Volkswagen Golf MK5

Garaż - sprzęt audio, nawigacje, radia CB
Awatar użytkownika
By Rafit -  20 lip 2013, 15:41
 pomorskie
#102258
Zobaczyłem dziś to radyjko w salonie VW i zaciekawiła mnie jego funkcjonalność. Jest taka sama jak RNS510, a nawet bardziej rozbudowana. Współpracuje z kierownicą, fisem, a nawet z panelem klimatyzacji. Dodatkowo ma wbudowany zestaw Bluetooth, więc to ogranicza wydatek o zakup oryginalnego zestawu. Ma ktoś takie radyjko?

Obrazek

Philadelphia 835 łączy w sobie system nawigacyjny Automapa z mapami Europy oraz zaawansowaną stację multimedialną oferującą rozrywkę na najwyższym poziomie korzystając z bogatej gamy dostępnych mediów. Philadelphia 835 został zaprojektowany z myślą o wybranych modelach samochodów Volkswagen, Skoda, Seat. Wyposażono go w interfejs CAN wspierający sterowanie klimatyzacją, obsługę czujników parkowania oraz współpracę z wielofunkcyjną kierownicą czy wyświetlaczem między zegarami. Obsługa jednostki odbywa się poprzez dotykowy antyrefleksyjny ekran 7 cali wykonany w najnowszej technologii cyfrowej o wysokiej rozdzielczości 800x480 pikseli. Doskonały system nawigacyjny wraz ze zintegrowanym zestawem głośnomówiącym Bluetooth Parrot oraz wejściem kamery cofania czyni podróżowanie bezpiecznym i relaksującym. Opcje korzystania z dowolnych rodzajów przenośnych pamięci daje możliwość stworzenia indywidualnego systemu rozrywki. Philadelphia 835 wyposażony jest w odtwarzacz DVD, gniazdo kart pamięci SDHC do 32GB, dwa wejśc a USB odczytujące pliki audio i wideo z pamięci pendrive, bezpośrednio obsługujące również urządzenia iPod i iPhone oraz dwa wejścia AV.

Cechy:
• Dedykowana stacja do wybranych samochodów Volkswagen, Skoda i Seat
• Duży ekran dotykowy 7” z powłoką antyrefleksyjną (800 x 480 pixeli)
• Wbudowany moduł CAN współpracujący z fabrycznymi przyciskami do sterowania klimatyzacją, systemem parkowania z 4 czujnikami z przodu i 4 z tyłu, przyciskami sterowania z wielofunkcyjnej kierownicy oraz wyświetlaczem między zegarami
• Tuner FM, MW, LW (AM)
• Oprogramowanie nawigacyjne Automapa z pokryciem całej Europy
• Odtwarzacz DVD/CD/MP3/WMA
• Wbudowany moduł Bluetooth Parrot – zestaw głośnomówiący z obsługą książki telefonicznej i automatyczną synchronizacją kontaktów oraz funkcją audiostreaming
• Wbudowany mikrofon oraz dodatkowy zewnętrzny mikrofon w zestawie
• Przednie i tylne złącze USB do odtwarzania plików audio i video (Standard A-type)
• Bezpośrednia współpraca z iPod/iPhone poprzez przednie i tylne złącze USB
• Przednie gniazdo na karty SD/SDHC do odtwarzania plików audio i wideo
• Odtwarzanie DivX
• Przednie i tylne wejście audio/wideo
• Dwie strefy audio/wideo
• 2 x wyjście wideo / 1 x wyjście audio
• Wejście kamery cofania
• 3-pasmowy korektor
• 4-kanałowe wyjście na wzmacniacz
• Wyjście na subwoofer
• Moc 4 x 50 Watt
• W zestawie bezprzewodowy pilot zdalnego sterowania

Obsługa klimatyzacji(CAN) Podczas zmiany ustawień za pomocą oryginalnych przycisków Philadelphia 835 przełącza się automatycznie do widoku ustawień klimatyzacji za pomocą wbudowanego modułu CAN. Wartości i ustawienia są wyświetlane w przejrzysty sposób – prezentowane są takie funkcje jak status klimatyzacji, temperatura,
Obrazek

