Volkswagen Golf MK5

Garaż - sprzęt audio, nawigacje, radia CB
Awatar użytkownika
By jarek60 -  31 paź 2019, 7:05
 zachodniopomorskie
#278086
Zamiast fabrycznego zamontuję radio SU 9701 Chinskie na Androidzie.
Szukam sygnału do podłączenia radia ILL -podświetlenie po załączeniu świateł?
Gdzie ten sygnał znajdę w aucie w pobliżu montowanego radia?
Awatar użytkownika
By jarek60 -  31 paź 2019, 10:19
 zachodniopomorskie
#278094
Super myślałem że zapalniczka ma podświetlenie z zasilania -myślałem o panelu klimatyzacji ale jeszcze go nie rozbierałem.
Tera kolejna kwestia sygnały :
KEJ 1 - STEROWANIE Z KIEROWNICY
KEY 2 - STEROWANIE Z KIEROWNICY
Po prostu nie mam do czego ich podłączyć więc nie podłączę bo niby do czego golf 1k0

I sygnały moim zdaniem do szyny cam -może zła nazwa? (mam na myśli chyba komputer auta sterownik) co z nimi zrobić też nie podłączać?
CVBS IN - Podłącza się do złącza szyny CAM w aucie (komputer auta)
CVBS IN - Podłącza się do złącza szyny CAM w aucie (komputer auta)

Dodano po 13 minutach 10 sekundach:
Powinno być CVBS IN , CVBS IN 1.

Dodano po 1 godzinie 7 minutach 5 sekundach:
1. CVBS IN - WEJŚCIE WIDEO
2. CA M IN - WEJŚCIE AV KAMERY (cofania)
3. CVBS IN - WEJŚCIE WIDEO
4. VIDEO OUT - WYJŚCIE WIDEO
5. AUX IN R - WEJŚCIE LINIOWE KANAŁU PRAWEGO (podajemy sygnał z innego urządzenia)
6. RCA OUT R - WYJŚCIE LINIOWE KANAŁU PRAWEGO (do wzmacniacza)
7. RCA OUT L - WYJŚCIE LINIOWE KANAŁU PRAWEGO (do wzmacniacza)
8. AUX IN L - WEJŚCIE LINIOWE KANAŁU LEWEGO (podajemy sygnał z innego urządzenia)
9. AMP-CON - WYJŚCIE STERUJĄCE DO ZAŁĄCZANIA WZMACNIACZA.
10. REVERSE - WEJŚCIE/ZAŁĄCZANIE podaje się sygnał sterujący (np: 12v ze świateł cofania żeby załączyć WEJŚCIE AV radia nr 2. np.podłączoną KAMERĘ COFANIA do tego WEJŚCIA)
11. KEJ 1 - STEROWANIE Z KIEROWNICY
12. KEY 2 - STEROWANIE Z KIEROWNICY
13. ILL - PODŚWIETLENIE PO WŁĄCZENIU ŚWIATEŁ
14. - UNIVERSAL CABLE - standardowe gniazdo ISO (pasuje do VW)
15. USB 1 - złącze USB 1 (umieścić np w schowku)
16 -USB 2 - złącze USB 2( umieścić np w schowku)
To wszystko jasne do GPS użyć przejściówki FAKRA męska /SMA męska -można użyć wtedy anteny oryginalnej auta.
Stosować separator anteny oryginalny -kabelek niebieski separatora (wzmacniacza) do zasilania.
Pamiętać o kabelku od świateł cofania na gniazdo nr 10
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dodano po 2 minutach 6 sekundach:
To chyba po problemach.
Awatar użytkownika
By jarek60 -  31 paź 2019, 21:35
 zachodniopomorskie
#278100
Sterowaniu z kierownicy nie znam i nie bardzo wiem o co chodzi. KEY 1; KEY 2 ?

Myk z zasilaniem znam - tam to dopiero Niemiec odwalił numer w podłączeniu rozminuję jak to robią za miedzą. Z piął dwa kable i podał dodatkowe zasilanie a kabli nie odciął bezpieczniki wyjął. Może zdjęcia zrobię bo tego nie idzie opisać.

