Volkswagen Golf MK5

Garaż - sprzęt audio, nawigacje, radia CB
Awatar użytkownika
By Krzycho -  26 kwie 2012, 13:01
 małopolskie
#71054
o jakim generowaniu błędów Wy mówicie?? bierzecie przecież to tylko +12V po stacyjce
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2012, 13:09 przez Krzycho, łącznie zmieniany 1 raz.
By orh -  26 kwie 2012, 13:02
 małopolskie
#71056
Krzycho pisze:o jakim generowaniu błędów Wy mówicie?? bierzecie przecież tylko +12V po stacyjce
Potwierdzam wszystko działa !

Kurde musze te foty w końcu wstawić :roll:
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  26 kwie 2012, 16:43
 śląskie
#71085
BRUNO55 dobra robota. kiedyś takiego info na temat zasilania 12V po zgaszeniu auta bez wyjęcia kluczyka ;)
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  26 kwie 2012, 17:44
 kujawsko-pomorskie
#71090
Krzycho pisze:o jakim generowaniu błędów Wy mówicie?? bierzecie przecież to tylko +12V po stacyjce
Kolega SnaQ się pytał więc mu odpowiedziałem żeby miał pewność. Ty o tym wiesz ja też ale SnaQ może nie wie.
By krzychu7 -  23 gru 2012, 16:24
 wielkopolskie
#89381
Zacisk:
15 - 12V pojawia się po włączeniu stacyjki.
30 - 12V jest na stałe podłączone
75 - 12V pojawia się po włączeniu stacyjki i pozostaje mimo wyłączenia zapłonu ale ginie po wyjęciu kluczyka
Czy u Was też się tak zachowuje zacisk 75?
U mnie jest tam + 12V przy włączonym zapłonie i znika zaraz po wyłączeniu zapłonu (a nie po wyjęciu kluczyka) oraz na czas pracy rozrusznika.
By mwsoft -  23 gru 2012, 18:42
 dolnośląskie
#89392
krzychu7 pisze: U mnie jest tam + 12V przy włączonym zapłonie i znika zaraz po wyłączeniu zapłonu (a nie po wyjęciu kluczyka) oraz na czas pracy rozrusznika.
Dokładnie tak ma się zachowywać.
Urządzenia podłączone do tego zacisku mają zostać wyłączone przy rozruchu, aby nie obciążać akumulatora (grzanie tylnej szyby, dmuchawa itp.).
By krzychu7 -  23 gru 2012, 18:48
 wielkopolskie
#89393
A jest gdzieś dostęp do +12 V które pojawia się po włączeniu stacyjki i pozostaje mimo wyłączenia zapłonu a ginie dopiero po wyjęciu kluczyka?
By mwsoft -  24 gru 2012, 0:00
 dolnośląskie
#89410
krzychu7 pisze:A jest gdzieś dostęp do +12 V które pojawia się po włączeniu stacyjki i pozostaje mimo wyłączenia zapłonu a ginie dopiero po wyjęciu kluczyka?
Sorry, takie rzeczy lecą tylko po CANie.
Ew..... mógłbyś podłubać i podłączyć przekaźnik bezpośrednio do styku w stacyjce odpowiedzialnego za wyjęcie kluczyka.

A co właściwie kombinujesz?
By krzychu7 -  24 gru 2012, 0:13
 wielkopolskie
#89411
Wymieniłem fabryczne radio RCD300 na inne. Niestety nie można go włączyć na postoju (jeśli nie ma +12V po stacyjce, nie chcę rezygnować z automatyki zapłonu). Gdyby +12V "znikało" dopiero po wyjęciu kluczyka - sprawa załatwiona (aby słuchać radia na postoju wystarczył by włożony kluczyk).
Nowe radio posiada także zewnętrzny moduł CAN przystosowany do Passata, ale tam także + 12V znika po wyłączeniu zapłonu.
Natomiast RCD300 wyłączało się dopiero po wyjęciu kluczyka (oczywiście później można było je włączyć przyciskiem).
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  24 gru 2012, 9:37
 śląskie
#89418
Jesli jest przystosowane pod can to podłanczasz obydwa przewody plusowe po prostu pod 12V stały a włanczanie i wyłanczanie radia dokonuje can.

Jest elektro magnes zasilany przy stacyjce ale nie wiem czy on działa do czasy wyjęcia kluczyka. Nie sprawdzałem tego jakoś nigdy.
By krzychu7 -  24 gru 2012, 9:44
 wielkopolskie
#89420
Tak jest podłączone - wszystko działa.
Problem w tym, że CAN wyłącza radio zaraz po wyłączeniu zapłonu a nie dopiero po wyjęciu kluczyka (jak było w RCD300).
By mwsoft -  24 gru 2012, 12:07
 dolnośląskie
#89428
No to kwestia lipnego oprogramowania od CANa w radiu. Nie masz tam jakichś ustawień?
Ew. jeśli radio ma klasyczne "kabelkowe" wejścia różnych sygnałów, możesz poszukać emulatora/adaptera CAN - z jednej strony wchodzi CAN, a z drugiej wszystkie możliwe wyłowione sygnały.

Dexter - elektromagnes jest tylko w automacie.
By krzychu7 -  24 gru 2012, 12:17
 wielkopolskie
#89430
Samo radio jest sterowane klasycznie (ISO) natomiast w komplecie jest właśnie emulator CAN > ISO, który zachowuje się tak jak pisałem wcześniej (wyłącza +12V zaraz po wyłączeniu zapłonu). Innych ustawień nie ma.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  24 gru 2012, 14:05
 śląskie
#89442
wstrzymaj się kolego do jutra.
pujdę do garazu i obczaje temat.
bo dzis juz jestem zakręcony hehe :mrgreen:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20