Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By wojtkiewicz389 -  09 sty 2017, 18:21
 małopolskie
#245725
Cześć,
mam taki problem, od zimy auto zaczęło przerywać na jednostajnych obrotach w okolicy 2,000-3,000rpm. Nie dzieje się to zawsze ale zazwyczaj bez obciążenia silnika. Po tym jak zacznie przerywać zazwyczaj po wciśnięciu gazu nie włącza się turbina, czuć, że auto jedzie jak zwykłe 2.0fsi. Czasem wystarczy odpuścić gaz i jeszcze raz wlepić aby się odwiesiła turbina a czasem trzeba zejść z obrotami do biegu jałowego. Nie ma żadnej reguły na to, raz jest tak na zimnym, raz na ciepłym a raz podczas rozgrzewania się.
Silnik AXX, rocznik 2005, nie modzony. Nagar na pewno nie był czyszczony (co najwyżej ja użyłem jakiegoś płynu millersa do nagaru w dolocie), DV i PCV wymieniony.
Co może być przyczyną? Jakaś dziura w układzie dolotowym? Turbina?

Od czego zacząć poszukiwania?

Dzięki za wszelką pomoc :)
#245755
Dzięki za szybką odpowiedź.

Wypluł taki błąd:

Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.lbl
Part No SW: 1K0 907 115 HW: 1K0 907 115
Component: 2.0l R4/4V TFSI 00 0070
Revision: --H01--- Serial number: VWZ7Z0E1912366
Coding: 0403000318070060
Shop #: WSC 00230 259 87643
VCID: 63207883625AE80AB8DC12-8036

1 Fault Found:
008567 - Bank 1; System Too Lean off Idle
P2177 - 001 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 13
Reset counter: 255
Mileage: 131183 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 14:45:51

Freeze Frame:
RPM: 2564 /min
Load: 22.3 %
Speed: 104.0 km/h
Temperature: 69.0°C
Temperature: -9.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 14.732 V

Readiness: 0000 0000

Plus jeszcze kilka od radia, ale to kwestia mi znana (zaizolowane kable zamiast przylutowane). Poza tym błędem nie ma innych problemów według vag'a..
#247701
Wielkie dzięki za pomoc, temat w trakcie ogarniania.

Zostało zrobione - nieszczelność na jednym wężu, poluzowana opaska. Naprawione.

Kontrola nagaru - o dziwo czyściutko. Motul i zmiana co max. 10.000km daje wyniki.

Przepływomierz - bez zarzutu.

Przepustnica - bez zarzutu.

Wydech - bez zarzutu.

Auto po naprawie dolotu odżyło, całkiem inaczej jeździ. Acz wciąż zdarzy mu się szarpnąć lub nagle trochę osłabnąć.

Zostaje:

-Paliwo słabej jakości
-pompa paliwa
-wtryski

Teraz będzie sprawdzane paliwo (zacznę tankować tylko v-power racing i doleję na przeczyszczenie jakiś środek do wtrysków) i zobaczymy czy to wyeliminuje w pełni problemy.
#250712
Paliwo było problemem, po zmianie na v-racing po pewnym czasie problem się już nie powtórzył. Szkoda bo nigdy nie tankowałem 95, zawsze 98... Co by oznaczało, że wszędzie w Krakowie 98 jest chrzczona (tankowałem na wielu i różnych stacjach...). V-racing wiem, że jest zwożony z Niemiec i tylko na tym paliwie problem nie występuje.
Awatar użytkownika
By MrNazarinho -  22 kwie 2017, 16:30
 spoza Polski
#250917
Dużo tankuję w niemczech więc takie małe porównanie do polskiego: ( Niemcy, Super +(98) stacja HEM, w Polsce głównie Orlen 98 verva, czasami LOTOS 98 dynamic.)
1. Zawsze mniej pali, średnio około litra.
2. Więcej mocy, lepsza reakcja na gaz.
3. Sprawdzane vag-iem w 20 grupie na polskim cofa o 3 stopnie, na niemickim same 0. :naughty:
#252505
Temat powraca jak bumerang. Chwilę po poście zaś problem się powtórzył. Na obecną chwilę jestem po wymianie zaworu przy turbo N75 oraz czujnika G247 na pompie wysokiego ciśnienia (+ nieinwazyjne czyszczenie pompy). Teraz auto jeździ jak nowe, nie wiem co konkretnie pomogło ale jest ekstra ;)
By gorecki1609 -  18 wrz 2017, 19:23
 kujawsko-pomorskie
#257074
Witam.
Posiadam Golfa V GTI, AXX, 2005r, bez modów
Borykam się praktycznie z identycznymi objawami co kolega.
Golfik zaczął przerywać na jednostajnych obrotach w około 2,000-3,000rpm. Dzieje się to raz na jakiś czas. Nie ma na to żadnej reguły. DV i PCV wymienione.

Problem polega na tym że komputer nie pokazuje żadnych błędów.

Z góry dziękuę za pomoc.
#257142
Mi też nie pokazywał błędów, po chwili same się kasowały. Zacząłem jeździć autem logując poszczególne kanały i doszedłem do wniosków, że jak auto zaczyna przerywać to na któryś kanałach wywalało error na czujniku g247 i zaworze n75. Wymieniłem oba. Jak ręką odjął.
By gorecki1609 -  03 paź 2017, 15:52
 kujawsko-pomorskie
#257423
Zawór N75 to to samo co zawór EGR, prawda?- wymieniłem go przy okazji innych problemów.
Niestety przerywanie nie ustało.

Byłem na diagnozie w ASO. Zapłaciłem 160 zł. Stwierdzili że to na pewno sterownik pompy paliwa. Po wymianie miałem tydzień spokoju. Dzisiaj rano problem powrócił.

Czyli pozostaje ewentualnie wymiana czujnika g247?
#257424
Mój mechanik stwierdził, że to na pewno czujnik na listwie wysokiego ciśnienia (g247) ale jako, że tu i tu podczas logowania wywalało mi błąd, a zawór n75 kosztował tylko 60zł to wymieniłem oba. G247 bodaj prawie 300zł kosztował. Wymienić się go da samemu, warto przeczyścić gniazdo z syfu.

Zawór n75 to zawór sterujący turbo, jeszcze przed DV, nie jest to EGR. 2.0 TFSI nie ma EGR więc nie wiem co wymieniłeś :)
By gorecki1609 -  06 lis 2017, 17:03
 kujawsko-pomorskie
#258562
Czujnik wymieniłem tydzień temu. Jeździłem pare dni i wszystko było w porządku... aż do dzisiaj. Niestety problem nie został rozwiązany.

Nie wiem czy wymienić teraz pompe, czy jeździć od mechanika do mechanika w nadziei, że któryś zdoła znaleźć usterke. :(