Volkswagen Golf MK5

Przyszłość VW oraz innych marek z branży motoryzacyjnej
By Jedi -  21 wrz 2009, 15:58
 -------
#17098
Ostatnio w segmecnie tzw. "hot hatchów" szczególnie tych najmocniejszych można zaobserwować sporo nowości. Na trwającym salonie samochodowym we Frankfurcie swój debiut ma nowy Golf R20, ale konkurencja jak widać nie śpi, bo Seat przygotował na tegoroczne targi IAA najmocniejszą wersję Leon'a o nazwie Cupra R. Mazda z kolei całkiem niedawno dodała do swojej oferty w Polsce nową Mazdę 3 MPS.

Mazda 3 MPS
Obrazek

Po krótce,
silnik 2.3 Turbo 260KM przy 5500, max. moment 380 Nm przy 3000
0-100 6,1sek
vmax 250km/h
spalanie 9,6 l/100, emisja co2 - 234
cena 116 900 zł.

Trzeba przyznać, że stosunek ceny do osiągów i mocy samochodu jest bardzo dobry, jakby się zastanowić to kosztuje praktycznie tyle co Golf GTI z kilkoma droższymi dodatkami, a MPS jest sporo mocniejsza od GTI, właściwie to osiągami zdecydowanie bliżej jej do R20. Ciekawe w ogóle jak będzie jeździć ten samochód, minusem będzie na pewno większe spalanie pewnie spokojnie koło 12 l/100.


Seat natomiast przygotował mocniejszą wersje Cupry o oznaczeniu R. Silnik 2.0TSI o mocy 265KM, 0-100 6,2 i vmax 250km/h. Spalnie deklarują na poziomie 8,1 l/100. Ciekawa jaka będzie cena tego samochodu. Spodziewam się, że będzie sporo mniejsza od R20.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 lis 2009, 0:27 przez Jedi, łącznie zmieniany 1 raz.
By speedbass -  22 wrz 2009, 17:25
 pomorskie
#17106
co do mocy w okolicach 250-300 KM staje się ciasno, ale przez to że golf R (nie R20) ma 270KM i 4X4 a przez to jest szybszy przynajmniej od 0-100 wspólnie z audi s3 od powyższych bo tamte mają napęd tylko na 1 oś! z DSG 5,5 s!

do tej listy trzeba też dorzucić nowe renault megane R.S. 250 KM; vw scirocco R, one mają podobne parametry jak seat leon cupraR czy mazda 3 MPS i wszystko 1 ośka!

ale jest gorsza wiadomość na dziś: cena golfa R zaporowa na pewno: 38 275 euro wyjściowa a full wypas: 47 725 euro w Niemczech jakby się ktoś pytał :shock:
Awatar użytkownika
By PotaS -  22 wrz 2009, 19:49
 warmińsko-mazurskie
#17108
Hulaj pisze:Nowa Megane RS miażdży konkurencje wyglądem ...
Z gustami się nie dyskutuje :wink: Mnie jakoś nie zmiażdżyła.
Jednak jeśli chodzi o ten segment Golf mnie najbardziej kręci :D hmm Scirocco jeszcze bym dodał ....
By Jedi -  22 wrz 2009, 23:02
 -------
#17109
speedbass pisze:co do mocy w okolicach 250-300 KM staje się ciasno, ale przez to że golf R (nie R20) ma 270KM i 4X4 a przez to jest szybszy przynajmniej od 0-100 wspólnie z audi s3 od powyższych bo tamte mają napęd tylko na 1 oś! z DSG 5,5 s!

do tej listy trzeba też dorzucić nowe renault megane R.S. 250 KM; vw scirocco R, one mają podobne parametry jak seat leon cupraR czy mazda 3 MPS i wszystko 1 ośka!

ale jest gorsza wiadomość na dziś: cena golfa R zaporowa na pewno: 38 275 euro wyjściowa a full wypas: 47 725 euro w Niemczech jakby się ktoś pytał :shock:

dlatego ciekaw jestem jak będzie z przeniesieniem napędu w MPS'ie i Cuprze R. Do 100 Golf R i S3 może i będą lepsze, ale tak naprawdę liczą się osiągi powyżej 100 i powyżej 200 :twisted: a tu już będzie bardzo blisko. Wiadomo, że 4x4 lepiej sobie poradzi do 100, ale przy większych prędkościach zazwyczaj działa to już w przeciwną stronę.

racja, spokojnie możemy dopisać do tej listy jeszcze nowe Megane RS, wygląd kwestia gustu, mnie też nie powala, ale nie twierdze, że jest brzydkie.

cena R-ki faktycznie bardzo wysoka, zobaczymy jaka będzie w Polsce, bo po przeliczeniu nam wychodzi coś koło 160 tyś zł...

