Strona 1 z 2

Prosba o wyjasnienie co to za b³êdy (VAS 5051)

: 07 lut 2008, 18:53
autor: lisik
By³em dzi¶ na skanowaniu usterek gdyz mam maly problem z esp- mianowicie po ok 4km czasem wczesniej czasem pozniej wylacza sie i nie chce sie juz wlaczyc- trzeba wylaczyc i wlaczyc silnik.
Bledu esp niestety komputer nie wykazal, pan w salonie nie wiedzial co moze byc przyczyna, w dodatku w salonie vw w lodzi nie mozna byc przy aucie ani nawet patrzec na nie gdy jest na hali serwisowej dlatego nie bede u nich robil zadnej naprawy, a szkoda :(

Wiêc tak-

Elektronika silnika-
16684 P0300 001
rozpoznano nieregularne cykle spalania
16686 P0302 001
cylinder 2 rozpoznane braki zaplonów

17911 P1503 000
Sygnal obci±¿enia z zacisku alternatora DF- sygnal niezrozumia³y



Teraz poduchy, bo tu tez jest problem:

01226 000
Dane zderzenia bocznej poduszki bezpieczenstwa strona kierowcy
01226 000
Zapamietane dane uruchomienia napinacza pasa bezpieczenstwa
00654 001
Zapalnik napinacza pasow bezpieczenstwa strona kierowcy N153
00655 001
Zapalnik napinacza pasa bezpieczenstwa strona pasazera N154 przekroczona górna wartosc graniczna
01217 001
Zapalnik bocznej poduszki bezpieczenstwa strona kierowcy N199 przekroczona górna wartosc graniczna


01317 004
Komputer sterujacy w zestawie wskazników J285 brak sygna³u/komunikacji sporadycznie

Zestaw wskaznikow Kombiinstrument vdd kodowanie 3103 ----- ----- 0814
0003 014 Komputer steruj±cy uszkodzenie


I po wykasowaniu bledow pozostal blad zapalnika bocznej poduchy- przekroczona gorna wartosc graniczna N 199 i bl±d zestawu wska¼ników


Czy mozecie mi powiedziec cos o tych blêdach?
Jest to pierwsze zczytanie i kasowanie bledow od czasu uszkodzenia auta- bylo uderzone w drzwi i wyskoczyl jasiek boczny kierowczy i kurtyna kierowcy i napinacze pasow.
Czy mozliwe jest ze poduszka wsadzona w fotel jest uszkodzona czy o cos innego chodzi? Facet z salonu mowil o czyszczeniu styków :/ ale cos mi sie nie wydaje zeby w 3 letnim aucie trzeba bylo styki czyscic.

: 08 lut 2008, 0:41
autor: maluszek
Pytanie pierwsze: masz ca³y wydruk? Czy to s± wszystkie b³êdy, czy wybrane modu³y?

01217: albo wtyczki/z³±czki s± nie teges, albo poducha.

Ja bym odpi±³ poduchê (¿ó³ta wtyczka pod fotelem), psikn±³ preparatem do styków i zobaczy³ co bêdzie. Jak nie pomo¿e, to wypada³o by sprawdziæ miernikiem przewody od wtyczki pod fotelem do modu³u poduch. Jak bêdzie ok, to znaczy, ¿e poducha jest jaka¶ lewa.

01317: brak po³±czenia z mostkiem CAN, albo jakie¶ niewyczyszczone b³êdy w zegarach.

Moja rada: wyj±æ (dwie ¶ruby torx), psikn±æ i zobaczyæ raz jeszcze. Jak nie pomo¿e, wyj±æ jeszcze raz i sprawdziæ po³±czenia CAN miernikiem miedzy licznikiem i mostkiem (zaraz ko³o peda³u gazu). Mogê Ci sprawdziæ która numer styku od CAN-H i CAN-L. Ewentualnie sprawdziæ kana³y 125+ w zegarach, gdzie podobno jest status komunikacji.

: 08 lut 2008, 12:45
autor: lisik
Tak, mam caly wydruk i sa to wszystkie bledy, nic wiecej tu nie ma, tylko przed tymi danymi jakies dane warsztatu

: 08 lut 2008, 17:24
autor: BRUNO55
Nie pamietam jak by³ opisany b³±d na wydruku kiedy zapala³a mi siê kontrolka poduszek powitrznych. B³±d by³ opisany w wydruku ¿e jest uszkodzony czujnik zderzeniowy prawej poduszki pasa¿era.
Faktycznie czujnik by³ dobry ale za to z³±czka w s³upku drzwi by³a za¶niedzia³a. Po oczyszczeniu specjalnym sprayem problem znikn±³.
maluszek ma chyba racjê zby sprawdziæ z³±czki.
Ja aktualnie jestem ju¿ przygotowany do operacji czyszczenia wszystkich dostepnych z³±czek w aucie . Czekam tylko na lepsz± pogodê i bêdê czy¶ci³ co siê da. Tu te¿ doszukujê siê przyczyny dziwnych wibracji silnika w zakresie obrotów 1100-1200 o których pisa³em w innym temacie.
Np. na wydruku z VAG-a mam opisany b³±d ---dwie ¶wiece ¿arowe niesprawne. Faktycznie ¶wiece s± sprawne i kontrolki prowid³owo wszystko wskazuj± a w mróz auto pali³o na dotyk. I znowu prawdopodobnie na wtyczkach s± jakie¶ syfy.
W ASO mi powiedzieli abym auto zostawi³ na kilka dni to oni w³a¶nie tak± operacjê wykonaj±. Jednak s± dostêpne ¶rodki które zakupi³em i bêdê robi³ sam.
Jak znajdê swoje wydruki to dok³adnie opiszê lub zeskanujê co tam by³o a co faktycznie by³o z autem.
Mo¿e te opisane przez kolegê b³êdy te¿ powsta³y w taki sposób jak u mnie.
No niestety ja mam 2004 rocznik i ju¿ takie kwiatki wyskoczy³y.

