło się że po tankowaniu w LOTOS-ie i na małej prywatnej stacji miałem problem i auto nie chciało jeżdzić więc uraz został. Myślę że ktoś kto tankuje np. w SHELL-u będzie go chwalił aż się będzie pocił i dobrze. Ja stwierdziłem że ORLEN w mojej stacji jest OK i tam tankuję a dodatkowa wiem że sami swoimi cysternami dowożą paliwo z Płocka ( 50 km ) i w moim przypadku będę chwalił ORLEN. :P
Awatar użytkownika
By qbq903 -  07 sty 2016, 19:18
 dolnośląskie
#209163
Ja mam orlen pod nosem, a BP i Shell kawałek dalej (uroki mieszkania w mieście) i sam nie wiem gdzie tankować :P
Tankuję na Shellu, orlena mi odradzają ale jakoś celowo nie unikam, do BP nic nie mam, staram się tylko unikać stacji sklepowych (tesco, kerfur) i małych prywaciarzy (niedaleko mnie jest stacja "pieprzyk"), nie wiem co oni tam mają i wolę nie być tym który to sprawdzi ;-)
Awatar użytkownika
By MrNazarinho -  13 sie 2016, 21:28
 spoza Polski
#236945
Taka mała historia.
5 lat temu kupiłem Ibizę 6k2 1.9 TDI. Początkowo autko miało 120 kupi zwykły wirus. Lałem na wszystkich stacjach które się napatoczyły, nie widziałem żadnej różnicy.
Potem kuni przybyło ale tylko w sumie z paliwa. Wtryski 0.230 FB, podbicie ciśnienia sekcji tłoczącej, przelot, kolektor BLS i izolacja cieplna wydechu/dolotu. Wynik 167 kuni na 1.17b doładowania. Zacząłem lać na markowych stacjach i dalej było ok.

Jakiś czas potem padło mi vacuum sterowanie gruszki przy turbo. Zanim usterka została zdiagnozowana zauważyłem że: paliwo na BP jest jedynym paliwem na którym auto w sumie w trybie awaryjnym jechało jakkolwiek. Było o wiele mniej dymu i więcej mocy niż np. na ropie z Orlenu, Lotosu czy Lukoila. Silnik też pracował ciszej podczas rozpędzania. Po naprawie usterki jeszcze kilka razy zalałem dla pewności paliwo BP potem Orlen by sprawdzić. I okazało się że na BPku pali około 0.5 litra mniej i lepiej ciągnie z dołu tam gdzie turbo jeszcze nie pompuje.

Auto sprzedałem 2 lata temu, kupiłem GTIka MK5 i dalej tankowałem na BP. Raz czy dwa zalałem na Orlenie ale organoleptycznie wydawało się że mniej mocy. Prawdopodobnie był to efekt placebo.

Jednak. Niedawno BP wprowadziło nowe paliwa z technologią Active. Przejeździłem tylko 2 zbiorniki Golfem na tym paliwie. Jak dla mnie o wiele gorsze od starego typu. Spalanie w górę moc w dół. I mega rozczarowanie.

Od tego momentu znowu lałem na wszystkich markowych stacjach dla próby. Ogólnie teraz stwierdzam że różnice nie są duże między paliwami Premium 98 octan. Z małą przewagą dla paliw Orlen.
Kod: Zaznacz cały
porównanie paliw BP Orlen miało miejsce z reguły we Wrocławiu i Opolu nie sugeruję tym samym że ropa na Orlenie jest gorsza to są tylko moje subiektywne odczucia
Awatar użytkownika
By sroczek -  29 sie 2016, 8:33
 dolnośląskie
#237940
Od jakiegoś czasu leję tylko na BP olej z niby oczyszczaniem silnika.
Myślę, że działa i nie jest przereklamowany. Tak mi oczyściło silnik, że DPF poszedł do usunięcia.
Auto rzeczywiście chodzi ciszej a różnicę usłyszałem po pierwszych 100km od zatankowania.
Niestety 1200 zeta na usunięcie wywaliłem, był cały zaklejony i automatyczne oczyszczanie dpfu nie wystarczało.
Teraz wiem, że mam czysto pod maską. Przy silniku 2.0 170KM to jednak dobra informacja.
Dodatek, który stosują, jest dobry
Różne są głosy na ten temat, ale każdy ma inną jednostkę i różnie to działa.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Tyson -  05 lut 2017, 23:24
 mazowieckie
#247193
od 12-13 lat każdy samochód tankuję zwykłą ropę na statoil i nigdy nie miałem problemu z uruchomieniem samochodu.
dostawczaki i ciężarówka stoją pod chmurką i aby akumulator był dobry to nie ma problemu.
Znam ludzi, którzy w sezonie letnim tankują badziew, bo parę groszy tańszy, a jak przychodzą mrozy to leją dobrą rope - niestety to już jest za późno by oczekiwać niezawodności.
Temat filtra paliwa pomijam, bo to oczywista oczywistość :oczko:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  06 lut 2017, 12:16
 pomorskie
#247214
mi w beczce 200 litrowej lub 60 litrowej wytrącone kryształki parafiny pływały również na powierzchni, tak więc to zmętnienie na dnie to nie tylko parafina ale inne komponenty pewnie bio i niekoniecznie zatykają filtr, lałem takie mętne paliwo do Polo SDI i jeździło normalnie, taki test to można sobie w dupę wsadzić, na koniec powinien wziąć sitko i przecedzić i zobaczyć co w jakim paliwie zatrzymało się na sitku

dodam że taki mętny osad również się pojawia po dodaniu do ropy np środka skyyd diesel po którym parafina się nie wytrąca a taki osad i tak powstaje
By Rost -  13 lut 2017, 21:30
 małopolskie
#247591
Od dobrych 7 lat zalewam tylko Statoil, teraz do Golfa odkąd go mam tylko Diesel miles plus (kiedyś gold) i nic złego się nie dzieje. Dodam że jeszcze nie wymieniałem filtra paliwa od zakupu dopiero w tym roku będe wymieniał. Nie jezdze nigdy na BP , Orlen czy Bliska.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14