Volkswagen Golf MK5

Pozostałe tematy związane z Golfem V /nie pasujące do powyższych/
Awatar użytkownika
By Lanumisu -  25 gru 2006, 11:24
 -------
#902
Kto i czym sie kierowal decydujac sie na zakup Golfa z silnikiem benzynowym lub na olej napedowy?
Moj wybor postawilem na diesla z tego powodu ze jest oszczedny jesli chodzi o zuzycie paliwa. To bylo dla mnie najwazniejsze poniewaz robie w roku duzo kilometrow. Niestety musialem tez pojsc na kompromis poniewaz utrzymanie wersji dieslowskiej jest drozsze od benzynowej, poniewaz na rok place 308 euro podatku (benzyna tej samej mocy o polowe mniej). Poza tym servis tez kosztuje wiecej niz z silnikiem benzynowym.
Kultura pracy diesla TDI nie nalezy do najlepszych, za to odwdziecza sie wysokim momentem obrotowym juz przy niskim zakresie obrotow.
Z kolei silnik benzynowy jest o wiele cichszy, ale zuzywa wiecej paliwa, oczywiscie porownywalnie do mocy. Poza tym mozna go karmic rowniez gazem co tez ma olbrzymi plus jesli chodzi o ekonomie. Wytrzymalosc obu silnikow, to wydaje mi sie ze jest kwestia sporna, poniewaz dzisiejsze diesle to nie te same co przed laty jednostki napedowe, ktore mialy dluzsza zywotnosc ze wzgledu na mniejsza moc w stosunku do ich pojemnosci.
Reasumujac, wydaje mi sie ze ten kto niewiele jezdzi, lub stawia jako wazny argument cisze w samochodzie, powinien wybrac benzyniaka.
Nie wspomne tu o ochronie srodowiska, dla ktorej bardziej przyjazny jest silnik benzynowy, mimo iz w samozaplonach wprowadzono filtr w ukladzie wydechowym. Ich skutecznosc jest tez dyskusyjna bo wlasnie w TDI wydajnosc ich nie osiaga 100%, nie mowiac juz o kosztach jesli ktos zdecyduje sie go doinstalowac. (okolo 600 euro)
Awatar użytkownika
By jabart -  25 gru 2006, 12:07
 -------
#903
Diesel.
1) Ma³o pali
2) Ciagnie od 1500 obr
3) £atwo siê modyfikuje
4) Klekot mi nie przeszkadza a wrêcz go lubiê

Ale obecnie przy tych cenach paliw (ON dro¿szy) zastanawia³bym siê mocno nad 1.4 TSI - tez ci±gnie jak g³upi niskich obrotów.
Awatar użytkownika
By fali22 -  25 gru 2006, 12:15
 -------
#904
1. Ma³o pali
2. Ciagnie juz od najmniejszych obrotów
3. D³uzej wytrzymuje silnik diesel
4. Ladnie chodzi

Bezyniaka nie kupi³em poniewaz :
Bezyna bedzie szla w gore
Znacznie wiecej pali od diesla
Aby oczekiwac ostrej jazdy trzeba krecic go na obroty
Awatar użytkownika
By jabart -  25 gru 2006, 12:17
 -------
#907
fali22 pisze: Znacznie wiecej pali od diesla
Aby oczekiwac ostrej jazdy trzeba krecic go na obroty
fakt 100% racja
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  29 gru 2006, 10:40
 kujawsko-pomorskie
#1017
Mia³em Golfa IV 1,6 benzyna i Golfa IV 1,9 TDI. Mia³y porównywaln± moc bowiem pierwszy 100 KM a drugi 101 KM na pompowtryskiwaczach. W tym zestawieniu 1,9 TDI bi³ na g³owê benzyniaka pod wzglêdem przyspieszenia i zu¿ycia paliwa. Do tego dochodzi taki efekt ¿e benzyniakiem im szybciej jecha³em tym by³ g³o¶niejszy szczególnie uk³ad wydechowy natomiast w dieslu by³o akurat odwrotnie.
Dlatego jak wy¿ej moja decyzja -----diesel. I jestem zadowolony :P :P :P :P
Awatar użytkownika
By Lanumisu -  29 gru 2006, 14:04
 -------
#1018
Teraz kiedy ceny benzyny wzrosna o 30 gr. na litrze, wielu przejdzie na gaz, co z dieslem nie da sie zrobic. Tu juz trzeba bedzie kalkulowac, czy jenak siegnac po silnik benzynowy.
Ponadto u nas juz wprowadzaja zakaz wjazdu do niektorych centrum miast (na razie sporadyczne) diesli bez filtra. Wiec albo trzeba bedzie zakladac i wydac 600 euro, albo pozostawic auto na skraju miasta. Ciekawe czy Polska pojdzie tym sladem, bo jesli tak, to cena diesli bez filtra spadnie gwaltownie. Ci co kupuja nowe auto maja problem z glowy, bo filtr jest w wyposazeniu.
Awatar użytkownika
By Bruce -  29 gru 2006, 18:21
 mazowieckie
#1019
Kupilem benzyne, ale chcialem kupic TDi 1.9 105km.