: 08 lut 2008, 17:41
autor: lisik
Jakiego preperatu bedziesz uzywal?

: 08 lut 2008, 17:43
autor: BRUNO55
Jutro podam bowiem mam go w samochodzie w gara¿u a nie chce mi siê ju¿ dzisiaj i¶æ.

: 09 lut 2008, 12:52
autor: BRUNO55
Preparat do czyszczenia i konserwacji z³±cz elektrycznych nazywa siê ISOL i kupi³em go na Stacji Benzynowej za 9,00 z³.

: 09 lut 2008, 13:18
autor: BRUNO55
Tak przedstawia siê wydruk z diagnozy mojego silnika:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Usterki oznaczone jako 1i2 to te ¿ekome ¶wiece które pracuj± prawid³owo i nie wykazuj± usterki w postaci ¶wiecenia siê czy mrugania kontrolki. tu jest trochê problem bo ¶wiece znajduj± siê pod pokryw± g³owicy i aby siê do nich dostaæ to jest trochê zabawy.
Usterka 5 to ¿ekome uszkodzenie czujnika zderzenia poduszki i kiedy w tym momencie pali³a siê kontrolka poduszek a okaza³o siê ¿e by³a za¶niedzia³a kostka w drzwiach.
Usterka 10 to faktycznie jest uszkodzony wy³±cznik przy zamku tylnej klapy który powoduje informacje przy zamkniêtej klapie "¿e jest ona otwarta".
Pozosta³e usterki to prawdopodobnie pochodz±ce od z³ych styków w z³±czkach które Serwis chcia³ usun±æ takimi preparatami za co prawdopodobnie wzi±³ by niez³± kasê.

: 09 lut 2008, 13:43
autor: malydaras
BRUNO55 w podpisie masz 2004r. a z tych papierów wynika ¿e 2005 (WVWZZZ1KZ5) :?:

: 09 lut 2008, 13:52
autor: BRUNO55
Data produkcji mojego auta to 01-07-2004 rok a rok modelowy 2005 rok i inaczej nie wychodzi bo potwierdzone jest to na stronie DECODER www.oilshop.ro czy co¶ podobnego co koledzy na forum ju¿ podawali.
Obrazek

: 09 lut 2008, 15:37
autor: lisik
Dlatego nie naprawialbym auta nie mogac byc przy nim bo z³±czka bylaby do przeczyszczenia a poinformowaliby mnie i policzyli za wymiane uszkodzonego czujnika :/ Nie rozumiem co to sa za zakazy bycia przy naprawianym aucie.

: 10 lut 2008, 21:48
autor: korniewicz
Kurde tyle b³êdów jakby samochód by³ po powodzi....

Ale chyba blacharz siê nie popisa³...

: 11 lut 2008, 8:29
autor: BRUNO55
korniewicz pisze:Kurde tyle b³êdów jakby samochód by³ po powodzi....

Ale chyba blacharz siê nie popisa³...
Nie rozumiê tre¶ci tego postu -- co za powód¿ i co za blacharz ?
Je¿eli mia³o by tu chodziæ o mijego Golfa to nic z tych rzeczy ale pod³±cz swojego to zobaczysz. Nie ma idea³ów bez tego typu b³êdów. Prêdzej czy pó¿niej ka¿dego to czeka.
A je¿eli kolego siê odzywasz na forum sporadycznie to przynajmniej nie b±d¿ z³o¶liwy.

Re: Prosba o wyjasnienie co to za b³êdy (VAS 5051)

: 11 lut 2008, 16:47
autor: korniewicz
lisik pisze:
Czy mozecie mi powiedziec cos o tych blêdach?
Jest to pierwsze zczytanie i kasowanie bledow od czasu uszkodzenia auta- bylo uderzone w drzwi i wyskoczyl jasiek boczny kierowczy i kurtyna kierowcy i napinacze pasow.

O co mi chodzi³o?

Strasznie d³uga lista b³edów jak na tak nowy samochód.

Re: Prosba o wyjasnienie co to za b³êdy (VAS 5051)

: 11 lut 2008, 19:22
autor: maluszek
lisik pisze:Jest to pierwsze zczytanie i kasowanie bledow od czasu uszkodzenia auta - bylo uderzone w drzwi i wyskoczyl jasiek boczny kierowczy i kurtyna kierowcy i napinacze pasow.
Je¶li wzi±æ pod uwagê, ¿e samochód dosta³ strza³a, to lista wcale nie jest d³uga. "Sporadyczne" b³êdy wyskakuj± w nowych samochodach, które nie maj± ¿adnych problemów. Taka ich natura: sterownik ma ustawione parametry i jak cokolwiek wyskoczy poza zakres to masz b³êdy. A po czyszczeniu znikaj± i mog± siê wiêcej nie pojawiæ.

Inna sprawa, ¿e wymiana wadliwych podzespo³ów we wspó³czesnych samochodach to dopiero po³owa naprawy: potem jeszcze najczê¶ciej trzeba robiæ rozmaite adaptacje, czyszczenia b³êdów itd, itd.