Volkswagen Golf MK5

Garaż - sprzęt audio, nawigacje, radia CB
Awatar użytkownika
By fredric -  13 mar 2012, 16:10
 mazowieckie
#65342
Gdzieś na forum jest rozpiska podłączeń w kostce i tam wystarczy poszukać miernikiem plusa przy zapłonie. To naprawdę nie jest trudne wystarczy miernik i kluczyki do stacyjki.
By kwiatek181 -  13 mar 2012, 16:14
 -------
#65343
fredric, wiem co to miernik i nie jedno podejście z nim miałem ale efektu zero :) próbowałem to podłączać na wiele sposobów i nic. Przez stacyjkę włączyć się nie da...
Awatar użytkownika
By fredric -  13 mar 2012, 16:27
 mazowieckie
#65346
http://www.tyresmoke.net/attachments/62 ... pinout.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;


nie wiem jak u was ale kiedyś miałem pionka 88mp czy jakoś tak i u mnie działał po zapłonie ale był problem z podtrzymaniem pamięci.Jak miał stały plus na pamięci to świecił się cały czas a to mnie drażniło i nie dało rady tego wyłączyć w żadnym menu.
Awatar użytkownika
By TomuŚ -  13 mar 2012, 18:13
 pomorskie
#65358
Tak mam te 2 kable, i w jednym i w drugim mam napięcie sprawdzałem to dziś z 10x kablami przy radiu tak samo mieszałem żółty z czerwonym i na zmianę. Dzwoniłem do kolegi takiego jednego Magika mówił że przy mk V nie bawił sie ale tam jest prąd podawany cyfrowo na ori radio czy jakoś tak pisze jak zrozumiałem. Także polecił mi abym znalazł plusa np. przy zapalniczce a jak nie to wbijać sie w stacyjkę, albo w puchę z bezpiecznikami co mnie nie zbyt rajcuje robić na parkingu.
By chomik -  13 mar 2012, 18:37
 warmińsko-mazurskie
#65364
Z tego co ja się orientuje to nie ma możliwości podłączenie radia żeby się włączało tak samo jak ori.

PLUS "stały" o ile pamiętam jest w kostce oryginalnego radia
PLUS "po przekręceniu kluczyka (włączony zapłon)" brałem ze skrzynki bezpieczników w kabinie, jutro mogę sprawdzić który to jest

Niestety nie udało mi się znaleźć plusa przy wyłączonym zapłonie ale nie wyciągniętym kluczyku, trochę mnie to irytuje ale nic lepszego nie wymyśliłem.
Awatar użytkownika
By TomuŚ -  13 mar 2012, 19:04
 pomorskie
#65369
chomik pisze:Z tego co ja się orientuje to nie ma możliwości podłączenie radia żeby się włączało tak samo jak ori.

PLUS "stały" o ile pamiętam jest w kostce oryginalnego radia
PLUS "po przekręceniu kluczyka (włączony zapłon)" brałem ze skrzynki bezpieczników w kabinie, jutro mogę sprawdzić który to jest

Niestety nie udało mi się znaleźć plusa przy wyłączonym zapłonie ale nie wyciągniętym kluczyku, trochę mnie to irytuje ale nic lepszego nie wymyśliłem.
To popatrz jak to tam wygląda u ciebie a jak byś jeszcze zrobił fotkę było by oki.
U mnie mam samo gniazdo zapalniczki z klapką także nawet nie wiem czy działa i kiedy działa, bo jak z kluczykiem to bym stamtąd wziął prąd zwłaszcza że to kabelek ze 40 cm by starczył .
Jutro mam mieć kości to sprawdzę jak działa zapalniczka:) mam nadzieje że bedzie po mojej myśli z tym że co później jak ją wymontować zerkałem tam już, ale nic nie wymyśliłem. hmmm
By chomik -  16 mar 2012, 11:02
 warmińsko-mazurskie
#65809
Tu masz fotkę pod który bezpiecznik się wpiąłem, na razie prowizorka ale jak wiadomo prowizorki trzymają najdłużej :mrgreen:
Obrazek

Będziesz potrzebował jeszcze się gdzieś wpiąć do oświetlenia, ja się podłączyłem pod oświetlenie zapalniczki
Awatar użytkownika
By TomuŚ -  16 mar 2012, 13:12
 pomorskie
#65818
fajnie :)
jak jest z pamięcią w radiu???