Z tym can to pomyłka za dużo na raz robiłem spraw pomyliłem radia.
Awatar użytkownika
By jarek60 -  01 lis 2019, 22:13
 zachodniopomorskie
#278128
Znalazłem w sieci takie sterowanie radiem KEY 1 ; KEY2
Zastanawia mnie czy takie wieszanie gadżetów czy nie przeszkadza w prowadzeniu auta. Sterownik montuje się przy radiu a te klawiatury okrągłe na kierownicy działają bezprzewodowe. Zastanawiam się nad ich kupnem.

Obrazek
Sterowanie KEY polega na tej zasadzie:
Obrazek
Awatar użytkownika
By jarek60 -  04 lis 2019, 17:52
 zachodniopomorskie
#278206
U chińczyków pełno tego sterowania -w drodze zamówione jak pozostałe części w końcu to chińskie radio ale z Niemiec bo tam taniej.

Dodano po 11 minutach 26 sekundach:
Chińczyk wszystko ma choćby taki gadżet USB do radia.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
By jarek60 -  09 lis 2019, 22:32
 zachodniopomorskie
#278346
Czas załączyć zasilanie.
1. GROUND -Masa -(czarny)
2. IGNITION -Zasilanie po stacyjce +(czerwony)
4. ANTENNA -Sterowanie anteny(niebieski) -czy na pewno?
5.BBATERY+ -Zasilanie z akumulatora + (żółty)
3;6;7;8- NC -PUSTE

Zrobiłem pomiary:
1, Podłączam tylko przewód czerwony do zasilacza 12V nie pobiera prądu.
2. Podłączam tylko żółty przewód pobiera 300 mA
3. Radio załącza się gdy podaję +12V na czerwony i żółty -pobiera 500mA

Gdy są podłączone 2 przewody czerwony i żółty to tylko po odłączeniu żółtego radio całkowicie się wyłącza.
Czy odłączenie żółtego przewodu prawidłowo wyłącza radio?
(to mam wrażenie że wyłączam telefon komórkowy poprzez wyjęcie baterii)
To wtedy wynika że czerwony trzeba podłączyć do akumulatora a żółty po stacyjce? (odwrotnie niż w opisie bo inaczej cały czas pobiera prąd 300mA) -czy to prawidłowe podłączenie?
(rozpatruję wariant że do puki nie przekręcę kluczyka w stacyjce nie posłucham radia).
W obu przypadkach kolejność podłączenia obu przewodów nie miała wpływy na pamięć radia -trochę to dziwne.
Wyłączenie radia polega na przytrzymaniu przycisku Power i wtedy na wyświetlaczu pojawia się data i godzina a radio nadal pobiera 500mA w czasie jazdy - tak ma być?
Awatar użytkownika
By jarek60 -  10 lis 2019, 13:25
 zachodniopomorskie
#278365
Tak wynika z opisy ale wtedy przez cały czas pobiera 300ma (wyłączone) i radio się nie wyłącza tylko ekran zgaszony zostanie.
0,3A to za dużo przy wyłączonym radiu (przy zgaszonym panelu - bo radio ma uruchomiony system).
Tylko odłączenie żółtego przewodu powoduje (wyłączenie systemu).
Antenę potrzebuje do radia i GPS dlatego z niej są dwa wyprowadzenia jedno przez separator(z podłączonym zasilaniem na stale) drugie bez separatora.
O,3 A na czuwaniu to w/g mnie za dużo i radio w którym jest uruchomiony cały czas system? Coś tu chyba nie tak?

Dodano po 1 dniu 20 godzinach 46 minutach 43 sekundach:
Chyba częściowo rozwiązałem problem zasilania.
Tak jak pisze: żółty na akumulator (na stałe +12V)
Czerwony po stacyjce +12V
Uwaga:
Po wyłączeniu stacyjką (odłączeniu czerwonego radio dopiero po około minucie przechodzi w tryb czuwania i zamiast 0,3A pobiera wtedy 0,02mA.

Pozostaje problem w czasie jazdy jak te radio wyłączyć przytrzymanie kilka sekund przycisku Power powoduje tylko wyświetlenie na wyświetlaczu daty i godziny - pobiera wtedy nadal 0,5 A.

Na razie nie doszedłem jak je wyłączyć w czasie jazdy może sterowanie Key1, Key2?