Jakby nie patrzeć MPS na pewno będzie bardzo konkurencyjna cenowo. Przy okazji za jakieś 2-3 tygodnie będzie do obejrzenia w salonie Mazdy w Katowicach.
By speedbass -  23 wrz 2009, 2:38
 pomorskie
#17110
0-100 to uliczna hehe konkurencja, czyli wiadomo, wielu na to patrzy, złaszcza na mokrym przewaga 4X4 widoczna, a przy wyższych masz rację, napęd 4X4 obciąża układ i swoje ciągnie mocy i masy

Mazda 3 MPS kosztuje jakieś 116 tyś zł, renault R.S. też około 26 tyś euro, raczej bliżej tej ceny będzie scirocco R kosztujące ok 33 tyś euro, niż golf R z ceną 38 tyś euro a co do wyglądu? każdemu podoba się co pasuje..........

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
private
By Hulaj -  23 wrz 2009, 9:26
 mazowieckie
#17112
Chyba ceny aut w PL są zawsze trochę wyższe niż w Niemczech?

Niestety Leon w tym kolorze to porażka, taki babski seledynek. Sylwetka też już się mocno zestarzała na tle konkurencji. A GTI na zdjęciach nie robi takiego wrażenia jak na żywo.
By Jedi -  24 wrz 2009, 20:25
 -------
#17130
Leon wygląda tragicznie w tym kolorze, w sumie nigdy nie był zbyt urodziwy, a po ostatnim liftingu Cupra wygląda jeszcze gorzej, w dodatku ma także brzydką deskę rozdzielczą.
Megane RS za to bardzo rzuca się w oczy, przynajmniej w tym żółtym kolorze, ogólnie jest dość ładne, ale te 19'', które załozyli na Frankfurt są obrzydliwe moim zdaniem, środek też nie za ładny.
MPS wygląda na żywo ładniej niż na zdjęciach, ale ogólnie dosyć skromnie, dla mnie to na plus, no i jest stosunkowo mało popularna, a większość ludzi nie będzie miało pojęcia co to auto potrafi.

Nie zapominajmy także o Focusie RS, bo w sumie to najmocniejszy samochód z całego towarzystwa, a też w miare świeży model.
By speedbass -  08 paź 2009, 7:51
 pomorskie
#17265
cenowo golf VI R też pobił konkurencję, może poza audi s3 o 1tyś euro droższą :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: na niemieckim konfiguratorze oficjalne ceny :evil:
ciekaw jestem ceny w Polsce, oby naliczyli jak ostatnio wszystkie modele vw wg trochę wg niższego kursu :roll:
ja obstawiam wyjściową cenę ok 140 tyś zł; a gdzie dodatki? :idea:
By Jedi -  18 lis 2009, 13:46
 -------
#18334
kolejnym konkurentem dla Golfa R, a raczej dla Audi S3 ma być nowe BMW serii 1 M. Jak donoszą wstępne informacje silnik ma mieć moc około 330 KM. Cena będzie wynosić ok €35,000, a więc jak na BMW wydaje się całkiem przyzwoita. Nowa 1ka ma się ukazać w 2011r.
http://www.worldcarfans.com/10911162307 ... ks--report


