Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne zwi膮zane z konstrukcj膮 Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
przez wojtkiewicz389 -  09 sty 2017, 18:21
 ma艂opolskie
#245725
Cze艣膰,
mam taki problem, od zimy auto zacz臋艂o przerywa膰 na jednostajnych obrotach w okolicy 2,000-3,000rpm. Nie dzieje si臋 to zawsze ale zazwyczaj bez obci膮偶enia silnika. Po tym jak zacznie przerywa膰 zazwyczaj po wci艣ni臋ciu gazu nie w艂膮cza si臋 turbina, czu膰, 偶e auto jedzie jak zwyk艂e 2.0fsi. Czasem wystarczy odpu艣ci膰 gaz i jeszcze raz wlepi膰 aby si臋 odwiesi艂a turbina a czasem trzeba zej艣膰 z obrotami do biegu ja艂owego. Nie ma 偶adnej regu艂y na to, raz jest tak na zimnym, raz na ciep艂ym a raz podczas rozgrzewania si臋.
Silnik AXX, rocznik 2005, nie modzony. Nagar na pewno nie by艂 czyszczony (co najwy偶ej ja u偶y艂em jakiego艣 p艂ynu millersa do nagaru w dolocie), DV i PCV wymieniony.
Co mo偶e by膰 przyczyn膮? Jaka艣 dziura w uk艂adzie dolotowym? Turbina?

Od czego zacz膮膰 poszukiwania?

Dzi臋ki za wszelk膮 pomoc :)
przez wojtkiewicz389 -  10 sty 2017, 0:19
 ma艂opolskie
#245755
Dzi臋ki za szybk膮 odpowied藕.

Wyplu艂 taki b艂膮d:

Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.lbl
Part No SW: 1K0 907 115 HW: 1K0 907 115
Component: 2.0l R4/4V TFSI 00 0070
Revision: --H01--- Serial number: VWZ7Z0E1912366
Coding: 0403000318070060
Shop #: WSC 00230 259 87643
VCID: 63207883625AE80AB8DC12-8036

1 Fault Found:
008567 - Bank 1; System Too Lean off Idle
P2177 - 001 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 13
Reset counter: 255
Mileage: 131183 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 14:45:51

Freeze Frame:
RPM: 2564 /min
Load: 22.3 %
Speed: 104.0 km/h
Temperature: 69.0掳C
Temperature: -9.0掳C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 14.732 V

Readiness: 0000 0000

Plus jeszcze kilka od radia, ale to kwestia mi znana (zaizolowane kable zamiast przylutowane). Poza tym b艂臋dem nie ma innych problem贸w wed艂ug vag'a..
przez wojtkiewicz389 -  16 lut 2017, 17:30
 ma艂opolskie
#247701
Wielkie dzi臋ki za pomoc, temat w trakcie ogarniania.

Zosta艂o zrobione - nieszczelno艣膰 na jednym w臋偶u, poluzowana opaska. Naprawione.

Kontrola nagaru - o dziwo czy艣ciutko. Motul i zmiana co max. 10.000km daje wyniki.

Przep艂ywomierz - bez zarzutu.

Przepustnica - bez zarzutu.

Wydech - bez zarzutu.

Auto po naprawie dolotu od偶y艂o, ca艂kiem inaczej je藕dzi. Acz wci膮偶 zdarzy mu si臋 szarpn膮膰 lub nagle troch臋 os艂abn膮膰.

Zostaje:

