Volkswagen Golf MK5

Pozostałe tematy związane z Golfem V /nie pasujące do powyższych/
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  07 gru 2012, 22:17
 śląskie
#88379
Pomyślałem że jeśli jest temat taki o VII to dlaczego ma nie być o V

Wpadłem na to dziś przypadkiem bo dostałem znów epilepsji z tym wynalazkiem.

Chciałem dziś wieczorem otworzyć drzwi tylne i ni huhu nawet lekko klamkę naruszyłem :lol:
Wyginała się jak by była z gumy.

Dopiero wlazłem od przodu na tył wymagało to zwinności węża.
Pouderzałem nogami kilkanaście razy w drzwi i dopiero coś chrupło (lód) i się otwarły :?

W poprzednim aucie w ciągu 5 lat stania pod chmurka nigdy nie zamarzły bo codziennie je otwierałem bo z tyłu trzymam ekwipunek do walki ze śniegiem na aucie.

więc tak, ;
zero wygłuszenia, podczas jazdy jestem przekonany czasem że któraś szyba jest otwarta.przy 100km/h hałas jest nie do zniesienia...

słabe ogrzewanie, w tą temp. potrzeba z 10km zanim się zaczyna w środku odczuwalnie nagrzewać, nie wyobrażam sobie jazdy jak będzie -20C, pewnie trzeba będzie w kurtce siedzieć jak misiek. W innym aucie jak było -20C jechałem normalnie w samej koszuli i ogrzewanie było na 3/4.

dopiero zimy jest parę dni a już zamarzły konkretnie tylne drzwi, ciekawe w jakiej temp zamarzają przednie? :mrgreen:

swiatła w deszcz świeca jak na naftę, w porównaniu z innymi markami aut.


Ps. proszę nie bić :mrgreen:

Proszę wpisywać swoje odkryte niedoróbki,
ciekawe ile się tego nazbiera, tak z ciekawości...
Ten temat nie jest złośliwy jak by mogli niektórzy pomyśleć tylko z ciekawości :wink:
By mwsoft -  08 gru 2012, 0:24
 dolnośląskie
#88390
Pouderzałem nogami kilkanaście razy w drzwi i dopiero coś chrupło (lód) i się otwarły :?
Posmaruj uszczelki wszystkie. Golf 7 lat spędzał zimy pod chmurką i nigdy nie było problemu z przymarzającymi drzwiami :P
zero wygłuszenia, podczas jazdy jestem przekonany czasem że któraś szyba jest otwarta.przy 100km/h hałas jest nie do zniesienia...
To nie jest kwestia wygłuszenia. Raz że jak już pisaliśmy - zrób kompletny remont zawiechy, sprawdz czy opony nie są wyząbkowane itp. Ja dochodzę do wniosku że najbardziej hałasują gówniane opony. Inna kwestia to może być to, że w starych sztukach sflaczały już gumowe uszczelki/obramowania wokół drzwi i wiatr znacznie bardziej wnika w szczelniy i stąd te szumy na autostradzie - co zrobisz...
słabe ogrzewanie, w tą temp. potrzeba z 10km zanim się zaczyna w środku odczuwalnie nagrzewać, nie wyobrażam sobie jazdy jak będzie -20C, pewnie trzeba będzie w kurtce siedzieć jak misiek.
Może Ty masz nagrzewnicę zapowietrzoną co?
No ale mi ciężko porównywać, bo w TDI po kilku minutach już zaczyna lecieć letnie (nie ciepłe, ale też nie mroźne) powietrze z elektryckiej gzałecki ;)
swiatła w deszcz świeca jak na naftę, w porównaniu z innymi markami aut.
Uhm - masz a) badziewne żarówki b) zmatowiałe lampy / odbłyśniki c) źle obsadzone żarówki d) problem z okablowaniem i spadki napięcia.
U mnie przed dzwoneczkiem stare lampy faktycznie świeciły tragicznie - były już ciut matowe, miały jakieś gówniane żarówki z tesco, długich praktycznie nie było, bo żarówki były krzywo. Teraz są z czarnym środkiem lampy GTI w b.db stanie + któreś żarówki 4000K osrama + chyba oryginalne H7 z fabryki na długich i za pierwszym razem był opad szczęki jak to super wszystko świeci :D Z daleka jak golf jedzie to widać jak fajnie się odróżnia jasnym białym światłem od innych świeczek na drodze (no pomijając zenony :lol: )
Proszę wpisywać swoje odkryte niedoróbki,
Trzeszcząca konsola nad radiem / środkowy nawiew klimatronika. Ahgrrr!!!! Ile razy bym z tym nie walczył to zawsze coś znowu poskrzypywać na dziurach zaczyna :lol:
Awatar użytkownika
By fredric -  08 gru 2012, 7:35
 mazowieckie
#88393
Dla mnie chyba sporą wadą jest brak miejsca dla prawej nogi, ta ładna konsola z radiem jest troszki za szeroka dla mnie. Ogólnie prowadzę na dosyć prostych plecach i siedzę może ciut za blisko ale przeszkadza mi to bo prawa noga jest cały czas oparta o bok. Z tym hałasem w czasie jady to coś jest mam/miałem 2 golfy i nie miało znaczenia D cz Pb w każdym coś gwizdało przy prędkości powyżej 100km/h. W czarnym od nowości tak było hehe. Ale największym problemem jest prowadzenie a raczej zachowanie golfa w niebezpiecznych sytuacjach. Jak masz ESP to jest dobrze a jak nie to proponuję zrobić test łosia i na iuśliskim trzeba się dobrze napocić. Kwestia oświetlenia przednich lamp, właśnie jak rzadko w autach przednie lampy w mk5 świecą zajebiście.Bardziej mnie wkurzało świecenie kierunkowskazu w lusterku które dosyć mocno oślepiało w nocy przy miganiu.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  08 gru 2012, 10:36
 śląskie
#88398
A cha jeszcze;
jakość fabrycznego audio jest nie najlepsza.
Schowek mały, nawet butelka wódki nie wejdzie :lol:

