Volkswagen Golf MK5

Przyszłość VW oraz innych marek z branży motoryzacyjnej
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  09 cze 2017, 7:44
 pomorskie
#253002
W końcu mamy to :super: pierwszy TSI z DPFem zwanym tu GPF, niedługo w pozostałą gamę TSI/TFSI zaczną pchać ten szit http://moto.pl/MotoPL/7,88389,21833594, ... otowa.html
Filtr cząstek stałych (DPF) to element samochodu, który znany jest właścicielom diesli i który zdecydowanie zyskał złą sławę. Wszystko z powodu problemów z jego zatykaniem, do którego dochodzi podczas użytkowania samochodu na krótkich dystansach (głównie w warunkach miejskich). Ratunkiem jest wyjazd na autostradę i dłuższa jazda z wysoką prędkością, co wiąże się ze stratą czasu i pieniędzy na paliwo, ale umożliwia dopalenie nagromadzonej w filtrze sadzy. Z kolei zignorowanie ostrzeżeń o zapychaniu DPF-a kończy się często nieodwracalnym zniszczeniem filtra, tymczasem wymiana na nowy to koszt idący w tysiące złotych. Nic więc dziwnego, że pytanie o obecność filtra DPF jest jednym z najczęstszych, jakie zadają kupujący używany samochód z silnikiem wysokoprężnym. Audi A5 Niestety, wygląda na to, że filtry cząstek trwałych trafią również do samochodów z silnikami benzynowymi! Volkswagen ogłosił właśnie, że już w przyszłym roku wprowadzi filtry GPF (Gasoline Particulate Filter) do jednostek 1.4 TSI i 2.0 TFSI. Od razu zaznaczono jednak, że to pierwszy krok, a filtry stopniowo będą wprowadzane do kolejnych silników. Do 2022 roku rocznie filtr ma otrzymywać 7 milionów samochodów grupy Volkswagena. Dzięki filtrom poziom emisji cząstek stałych ma być redukowany nawet o 90 proc. Pierwszymi modelami, które w czerwcu przyszłego roku otrzymają filtr GPF będzie Volkswagen Tiguan 1.4 TSI oraz Audi A5 2.0 TFSI.