Asystent parkowania (CAN) Interfejs CAN wbudowany w stację Philadelphia 835 automatycznie przełącza się do widoku asystenta parkowania po włączeniu biegu wstecznego. Wyświetlane mogą być informacje o dokładnej odległości od przeszkody dla maksymalnie 4 czujników z przodu i 4 czujników z tyłu (zależnie od oryginalnego wyposażenia samochodu). Jeśli podłączona jest opcjonalna kamera cofania, użytkownik ma możliwość przełączania widoku pomiędzy czujnikami cofania a obrazem z kamery.
Obrazek

Ciekawią mnie opinie na temat tego Radyjka.
Awatar użytkownika
By Forest -  20 lip 2013, 22:03
 wielkopolskie
#102270
Pierwszy raz widze to radio :shock: Ale wygląda zacnie i jest to Blaupunkt a nie jakiś chinczyk aka rns510 :D Z tego co już w Google sprawdziłem to ten Blaupunkt jest chyba oparty na Windowsie i chodzi normalnie Automapa. Czyli jeśli chodzi przynajmniej o nawigacje to jest dużo lepiej względem ori RNS510 ;)


EDIT...

A i jeszcze jedno... cena mnie jebła na łopaty... 3299 zł... Lol :lol:
Awatar użytkownika
By cyprianmeister -  05 sty 2014, 22:32
 pomorskie
#114649
Trochę research zrobiłem, wynika że ten Blaupunkt wcale taki niemiecki nie jest i jego bliźniakiem jest Adayo CE69C8 lub nowszy CE4KC8 , to jest generalnie ten sam sprzęt tylko logo inne. Także jeśli kogoś interesuje temat to CE4KC8 do wyrwania za ~2200zł a nie za 3200zł tak jak Blaupunkt. Swoja drogą chętnie zobaczył bym te zabawki na żywo u kogoś.
By Kamel -  06 sty 2014, 0:58
 mazowieckie
#114681
Skoro już odkopaliśmy to dodam coś od siebie dla potomnych..
cyprianmeister pisze:Trochę research zrobiłem, wynika że ten Blaupunkt wcale taki niemiecki nie jest i jego bliźniakiem jest Adayo CE69C8 lub nowszy CE4KC8 , to jest generalnie ten sam sprzęt tylko logo inne.
cyprianmeister jakiś czas temu Blaupunkt został wykupiony przez Chińczyków (zdaje się, że 50% udziałów).
cyprianmeister pisze:Także jeśli kogoś interesuje temat to CE4KC8 do wyrwania za ~2200zł a nie za 3200zł tak jak Blaupunkt. Swoja drogą chętnie zobaczył bym te zabawki na żywo u kogoś.
Adayo CE69C8 teoretycznie jest bliźniakiem Philadelphii 835, zresztą podobnie jak inne bliźniacze modele (np. Blaupunkt NY800 = GMS 6701 Luxury).

Jeśli chodzi o ADAYO CE69C8 nie jest do końca kompatybilne z VAG-ami, a mianowicie - to co mi akurat przeszkadza - nie do końca współpracuje z MFA+. O ile zmiana stacji, utworów z CD, VOL działają bez problemu o tyle nazwy stacji radiowych, utworów, kontakty z książki telefonicznej itp. nie wyświetlają się na liczniku.
U mnie siedzą czerwone zegary, ale podobno z białymi również nie współgra..