co do żarówek, no kupie jakieś osramy lub philipsy i sprawdzę.
Ale mam uczulenie do osram NB bo w innym aucie świeciły u mnie 2t km przez tydzień :lol: jedna padła chyba w środę a druga w piątek. Ale to były pierwsze które wyszły to może coś do tej pory poprawili.

Z tego co wyczytałem i sprawdzałem to nie da się regulować mocy świecenia świateł mijania jeśli przełącznik świateł jest w pozycji innej niż 0 chyba że źle doczytałem.

no mnie też się obija kolano prawe o obudowę kierownicy. Dlatego siedzę daleko i kiera max do siebie i w górę .

esp brak :(
By Kiler -  08 gru 2012, 11:30
 wielkopolskie
#88403
mwsoft pisze: Trzeszcząca konsola nad radiem / środkowy nawiew klimatronika. Ahgrrr!!!! Ile razy bym z tym nie walczył to zawsze coś znowu po skrzypywać na dziurach zaczyna :lol:
dużo silikonu mnie to kosztowało ale u mnie już nie skrzypi :lol:
Awatar użytkownika
By fredric -  08 gru 2012, 13:50
 mazowieckie
#88416
dexter23pl pisze:A cha jeszcze;
jakość fabrycznego audio jest nie najlepsza.
W czarnym miałem fabryczne głośniki(tylko przód) i rcd 300 grało bardzo słabo ale w erce jest mfd2 i głośniki w 4 drzwiach i naprawdę dobrze gra mi więcej nie potrzeba.
Awatar użytkownika
By Krzycho -  08 gru 2012, 15:23
 małopolskie
#88426
faktycznie malo miejsca na prawą nogę, potwierdzam też problemy ze środkową trzeszczącą częścią deski rozdzielczej o zgrozo... lampy przednie super zarówno na zwykłych żarówkach nie wspominając o xenonie który świeci rewelacyjnie a jak się zapoda długie to jak bym jechał w dzień... też uważam, że fabrycznie radio z głośnikami z przodu i z tylu jak dla mnie gra bdb... ponoć wystarczy dać wygłuszenie na poszycia i jest jedno ciszej w aucie a drugie to jakość dźwięku się podnosi...
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  08 gru 2012, 15:38
 pomorskie
#88430
wg mnie jest tylko jedna kwestia która nie powinna absolutnie mieć miejsca w tak młodych golfach czyli korozja, to że głośnawo, to że potrzaskuje kokpit, to że powłoki schodzi z plastików to pikuś, są auta z wyższych półek prestiżowych i cenowych a są gorsze od Mk5

