Taka mała historia.
5 lat temu kupiłem Ibizę 6k2 1.9 TDI. Początkowo autko miało 120 kupi zwykły wirus. Lałem na wszystkich stacjach które się napatoczyły, nie widziałem żadnej różnicy.
Potem kuni przybyło ale tylko w sumie z paliwa. Wtryski 0.230 FB, podbicie ciśnienia sekcji tłoczącej, przelot, kolektor BLS i izolacja cieplna wydechu/dolotu. Wynik 167 kuni na 1.17b doładowania. Zacząłem lać na markowych stacjach i dalej było ok.
Jakiś czas potem padło mi vacuum sterowanie gruszki przy turbo. Zanim usterka została zdiagnozowana zauważyłem że: paliwo na BP jest jedynym paliwem na którym auto w sumie w trybie awaryjnym jechało jakkolwiek. Było o wiele mniej dymu i więcej mocy niż np. na ropie z Orlenu, Lotosu czy Lukoila. Silnik też pracował ciszej podczas rozpędzania. Po naprawie usterki jeszcze kilka razy zalałem dla pewności paliwo BP potem Orlen by sprawdzić. I okazało się że na BPku pali około 0.5 litra mniej i lepiej ciągnie z dołu tam gdzie turbo jeszcze nie pompuje.
Auto sprzedałem 2 lata temu, kupiłem GTIka MK5 i dalej tankowałem na BP. Raz czy dwa zalałem na Orlenie ale organoleptycznie wydawało się że mniej mocy. Prawdopodobnie był to efekt placebo.
Jednak. Niedawno BP wprowadziło nowe paliwa z technologią Active. Przejeździłem tylko 2 zbiorniki Golfem na tym paliwie. Jak dla mnie o wiele gorsze od starego typu. Spalanie w górę moc w dół. I mega rozczarowanie.
Od tego momentu znowu lałem na wszystkich markowych stacjach dla próby. Ogólnie teraz stwierdzam że różnice nie są duże między paliwami Premium 98 octan. Z małą przewagą dla paliw Orlen.
Kod: Zaznacz całyporównanie paliw BP Orlen miało miejsce z reguły we Wrocławiu i Opolu nie sugeruję tym samym że ropa na Orlenie jest gorsza to są tylko moje subiektywne odczucia