ADAYO miałem okazję podpiąć u siebie i odpuściłem je sobie właśnie przez brak powyższych opcji.
Blaupunkta niestety nie udało mi się podpiąć ponieważ nie mieli go akurat fizycznie na stanie, ale podobno montowali go w Passacie B6 z 2007r. czerwonymi zegarami i wszystko działało. Jak uda mi się go podpiąć u siebie to opiszę jak to w rzeczywistości wygląda..
Awatar użytkownika
By gral48 -  06 sty 2014, 11:37
 pomorskie
#114700
cyprianmeister pisze:Trochę research zrobiłem, wynika że ten Blaupunkt wcale taki niemiecki nie jest i jego bliźniakiem jest Adayo CE69C8 lub nowszy CE4KC8 , to jest generalnie ten sam sprzęt tylko logo inne. Także jeśli kogoś interesuje temat to CE4KC8 do wyrwania za ~2200zł a nie za 3200zł tak jak Blaupunkt. Swoja drogą chętnie zobaczył bym te zabawki na żywo u kogoś.
Ma zamontowane winek1986.możesz zobaczyć, masz na miejscu!

A propo tych "zabawek"

Wszystko jest OK, działa AutoMapa, a więc głosowe ostrzeżenia o radarach ( ktoś o to pytał na forum ).
Jest tylko jedna "wada"?
W czasie montażu trzeba zamontować przejsciówke do wzmacniacza antenowego (wynalazek Vw), i wtedy można powiedzieć że radio ma czułość w granicach 80% ori. Czyli mogą być zaniki odbioru stacji radiowych w niektórych regionach kraju.
A co do reszty?..podświetlenie, designe jak w RNS_ie, no i wbudowany BT z mozliwością podłączenia dodatkowego mikrofonu w miejsce ori ( czyli lampki).
Łączy się z can ale..... RNS "pobiera" dane przez can z samochodu, jak prędkość,przejechany dystans zmiana kierunku ( w razie braku sygnału GPS np. w tunelach...) zaś te radia nie.Automapa nie ma takiej możliwości.
Sumując, komu nie zależy na odbiorze stacji radiowych, lubi AutoMapę ( jak na razie jest najdokładniejsza ) to nic tylko brać.
Jeżeli się nie mylę, to jakaś firma w Bydgoszczy montuje takie radyjka i nawet w atrakcyjnej cenie ( jakiś ponad rok temu się z nimi kontaktowałem )
Awatar użytkownika
By cyprianmeister -  06 sty 2014, 12:09
 pomorskie
#114705
Ma zamontowane winek1986.możesz zobaczyć, masz na miejscu!
O to bardzo mi odpowiada :) pytanie tylko czy kolega na spocie będzie (zreszta Ty też :) ) ewentualnie jeśli winek wyrazi chęć to spikniemy się w Rumi, bo u mnie będzie kabel do dłubnięcia raczej.

Ja akurat nie mam multifunkcji ani MFA+ więc funkcjonalności z tym związane w chwili obecnej stoją dla mnie na drugim planie.
Notabene CE4KC8 to chyba najnowsza pozycja od Adayo i ze względu na szybszy proc, na niego patrzyłem. Gość z gdańska ma wystawionego na alledrogo z montażem chyba nawet za 2250zł.

Zastanawiam się tylko czy nie warto poczekać , może wyjdzie nowy Parrot Asteroid Smart , bo obecny jest trochę mocno zkagańcowany i Android ciut stary. Dla mnie ogromnym plusem było by rozpoznawanie mowy polskiej przez Google (np. do określania celu podróży w nawigacji, w NaviExpert działa to super), 3G albo net z fona, mnogość aplikacji (w przeciwienstwie do WinCE), większa "integracja" ze smartfonem.
By jurgeen -  07 sty 2014, 17:25
 pomorskie
#114847
Lukasz89 pisze:Moc 4 x 50 Watt


Czyli jak oryginalnie mam 10 głośników to... co grają tylko 4 ? :lol:
a ile Ci gra teraz? :D bo oryginalne radio ma z tego co pamiętam 4x25W :D
tutaj chodzi o ilość kanałów, nie głośników, czyli kanal przód lewy prawy i tył lewy prawy :)
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  07 sty 2014, 19:31
 lubelskie
#114858
jurgeen pisze:
Lukasz89 pisze:Moc 4 x 50 Watt


Czyli jak oryginalnie mam 10 głośników to... co grają tylko 4 ? :lol:
a ile Ci gra teraz? :D bo oryginalne radio ma z tego co pamiętam 4x25W :D
tutaj chodzi o ilość kanałów, nie głośników, czyli kanal przód lewy prawy i tył lewy prawy :)
Nie znam się... Mam RCD 300 i 10 głośników fabrycznie. Grają wszystkie.