tutaj należy przyznać, że pod kątem występujących punktów korozji Mk4 był lepiej wykonany, po prostu w egzemplarzach bezwypadkowych to nie występowało przynajmniej w takim okresie jak to ma miejsce w mk5
By mwsoft -  08 gru 2012, 18:46
 dolnośląskie
#88464
fredric pisze:
dexter23pl pisze:A cha jeszcze;
jakość fabrycznego audio jest nie najlepsza.
W czarnym miałem fabryczne głośniki(tylko przód) i rcd 300 grało bardzo słabo ale w erce jest mfd2 i głośniki w 4 drzwiach i naprawdę dobrze gra mi więcej nie potrzeba.
W połowie produkcji VW zmienił dostawcę głośników i chyba zrezygnował z 3 drożnego systemu z przodu (Krzycho ma tylko 2 głośniki w przednich). To musi tłumaczyć rozbieżne opinie na temat audio :)
Ja miałem stare papieraki i faktycznie totalnie do niczego to się nie nadaje :)
Awatar użytkownika
By Tyson -  08 gru 2012, 21:37
 mazowieckie
#88474
trzeba użyć więcej siły, by zamknąć klapę bagażnika, chociaż jak zamontowałem półkę z siatką i zapakowałem tam kilka pierdołek, to klapa lżej się zamyka :D Trzeszcząca półka nawiewu też mnie irytuje. Co do audio, to fabryka powodowała ból uszu :lol: BRAK BAGAŻNIKA, ale jakby był większy to nie byłby już Golf :lol:
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  09 gru 2012, 8:42
 kujawsko-pomorskie
#88499
Zgadzam się z przedmówcami ale mimo tych wszystkich rzeczy co napisaliście GOLF V mi osobiście odpowiada. Mam już drugiego i mimo że pewne niedociągnięcia się powtarzają to raczej nie zmienię już na inną markę jedynie zmienię na inny model.
Pewne uciążliwości powstają z wiekiem auta i jego przebiegiem ale to występuje w każdej marce. Każdy z nas coś tam zmienia ,ulepsza i poprawia i co ciekawe odbywa się to raczej nie zbyt wielkim kosztem. I reasumując mnie w GOLFI-e V podoba się wszystko. Może słowo podoba to za dużo powiedziane ale w każdym razie mi odpowiada i pewne mankamenty nawet nie przeszkadzają. W końcu nie ma ideału.
By kostecki -  09 gru 2012, 16:19
 mazowieckie
#88532
Posiadam Gofra GTI półtora roku. Jestem z niego bardzo zadowolony. Ani razu mnie jeszcze nie zawiódł tfu tfu :D
Co mi się nie podoba hmmm może, nie to co się nie podoba ale mogło by być lepiej to faktycznie trzeszcząca konsola środkowa mogło by to być lepiej spasowane :wink: troszkę więcej miejsca na prawą nogę tak jak pisał fredric. Słabej jakości korek wlewu paliwa znowu mi się rozwalił po pół roku i wywala błąd EWAP , ale na to znalazłem sposób i po sprawie. Jeszcze żółta kostka pod fotelem pasażera odpowiedzialna za wywalanie błędu poduszki. Można z tym żyć, na wiosnę ogarnę temat :) Mógłby być też większy bagażnik. Ale i tak daje radę. Nic więcej co by mi przeszkadzało nie zostało znalezione :lol:
Reasumując, MKV zasługuje na ocenę 5 :).
By soja -  12 gru 2012, 8:43
 zachodniopomorskie
#88681
Mój golf v ma już 7 lat. Kupiłem go w 2005r. jako nówkę z salonu. Co mnie wkurza:
1 Półeczka nawiewu środkowego potrafi skrzypnąć. Najlepszym o tej pory sposobem na to sa cieniutkie warstwy miękkiej tasmy, powklejane w wielu miejscach. Tasma musi być cieńiutka, bo inaczej będą wybrzuszenia plastiku.
2 Odgłos zamykania tylnej klapy.
3 Odgłos zamykania drzwi kierowcy. nNie jest najgorszy, ale w porównaniu z pozostałymi trzema drzwiami mógłby być lepszy.
I to chyba wszystko.
Przez te wszystkie lata auto mnie nie zawiodło od strony mechanicznej. Pewnie to efekt tego, że mam silnik 1,6, czyli poczciwą starą, ale sprawdzoną konstrukcję.
Podoba mi się to, że wiele rzeczy można łatwo zrobić samemu bez konieczności oddawania do serwisu ( w moim przypadku dzięki pomocy kolegów z forum): worringi, podświetlenie podłogowe, reflektory przeciwmgielne, doskrętne itp.
Mimo upływu lat wygląd ciągle jest ok.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  23 gru 2012, 22:00
 śląskie
#89399
Dziś postanowiłem porównać światła gofra do VB
akurat nie zdążyłem przed śniegiem, było by lepiej widać.

VB żarówki philips plus 30%
gofer żarówki OSRAM H7 55W 64210 NIGHT BREAKER
Jak miałem takie w vb to myślałem że jadę na ksenonach.


Obrazek

zdjęcie przedstawia światła mijania. (reg sw ustawiona w obydwu autach na 0)
vb oświetlone na biało cała długość ale za to świecą krócej .


po zjechaniu regulacją w gofrze na 4 mniej więcej porównywalnie ale na zdjęciu nie widać ale światło żółte.
Nie wiem dlaczego ale to zdjęcie akurat nie wyszło.



Obrazek

same halogeny
vb wypada lepiej , świeca mocniej i bielej i dalej i bardziej na boki

W garażu doszedłem dlaczego lepsze żarówki świeca gorzej od gorszych co były porównywane.
A to dlatego że w gofrze napięcie na żarówkę podaje bord i wynosi na niej ok 11.8V
A w VB napięcie na nią podaje przekaźnik i napięcie na niej jest ok 13V

Wiem że można ściemnić światła mijania w gofrze przy przełączniku ustawionym na 0 a jak to się ma do zakodowania świateł w pozycji przełącznika np światła mijania ?