Volkswagen Golf MK5

Garaż - sprzęt audio, nawigacje, radia CB
By juras5 -  28 paź 2010, 13:21
 -------
#31431
golf od urodzenia nie miał radia, kupiłem blaupunkta i na szybko mi zamontowali przy odbiorze, ale radio nie gasło i nie włączało przy zapalaniu/gaszeniu auta.

teraz kupiłem radio pioneer i jest ten samo zjawisko?

przewód trzeba gdzieś ciągnąc pod stacyjke?

bo główną kostke która wygrzebałem i sprawdziałem multimetrem to zawsze mam +12V nie zależnie czy jest kluczyk czy nie ;/
#31447
kazik g5 pisze: Zastanów się bo nie posłuchasz radia po wyłączeniu zapłonu
Bzdura. Radio pobiera 2 "+". Jeden stały, drugi "po zasilaniu". Przy takim podłączneniu jak najbardziej posłuchasz radia na postoju, tylko że wyączy się ono po pewnym czasie (zależnie od radia). I jest to dobre rozwiązanie , bo jeśli słchasz na postoju, potem wysiadziesz, zamkniesz auyto i pójdziesz to radio pogra i się wyłączy...akumulator nie będzie cierpiał.

Już za staaaarych czasów (Fiat Seicento) przerabiałem instalację radia właśnie w taki sposób i radioa (Blaupunkt) zachowywało się tak jak trzeba.
#31471
Samochód nie ma tu nic do rzeczy ;p

Generalnie to w samochodzie można wyodrębnić 2 rodzaje zasilania:
1. zasilanie które jest zawsze (jak tylko aku działa ;p)
2. zasilanie, które pojawia się po przekręceniu stacyjki

Radio dostaje zasilanie na 2 różne piny (2 różne przewody w kostce)

Instalacja poprawna (numery pinów przypadkowe):
pierwszy pin - zasilanie stałe
drugi pin - zasilanie po przekręceniu stacyjki

Przy takim podłączeniu radio zachowuje się tak:
- jeśli wyłączymy zapłon, to radio się też wyłączy
- jeśli włączymy zapłon, to radio się włączy (jeśli przy wcześniejszym wyłączeniu auta, radio było włączone)
- jeśli wyłączymy zapłon i chcemy posłuchać radia (np. czekamy na parkingu az fryzjer/fryzjerka upora się z włosami naszej drugiej połówki) to wystarczy włączyćradio i ono działa, ale po pewnym czasie (mój blaupunkt miał ten czas na granicy 20min) radio się samo wyłączy.


"magicy" często lubią podłączyć radio tak, że tam gdzie radio ma dostać zaslanie "zwykłe" i zasilanie "po przekręceniu stacyjki" podają zasilanie "stałe" - wtedy radio gra aż się go ręcznie nie wyłączy (albo aż zdechnie aku)


Jaśniej się chyba nie da......
By Radek87 -  01 sie 2011, 20:43
 -------
#47980
Koledzy czy przy zakładaniu nieseryjnego radia (np. Pioneer) trzeba wymienić gateway? tak jak przy zamianie RCD300 na RCD 310?
Dzięki za odpowiedzi i wyjaśnienie
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  01 sie 2011, 22:02
 pomorskie
#47982
potwierdzam, tylko jeśli było wcześniej RCD300 czy inne fabryczne VW to dobrze jest w gatewayu "odkodować" radio żeby niepotrzebnie nie generowało błędów w sterowniku
Awatar użytkownika
By TomuŚ -  13 mar 2012, 14:20
 pomorskie
#65319
Podpinam sie bo nie chce robić nowego tematu i śmietnika.

Powiedzcie mi najlepiej z foto poradą hehe, skąd wziąć prąd do radia tak by włączało sie w momencie przekręcania stacyjki???
Z tego co sie zorientowałem to prąd jest podawany cyfrowo czy jakoś tak czego w poprzednich generacjach Golfa nie było.

Bynajmniej jest tak że po wyciągnięciu kluczyka na obu kablach z kostki do radia mam + i boję sie że za jakiś czas nie odpalę samochodu po mimo wyciągania panela.
By kwiatek181 -  13 mar 2012, 15:10
 -------
#65328
podłączam sie do pytania Tomusia, chcialbym podłączyć radio tak żeby przy przekręcaniu klucza włączało i przy wyciągnieciu klucza wyłączało. Chodzi o to żeby było tak jak na seryjnym radiu :)
Awatar użytkownika
By TomuŚ -  13 mar 2012, 16:00
 pomorskie
#65338
No właśnie bo teraz boje sie czy rano samochód odpalę, niby akumulator nowy ale obawa zawsze jest. Rozmawiałem ze znajomym to podpowiadał mi aby może podprowadzić prąd z zapalniczki, a może gdzieś bliżej sie jeszcze da????
By kwiatek181 -  13 mar 2012, 16:03
 -------
#65340
Może jakiś magik na forum nam podpowie jak to zrobić na orginalnych kablach, nie lubię robić rzeźby w samochodzie...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20