#902
Kto i czym sie kierowal decydujac sie na zakup Golfa z silnikiem benzynowym lub na olej napedowy?
Moj wybor postawilem na diesla z tego powodu ze jest oszczedny jesli chodzi o zuzycie paliwa. To bylo dla mnie najwazniejsze poniewaz robie w roku duzo kilometrow. Niestety musialem tez pojsc na kompromis poniewaz utrzymanie wersji dieslowskiej jest drozsze od benzynowej, poniewaz na rok place 308 euro podatku (benzyna tej samej mocy o polowe mniej). Poza tym servis tez kosztuje wiecej niz z silnikiem benzynowym.
Kultura pracy diesla TDI nie nalezy do najlepszych, za to odwdziecza sie wysokim momentem obrotowym juz przy niskim zakresie obrotow.
Z kolei silnik benzynowy jest o wiele cichszy, ale zuzywa wiecej paliwa, oczywiscie porownywalnie do mocy. Poza tym mozna go karmic rowniez gazem co tez ma olbrzymi plus jesli chodzi o ekonomie. Wytrzymalosc obu silnikow, to wydaje mi sie ze jest kwestia sporna, poniewaz dzisiejsze diesle to nie te same co przed laty jednostki napedowe, ktore mialy dluzsza zywotnosc ze wzgledu na mniejsza moc w stosunku do ich pojemnosci.
Reasumujac, wydaje mi sie ze ten kto niewiele jezdzi, lub stawia jako wazny argument cisze w samochodzie, powinien wybrac benzyniaka.
Nie wspomne tu o ochronie srodowiska, dla ktorej bardziej przyjazny jest silnik benzynowy, mimo iz w samozaplonach wprowadzono filtr w ukladzie wydechowym. Ich skutecznosc jest tez dyskusyjna bo wlasnie w TDI wydajnosc ich nie osiaga 100%, nie mowiac juz o kosztach jesli ktos zdecyduje sie go doinstalowac. (okolo 600 euro)
Moj wybor postawilem na diesla z tego powodu ze jest oszczedny jesli chodzi o zuzycie paliwa. To bylo dla mnie najwazniejsze poniewaz robie w roku duzo kilometrow. Niestety musialem tez pojsc na kompromis poniewaz utrzymanie wersji dieslowskiej jest drozsze od benzynowej, poniewaz na rok place 308 euro podatku (benzyna tej samej mocy o polowe mniej). Poza tym servis tez kosztuje wiecej niz z silnikiem benzynowym.
Kultura pracy diesla TDI nie nalezy do najlepszych, za to odwdziecza sie wysokim momentem obrotowym juz przy niskim zakresie obrotow.
Z kolei silnik benzynowy jest o wiele cichszy, ale zuzywa wiecej paliwa, oczywiscie porownywalnie do mocy. Poza tym mozna go karmic rowniez gazem co tez ma olbrzymi plus jesli chodzi o ekonomie. Wytrzymalosc obu silnikow, to wydaje mi sie ze jest kwestia sporna, poniewaz dzisiejsze diesle to nie te same co przed laty jednostki napedowe, ktore mialy dluzsza zywotnosc ze wzgledu na mniejsza moc w stosunku do ich pojemnosci.
Reasumujac, wydaje mi sie ze ten kto niewiele jezdzi, lub stawia jako wazny argument cisze w samochodzie, powinien wybrac benzyniaka.
Nie wspomne tu o ochronie srodowiska, dla ktorej bardziej przyjazny jest silnik benzynowy, mimo iz w samozaplonach wprowadzono filtr w ukladzie wydechowym. Ich skutecznosc jest tez dyskusyjna bo wlasnie w TDI wydajnosc ich nie osiaga 100%, nie mowiac juz o kosztach jesli ktos zdecyduje sie go doinstalowac. (okolo 600 euro)