Jednak do zakupu nie doszlo, bo w ofercie diesla byla 4 ramienna kierownica, jestem esteta, ta 4 ramienna jest obrzydliwa :evil: :evil:
Kojarzy mi sie z Vw Polo poprzedniej generacji etc...
Drazek zmiany biegow w 1.9 105km tez byl fuj ...
Zakup Diesla byl drozszy w okresie kiedy ja kupowalem, o 8.tys zl.
Nie jest to juz taka duza roznica jak kiedys.
Za dieslem przemawia mala konsumpcja paliwa pali 3 litry mniej nawet 4 litry wiekszy mocowo diesel niz moja benzyna. :x
Sa rozne wyliczenia kiedy sie diesel zwraca etc...
Dla mnie jest wazne, ze jednak przy kazdym tankowaniu wiecej pieniedzy zostaje w portfelu. Robi sie wiecej kilometrow na zbiorniku etc...
Jak widze , ze moje auto pali w miescie 12 L a Diesel 8 L to mnie ..... :evil: :evil: :evil:
Reasumujac wolalbym diesla, ale 8 tys zl wiecej i ta kierownica sprawily, ze zdecydowalem sie na benzyne.
Jak widze rezerwe to zaluje tejk decyzji.
Ale w normalnej jezdzie autko odwdziecza sie fajnym odglosem silnika jak wchodzi na wyzsze obroty i jest cichy.
Przy 198km/h slychac silnik, ale jestem w szoku ze wewnatrz auta jest tak cicho :)
W sumie robie male przebiegi w granicach 12.000 km rocznie, moze 15.000km pocieszam, sie, ze Diesel ekonomicznie jest nie dla mnie.
Nastepne auto bedzie z silniczkiem TDi, jesli finanse i przebiegi sie zwieksza. :roll:
Ostatnio zmieniony 29 gru 2006, 18:42 przez Bruce, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Lanumisu -  29 gru 2006, 18:33
 -------
#1020
To teraz nic innego jak Twoja benzynke przerobic na gaz. Wowczas bedziesz mial jeszcze wiecej w portfelu, jednak odejmujac naklady na przerobke. Ale przy 15 tys. przebiegu rocznie to zwroci sie za 3 lata, moze nawet wczesniej.
Awatar użytkownika
By Bruce -  31 gru 2006, 15:28
 mazowieckie
#1072
Lanumisu pisze:To teraz nic innego jak Twoja benzynke przerobic na gaz. Wowczas bedziesz mial jeszcze wiecej w portfelu, jednak odejmujac naklady na przerobke. Ale przy 15 tys. przebiegu rocznie to zwroci sie za 3 lata, moze nawet wczesniej.
Ciagle slysze od Gilowskiej, ze podniesie akcyze na LPG :cry:
Cena po podwyzce ma wzrosnac o 44%, znajac zycie pewnie ktos bedzie chcial zarobic i podwyzka bedzie pewnie 50%... :cry:
Do mnie do auta zeby zamontowac gaz to wydatek rzedu 3200 zl.
Robie 15.000 km rocznie, wiec w moim przypadku odpada taka przerobka, nie jest uzasadniona ekonomicznie.
Poza tym jestem anty LPG, w aucie smierdzi gazem, sypia sie podzespoly, silnik dziala na "sucho" i skraca sie jego zywotnosc.
Chce ta V'tka przejezdzic sporo czasu w latach. Dlatego nie chce skracac zywotnosci silnika... W sumie duzo stoje w korkach, a wtedy licza sie motogodziny silnika. :roll:
Awatar użytkownika
By Lanumisu -  01 sty 2007, 11:39
 -------
#1076
"Poza tym jestem anty LPG, w aucie smierdzi gazem, sypia sie podzespoly, silnik dziala na "sucho" i skraca sie jego zywotnosc."

Jak instalacja jest fachowo zrobiona to nie smierdzi gazem- to po pierwsze.
Po drugie- nic nie dziala na sucho, smarowanie silnik ma takie jakie poprzednio, (benzyna nie jest medium smarujacym) a uruchomienie silnika i tak jest na benzynie i po krotkim czasie w zaleznosci tez od temperatury zewnetrznej przelancza sie samoczynnie na gaz. Instalacje gazowe nowej generacji (sterowane mikroprocesorem) nie ujmuja zywotnosci silnikowi. Oczywistym jest ze za 3000 zl takiej "gazowki" miec nie bedziesz. Kumpel wydal w Polsce dokladnie w Mikolowie 1700 euro i autko chodzi jak zegarek. W Holandii tez maja duze doswiadczenie jesli chodzi o przerobki, ktore sa jednak drozsze niz w Polsce ze wzgladu na koszty montazu, a dysponuja tymi samymi podzespolami co w Polsce.
Trzeba tylko w kraju wyszukac dobrego fachowca.
Co do rentownosci to sie zgadzam z Toba ze trzeba duzo jezdzic, po to by w miare w krotkim czasie inwestycja sie zwrocila.