w takim razie musze jechać do sklepu elektrycznego kupić kawałek kabla i do dzieła :) dobrze że pogoda jest juz fajna to na parkingu da sie to zrobić :)
By Czolo -  17 mar 2012, 5:23
 -------
#65899
TomuŚ pisze:fajnie :)
jak jest z pamięcią w radiu???

w takim razie musze jechać do sklepu elektrycznego kupić kawałek kabla i do dzieła :) dobrze że pogoda jest juz fajna to na parkingu da sie to zrobić :)
Tomus powstrzymaj sie z tym kupowaniem kabla to jest jak konsturkcja cepa tam masz staly plus plus po stacyjce i pamiec. I tam trzeba tylko na kostce pozamieniac kable kostka do radia jest przystosowana by to pokombinowac.
Ja mam alpine a jak wiadomo lubia one krasc prad i mam po stacyjce ale ze pamieta mi ustawienia i zadnych kabli ciagniecia cudow wiankow....
na spocie mozemy ogarnac to zajmie to pare minut...
By kwiatek181 -  17 mar 2012, 9:23
 -------
#65907
Czolo, o jakich kablach mowisz zeby pozamieniac?? Tez mam radio alpine CDE-W203Ri 2-din i mi nie dziala jak wlacze stacyjke...
By SnaQ -  25 kwie 2012, 21:26
 -------
#70990
Pytanko mam takie:
Czy jest jakaś możliwość skonfigurowania aby napięcie 12V było odcinane od gniazda zapalniczki po zgaszeniu zapłonu? Jeśli nie, to skąd mogę bezproblemowo pobrać 12V (ale właśnie tylko gdy jest włączony zapłon) bez szkody dla elektryki i generowania błędów? Chciałby zainstalować rejestrator jazdy, ale obecnie nie wyłącza się i nagrywa non stop bo cały czas ma napięcie.
Awatar użytkownika
By Tyson -  25 kwie 2012, 23:05
 mazowieckie
#71014
Na pewno jakoś się da bo u mnie zapalniczka jest po zapłonie. Dodam, że takie rozwiązanie było od nowości.
Z tego co kojarzę, to w nowszych rocznikach stosowali + po zapłonie. A jak oni to rozwiązali to nie wiem.
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  26 kwie 2012, 8:29
 kujawsko-pomorskie
#71031
SnaQ pisze:Pytanko mam takie:
Czy jest jakaś możliwość skonfigurowania aby napięcie 12V było odcinane od gniazda zapalniczki po zgaszeniu zapłonu? Jeśli nie, to skąd mogę bezproblemowo pobrać 12V (ale właśnie tylko gdy jest włączony zapłon) bez szkody dla elektryki i generowania błędów? Chciałby zainstalować rejestrator jazdy, ale obecnie nie wyłącza się i nagrywa non stop bo cały czas ma napięcie.
Ostatnio robiłem rozeznanie gdzie jest jakie 12V w bezpiecznikach bo bedę zakładał grzane fotele.
No i ustaliłem co i gdzie i to może Ci się przyda. Oczywiście jak napisał Tysonq młodsze roczniki mają małą zmianę.
To jest odpowiednik starszych roczników:
Obrazek

15 - 12V pojawia się po włączeniu stacyjki.
30 - 12V jest na stałe podłączone
75 - 12V pojawia się po włączeniu stacyjki i pozostaje mimo wyłączenia zapłonu ale ginie po wyjęciu kluczyka.
Oczywiście nie wszystkie bezpieczniki są na swoim miejscu. Jest wiele pustych ale i nie ma gniazd bezpiecznikowych.
Jeżeli byś chciał się podłączyć gdzieś to trzeba wyjąć tą skrzynkę bezpieczników i podłączyć się w odpowiedni kabel lub się trochę pobawić i wstawić listwę lub gniazda w wolne miejsca używając czegoś takiego co można zdobyć na każdym złomowisku samochodów ( skrzynka od GOLF-a IV, V lub Passata ):
Obrazek
Takie przełączenie zasilania zapalniczki nie będzie powodowało błędów magistrali CAN.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20