-Paliwo s艂abej jako艣ci
-pompa paliwa
-wtryski

Teraz b臋dzie sprawdzane paliwo (zaczn臋 tankowa膰 tylko v-power racing i dolej臋 na przeczyszczenie jaki艣 艣rodek do wtrysk贸w) i zobaczymy czy to wyeliminuje w pe艂ni problemy.
przez wojtkiewicz389 -  18 kwie 2017, 19:39
 ma艂opolskie
#250712
Paliwo by艂o problemem, po zmianie na v-racing po pewnym czasie problem si臋 ju偶 nie powt贸rzy艂. Szkoda bo nigdy nie tankowa艂em 95, zawsze 98... Co by oznacza艂o, 偶e wsz臋dzie w Krakowie 98 jest chrzczona (tankowa艂em na wielu i r贸偶nych stacjach...). V-racing wiem, 偶e jest zwo偶ony z Niemiec i tylko na tym paliwie problem nie wyst臋puje.
Awatar u偶ytkownika
przez MrNazarinho -  22 kwie 2017, 16:30
 spoza Polski
#250917
Du偶o tankuj臋 w niemczech wi臋c takie ma艂e por贸wnanie do polskiego: ( Niemcy, Super +(98) stacja HEM, w Polsce g艂贸wnie Orlen 98 verva, czasami LOTOS 98 dynamic.)
1. Zawsze mniej pali, 艣rednio oko艂o litra.
2. Wi臋cej mocy, lepsza reakcja na gaz.
3. Sprawdzane vag-iem w 20 grupie na polskim cofa o 3 stopnie, na niemickim same 0. :naughty:
przez wojtkiewicz389 -  29 maja 2017, 22:41
 ma艂opolskie
#252505
Temat powraca jak bumerang. Chwil臋 po po艣cie za艣 problem si臋 powt贸rzy艂. Na obecn膮 chwil臋 jestem po wymianie zaworu przy turbo N75 oraz czujnika G247 na pompie wysokiego ci艣nienia (+ nieinwazyjne czyszczenie pompy). Teraz auto je藕dzi jak nowe, nie wiem co konkretnie pomog艂o ale jest ekstra ;)
przez gorecki1609 -  18 wrz 2017, 19:23
 kujawsko-pomorskie
#257074
Witam.
Posiadam Golfa V GTI, AXX, 2005r, bez mod贸w
Borykam si臋 praktycznie z identycznymi objawami co kolega.
Golfik zacz膮艂 przerywa膰 na jednostajnych obrotach w oko艂o 2,000-3,000rpm. Dzieje si臋 to raz na jaki艣 czas. Nie ma na to 偶adnej regu艂y. DV i PCV wymienione.

Problem polega na tym 偶e komputer nie pokazuje 偶adnych b艂臋d贸w.

Z g贸ry dzi臋ku臋 za pomoc.
przez wojtkiewicz389 -  20 wrz 2017, 22:24
 ma艂opolskie
#257142
Mi te偶 nie pokazywa艂 b艂臋d贸w, po chwili same si臋 kasowa艂y. Zacz膮艂em je藕dzi膰 autem loguj膮c poszczeg贸lne kana艂y i doszed艂em do wniosk贸w, 偶e jak auto zaczyna przerywa膰 to na kt贸ry艣 kana艂ach wywala艂o error na czujniku g247 i zaworze n75. Wymieni艂em oba. Jak r臋k膮 odj膮艂.
przez gorecki1609 -  03 pa藕 2017, 15:52
 kujawsko-pomorskie
#257423
Zaw贸r N75 to to samo co zaw贸r EGR, prawda?- wymieni艂em go przy okazji innych problem贸w.
Niestety przerywanie nie usta艂o.

By艂em na diagnozie w ASO. Zap艂aci艂em 160 z艂. Stwierdzili 偶e to na pewno sterownik pompy paliwa. Po wymianie mia艂em tydzie艅 spokoju. Dzisiaj rano problem powr贸ci艂.

Czyli pozostaje ewentualnie wymiana czujnika g247?
przez wojtkiewicz389 -  03 pa藕 2017, 17:19
 ma艂opolskie
#257424
M贸j mechanik stwierdzi艂, 偶e to na pewno czujnik na listwie wysokiego ci艣nienia (g247) ale jako, 偶e tu i tu podczas logowania wywala艂o mi b艂膮d, a zaw贸r n75 kosztowa艂 tylko 60z艂 to wymieni艂em oba. G247 bodaj prawie 300z艂 kosztowa艂. Wymieni膰 si臋 go da samemu, warto przeczy艣ci膰 gniazdo z syfu.

Zaw贸r n75 to zaw贸r steruj膮cy turbo, jeszcze przed DV, nie jest to EGR. 2.0 TFSI nie ma EGR wi臋c nie wiem co wymieni艂e艣 :)
przez gorecki1609 -  06 lis 2017, 17:03
 kujawsko-pomorskie
#258562
Czujnik wymieni艂em tydzie艅 temu. Je藕dzi艂em pare dni i wszystko by艂o w porz膮dku... a偶 do dzisiaj. Niestety problem nie zosta艂 rozwi膮zany.

Nie wiem czy wymieni膰 teraz pompe, czy je藕dzi膰 od mechanika do mechanika w nadziei, 偶e kt贸ry艣 zdo艂a znale藕膰 usterke. :(