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  01 sty 2007, 12:14
 kujawsko-pomorskie
#1082
Eeeee tam . Nie wiem dlaczego ale nie mam przekonania do benzyny a tymbardziej do gazu. Nie ma to jak diesel :P . Gdyby LPG by³ taki super i ah i eh to dlaczego standardowo nie robi± takiego zasilania tylko robi± benzyniaki ?? Nowoczesne Diesele nie ustepuje kultur± pracy benzyniakom, trzeba tylko o nie bardziej dbaæ. :P :P
By lisik -  01 sty 2007, 16:56
 -------
#1085
BRUNO55 pisze:Eeeee tam . Nie wiem dlaczego ale nie mam przekonania do benzyny a tymbardziej do gazu. Nie ma to jak diesel :P . Gdyby LPG by³ taki super i ah i eh to dlaczego standardowo nie robi± takiego zasilania tylko robi± benzyniaki ?? Nowoczesne Diesele nie ustepuje kultur± pracy benzyniakom, trzeba tylko o nie bardziej dbaæ. :P :P
Ja tez nie jestem zwolennikiem lpg, ale akurat zasilanie lpg robia seryjnie chocby w volvo czy renault.
Awatar użytkownika
By Bruce -  01 sty 2007, 17:04
 mazowieckie
#1086
Lanumisu pisze: Jak instalacja jest fachowo zrobiona to nie smierdzi gazem- to po pierwsze.
Po drugie- nic nie dziala na sucho, smarowanie silnik ma takie jakie poprzednio, (benzyna nie jest medium smarujacym) a uruchomienie silnika i tak jest na benzynie i po krotkim czasie w zaleznosci tez od temperatury zewnetrznej przelancza sie samoczynnie na gaz. Instalacje gazowe nowej generacji (sterowane mikroprocesorem) nie ujmuja zywotnosci silnikowi. Oczywistym jest ze za 3000 zl takiej "gazowki" miec nie bedziesz. Kumpel wydal w Polsce dokladnie w Mikolowie 1700 euro i autko chodzi jak zegarek. W Holandii tez maja duze doswiadczenie jesli chodzi o przerobki, ktore sa jednak drozsze niz w Polsce ze wzgladu na koszty montazu, a dysponuja tymi samymi podzespolami co w Polsce.
Trzeba tylko w kraju wyszukac dobrego fachowca.
Co do rentownosci to sie zgadzam z Toba ze trzeba duzo jezdzic, po to by w miare w krotkim czasie inwestycja sie zwrocila.
Z tego co czytalem i dowiadywalem sie w ASO o LPG.
To jednak sama jazda na gazie nie wyglada tak rozowo.
Pomijam partaczy ktorzy zle zamontuja instalacje i smierdzi wsrodku autka...
Ale jednak benzyna wg. osob ktore lepiej sie znaja na autach odemnie,bogatsza mieszanka niz suchy gaz.
Benzyna daje lepsze wlasciwosci dla zywotnosci silnika i przede wszystkim osprzetu silnika ktory czesto pada z powodu LPG.
Cena 3200 zl to zamalo na LPG, a za 8 tys zl doplaty mam Golfa V w Dieselu bez przerobek, bez stresu, ze pojade do partaczy etc...
I perspektywa robienia dziur pod instalacje, wycinania korka do wlewu w zderzaku etc...
Ogolnie LPG to nie dla mnie, jestem esteta :lol:
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  01 sty 2007, 22:46
 kujawsko-pomorskie
#1091
lisik pisze:
Ja tez nie jestem zwolennikiem lpg, ale akurat zasilanie lpg robia seryjnie chocby w volvo czy renault.
Mo¿e i robi± ale na tej samej zasadzie co rzemie¶lnicy tylko , ¿e s± na wygranej pozycji. Opel czy VW te¿ za³o¿± i dadz± gwarancjê. Biada temu co za³o¿y instalacjê LPG do samochodu na gwarancji poza serwisem fabrycznym. Mo¿e siê po¿egnaæ z gwarancj±. A dlaczego ???.......... (kasa i monopol )Wszystkie fabryczne LPG to bardzo nieliczne przypadki. Gdy kto¶ zdecyduje sê na LPG po gwarancji to jego sprawa i ryzyko. I tu zgadzam siê z Bruce w tym temacie. Zamiast drogiej instalacji LPG lepiej zmieniæ na TDI. Te same pieni±dze ( instalacja lub inwestycja ) a zarabiaæ na siebie musz± tak samo ale TDI to orygina³.
Zreszt± nie wiem jak kto ale akurat ja lubiê d¿wiêk TDI w Golfie V i narazie siê bêdê tego trzyma³. :P :P
Awatar użytkownika
By Lanumisu -  02 sty 2007, 12:22
 -------
#1094
No tak , tylko wy koledzy porownujecie teraz diesla z LPG. Tu chodzi jednak o benzyne. Gdyby u nas byla tak rozwinieta siec stacji LPG jak jest w Polsce to bym sie nie zastanawial nad benzyniakiem i zalozeniem gazu. Przyklad daje Holandia jak mocny trend jest w tym kierunku.