Volkswagen Golf MK5

Pozostałe tematy związane z Golfem V /nie pasujące do powyższych/
Awatar użytkownika
By liroyek -  18 lis 2011, 9:18
 -------
#54357
buds107
a to ciekawe bo shell nie ma 98 w swojej ofercie :)

- bp95
- vpower czyli pb95 plus dodatki
-vpower racing 99 lub 100 w de napewno jest 100 nie wiem jak u nas :)
By Nastille -  18 gru 2014, 14:44
 dolnośląskie
#154792
U siebie leję Vervę 98, silnik mi głośnej pracuje ale jest lepsza reakcja na gaz, chociaż czasami szarpie. Natomiast ostatnio zatankowałem na innej stacji (gdzie możliwe że 98 to tak naprawdę 95) i auto pracowało bardziej spójnie i ciszej. Zgłupiałem i już sam nie wiem co lać. Z opinii w necie wywnioskowałem że trzeba lać 98 bo silnik FSI ma wyższy stopień sprężenia co by się zgadzało, ale czy faktycznie tak jest?

Ktoś potrafi mi wyjaśnić jakie paliwo lać do mojego 1.4 FSI by nie zrobić silnikowi kuku?
Awatar użytkownika
By marnon -  19 gru 2014, 7:19
 śląskie
#154949
niby wszystko jest z dwóch głównych dostawców: lotos lub orlen... ja tankuję tylko na statoil z powodów takich że u mnie w mieście są tylko 4 stacje i statoil jest zbudowany od podstaw , a reszta czyli orlen,shell itd są to stare stacje z lat 80 przebudowane tylko , może jestem przewrażliwiony, leję teraz dieselgold zeszły rok jeździłem cały na zwykłym ON, teraz pod kątem DPFa będę sprawdzał zapełnienie filtra czy przypadkiem nie jest większe/mniejsze przy danym paliwie...
By SkylineRG -  19 gru 2014, 8:00
 lubelskie
#154953
warto tez sie dowiedziec Panowie i Panie, czy paliwo na stacjach Orlen Shell itp itd rzeczywiscie przyjezdza od prawidlowego dostawcy...

np u mnie jedna stacja Orlen wlasiciel spolka Orlen, druga stacja Orlen, franczyza prywatny przedsiebiorca, co dwa dni przyjezdza cysterna bez oznaczen i wlewaja paliwo, jakos na to nie zwracalem uwagi poki nie wyszla afera, ze przedsiebiorca ktory mial ponad 200 tirow przywozil paliwo z rosji z kursow powrotnych zlewal i wlewano na ten cpn (nie mowie, ze zle paliwo ale zadne vervy on to napewno nie byly).... i za te zabiegi dostal uwaga 1 mln zl kary, a ten wlasciciel orlenu sie wybronil....... (a raczej uzgodnil $ brak dla siebie kary), to ze ktos sprzedaje paliwo pod "banderola" Shell, Orlen, Statoil, czy cos to o niczym nie swiadczy jak czlowiek sam nie zacznie weszyc to na kazdym kroku Cie oszukaja...
By adzi -  21 gru 2014, 14:49
 kujawsko-pomorskie
#155404
U nas też porobiły się Lotosy, BP i inne Orleny, ale co z tego skoro dostawca paliwa sie nie zmienił i dalej wożą to w nieoznakowanych ciężarówkach. To taki nowy sposób na wyremontowanie sobie stacji za friko :P
By Buczek21 -  21 gru 2014, 17:31
 śląskie
#155457
Panowie...Kocham teorie :whistle2:
Tak się składa ze za studenta robiłem na stacji paliw...a teraz zajmuje się transportem/spedycją.
Odnośnie nieoznakowanych cystern...Nikogo w dzisiejszych czasach nie stać,na tabor 100% własny.Bezsensowne koszta..a nawet odchodzi się od tego całkowicie.Bo podwykonawcy muszą podstawiać ilości które są potrzebne w danej chwili,i nic nie stoi bezproduktywnie w "krzakach",nie płaci się ludziom za stanie i czekanie,nie trzeba utrzymywać masę zbędnych etatów..itd.Cała spożywka w Polsce jeździ na podwykonawcach,paliwo powoli w coraz większej mierze tez..
Odnośnie wałów na stacjach.Im nowsza stacja,tym mniejsze szanse na cokolwiek.
Na starych stacjach gdzie i dzisiaj można by kręcić "Zmienników", gdzie stany mierzy się jeszcze łatą,zapisuje w dzienniku,i dystrybutory pamiętają koniec 80 lat pewnie,można kręcić lody.
Na nowych,zapomnijcie.
Centralka sterująca,i mierząca stany w zbiornikach.Wszytko da się odczytać od poziomu paliwa,po poziom wody w zbiorniku,temp paliwa,ilość oparów..Ilość dostarczonego paliwa.Każda odchyłka od razu wyje alarm,i info do dysponenta ze coś jest nie halo,gwarantowany telefon w ciągu 5 minut o info co się dzieje,i wydruk.Jak nic nie wychodzi w ciągu 12 godzin zjawia się serwis.
Trzymanie próbek paliwa z ostatnich 3 dostaw,plomby na wszystkim..
Przy tym sprzęcie nie ma opcji że wlejecie cokolwiek w "dół" bez wywalenia alarmu..no chyba ze paliwo sprzedawane jest bezpośrednio z stojącej cysterny :laugh:
By SkylineRG -  21 gru 2014, 17:40
 lubelskie
#155460
Buczek21 pisze:...
tylko to nie teoria a praktyka ;) zyjesz w Polsce... tu ten co kradnie mln zl miesiecznie znajdzie sposob na wszystko niz taki co 10 zl...

to wytlumacz sytuacje dlaczego na tej lewej franczyzowej stacji orlenu zatankujac paliwo nie chca pracownicy wydawac paragonow (nie wazne czy 10 litrow czy 1.000 l) , wydruk i pod lade, a jak chcesz paragon to sie musisz klocic (wiadomo paragon podstawa jakiejkolwiek gwarancji,reklamacji)... to jest jakies chore, zbieranie paragonow dla rolnikow do KRUSU zeby odliczac czy co nie wiem... ale juz kilka razy sie z czyms takim spotkalem...
By Buczek21 -  21 gru 2014, 18:11
 śląskie
#155465
SkylineRG
ON czy benzyna....??
Pewno paragony z ON... :cool:
Bo do 6 dni można zrobić FV do paragonów..i masz na czysto 23% z kwoty FV.
Masz ustawioną jakąś firmę transportową,i drukujesz na ich NIP faktury z tych paragonów.Dzięki temu masz do podziału z właścicielem firmy Vat z faktury,im wieksza faktura tym większy kawałek tortu dla Ciebie..Na tym się robi pieniądze na lewo na stacjach..A nie jakieś "kitranie" kwitów,bo sie ktoś bawi w zlewanie paliwa :threaten:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14