Czyli to chodzi o kanały ? :lol:
By rav77 -  08 sty 2014, 13:00
 śląskie
#114919
Kupiłem i zamontowałe w listopadzie - parę ogólnych uwag na plus i na minus.
1. AutoMapa - rzeczywiście OK, dokładna i są ostrzeżenia głosowe radary, przejazdy kolejowe itp.
2. BT - łatwość sparowania z telefonem, dodatkowy mikrofon w zestawie
3. USB i AUX - podwójne wyjścia (z przodu w panelu radia i z tyłu można sobie przedłużyc do schowka lub podłokietnika)
4. Radio - w porównaniu z moim poprzednim RCD 300 gorsze (żeby nie użyć innych słów)
5.GPS - szybko łapie satelity ale na antenie z zestawu. Jest na magnesie, przymocowałem ją nad podsufitką do dachu, jak przełączyłem na GPS w antenie na dachu to chodził jakoś mułowato - nie wiem dlaczego.
6. Wyświetlanie informacji z climatronica - tylko po wymianie panelu sterowania klimatyzacją z MK 6.
Sterowanie z kierownicy i FIS - nie wiem, bo nie mam.
7. Parktronic - działa jeśli ma się OPS, ja mam PDC. Planuje wyymienić ale jak (i tu najlepsze) radio wróci z naprawy w serwisie. Oddałem go parę dni temu. Objawy - przy wyłączonej funkcji radar parkowania i kamery cofania w ustawieniach po uruchomieniu samochody, wrzuceniu wstecznego i włączeniu radia pojawia się ekran z parktronica i za nic nie można go wyłączyć czy przełączyć na np. radio. Pomaga dopiero wyłączenie silnika i wyjęcie kluczyka ze stacyjki, albo algorytm uruchomienie golfiny, włączenie radia i cofanie. Zobaczymy co wymyślą. Dobrze, że nie sprzedałem starego RCD, bo jeździłbym z dziurą w desce.
8. Podłączenie - rzeczywiście plug&play, wszyskie przejścia i kable są w zestawie razem z anteną gps, trzeba tylko dokupić adapter do podłączenia dwóch anten FM - bez niego też można podłączyć ale trzeba stuningować wtyki.

Podsumowują jako stacja multimedialna OK ale z radiem polecieli w kule (Blaupunkt to nie ten sam Blaupunkt co dawniej - teraz to wiem), no i cena inne chińczyki mają to samo za mniejszą cenę.
Awatar użytkownika
By cyprianmeister -  08 sty 2014, 13:26
 pomorskie
#114921
rav77 pisze: 4. Radio - w porównaniu z moim poprzednim RCD 300 gorsze (żeby nie użyć innych słów)
5.GPS - szybko łapie satelity ale na antenie z zestawu. Jest na magnesie, przymocowałem ją nad podsufitką do dachu, jak przełączyłem na GPS w antenie na dachu to chodził jakoś mułowato - nie wiem dlaczego.
rav77 pisze: Podsumowują jako stacja multimedialna OK ale z radiem polecieli w kule (Blaupunkt to nie ten sam Blaupunkt co dawniej - teraz to wiem), no i cena inne chińczyki mają to samo za mniejszą cenę.
Wporzo że sie podzieliłeś doświadczeniami. Chyba dam sobie z tym spokój, chociaż ja i tak planowałem kupić tańszy odpowiednik (Adayo CE69C8). To i tak chyba za dużo wątpliwości jak dla mnie. Zastanowie się nad Parrot Asteroid Smart a jak nie to kupie jakies proste 2 din markowe radio z BT bez navi.