MTM z kolei przygotował nieco podkręconą wersje Audi TT RS

Obrazek

więcej info - http://www.worldcarfans.com/10911172309 ... -to-424bhp
By speedbass -  18 lis 2009, 14:00
 pomorskie
#18335
może dlatego bmw 1 w wersji M z 330KM bo ok 2012 ma wyjść też audi RS 3 z 340KM (silnik od TTRS), a 130i ma konkurować z s3, co dzieje się i dziś, coś gdzieś obiło mi się o uczy, że linia modelowa s w audi ma spuścić nie co z tonu, RS będą najmocniejszą wersją modelową-sportową a "s" konkurować będzie z najsilniejszymi jednostkami BWM poniżej wersji M, np. to jak w większych wozach s4 z 335i itd a BMW M3 z RS4 czy RS5 jak wyjdą lada dzień, tak jak M5 z RS6 itd (może moce różne ale w testach RS6 przy swojej wadze wcale nie odjeżdża M5), więc wizja BMW 1M jest możliwa i prawopodobna, bo nikt nie chce zostać w tyle, a np. audi chce zostać marką premium dlatego siłą rzeczy jak wkładają 270KM w golfa topowy model a/s3 musi być mocniejszy. Prawdopodobnie czytałem kiedyś w jakimś niemieckim piśmie, nowe s3 ma mieć 280-290KM, więc M będzie dla RS3.... wojna modelowa trwa i to dobrze :mrgreen:
By Jedi -  21 lis 2009, 0:36
 -------
#18557
speedbass pisze:może dlatego bmw 1 w wersji M z 330KM bo ok 2012 ma wyjść też audi RS 3 z 340KM (silnik od TTRS), a 130i ma konkurować z s3, co dzieje się i dziś, coś gdzieś obiło mi się o uczy, że linia modelowa s w audi ma spuścić nie co z tonu, RS będą najmocniejszą wersją modelową-sportową a "s" konkurować będzie z najsilniejszymi jednostkami BWM poniżej wersji M, np. to jak w większych wozach s4 z 335i itd a BMW M3 z RS4 czy RS5 jak wyjdą lada dzień, tak jak M5 z RS6 itd (może moce różne ale w testach RS6 przy swojej wadze wcale nie odjeżdża M5), więc wizja BMW 1M jest możliwa i prawopodobna, bo nikt nie chce zostać w tyle, a np. audi chce zostać marką premium dlatego siłą rzeczy jak wkładają 270KM w golfa topowy model a/s3 musi być mocniejszy. Prawdopodobnie czytałem kiedyś w jakimś niemieckim piśmie, nowe s3 ma mieć 280-290KM, więc M będzie dla RS3.... wojna modelowa trwa i to dobrze :mrgreen:

tak walka w klasie premium jest bardzo zacięta, z mocami też idą mocno do przodu, ciekawe co będzie za 20-30 lat...

czytałem ostatnio, że kolejne BMW M5 ma mieć motor 4,4 twin turbo V8 o mocy ok 585KM
By speedbass -  21 lis 2009, 7:29
 pomorskie
#18558
Jedi pisze:
speedbass pisze:może dlatego bmw 1 w wersji M z 330KM bo ok 2012 ma wyjść też audi RS 3 z 340KM (silnik od TTRS), a 130i ma konkurować z s3, co dzieje się i dziś, coś gdzieś obiło mi się o uczy, że linia modelowa s w audi ma spuścić nie co z tonu, RS będą najmocniejszą wersją modelową-sportową a "s" konkurować będzie z najsilniejszymi jednostkami BWM poniżej wersji M, np. to jak w większych wozach s4 z 335i itd a BMW M3 z RS4 czy RS5 jak wyjdą lada dzień, tak jak M5 z RS6 itd (może moce różne ale w testach RS6 przy swojej wadze wcale nie odjeżdża M5), więc wizja BMW 1M jest możliwa i prawopodobna, bo nikt nie chce zostać w tyle, a np. audi chce zostać marką premium dlatego siłą rzeczy jak wkładają 270KM w golfa topowy model a/s3 musi być mocniejszy. Prawdopodobnie czytałem kiedyś w jakimś niemieckim piśmie, nowe s3 ma mieć 280-290KM, więc M będzie dla RS3.... wojna modelowa trwa i to dobrze :mrgreen:

tak walka w klasie premium jest bardzo zacięta, z mocami też idą mocno do przodu, ciekawe co będzie za 20-30 lat...

czytałem ostatnio, że kolejne BMW M5 ma mieć motor 4,4 twin turbo V8 o mocy ok 585KM
to ten silnik z X6M i X5M
http://farm4.static.flickr.com/3642/341 ... c8ecc0.jpg[/img]

jak będzie jeszcze więcej mocy to grubo