Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By bluemotion -  16 lip 2014, 15:03
 -------
#137662
Witam chciał bym poznać bardziej ten silnik a nigdzie nie mogę znaleźć KONKRETNYCH informacji na temat tego silnika chodzi mi konkretnie o Golfa V GTI. O rozrząd gdyż nie raz słyszałem o łańcuchu a nie raz o pasku, szukając jaki jest rozrząd, zawsze trafiałem na pasek lecz przeszukując np katalog inter carsu do wyboru jest pasek jak i łańcuch rozrządu więc pierwsze moje pytanie jest o rozrząd czy jest on na pasku ? Drugie moje pytanie to jaka jest różnica w silniku po między zwykłym GTI a Pirelli/30 Edition ? Mogło by się wydawać że różnica 30 km to zwykła zmiana softu ale z tego co mi wiadomo to główną różnicą jest turbo, które w GTIku było K03 a Pirelli/30 Edition jest K04 oraz niby wydajniejsza pompa i wtryski lecz chciałbym aby wypowiedziały się osoby które znają te silniki lub mają GTIki i Pirelli/30 Edition jaka jest konkretnie różnica w silnikach w tych autach i rozrząd tak jak pisałem wyżej.

Z góry dzięki :)
Jeśli był ten temat już to przepraszam lecz tak jak pisałem nigdzie nie mogę znaleźć konkretów.
By bluemotion -  16 lip 2014, 20:17
 -------
#137683
Dzięki za info ;)
Temat powstał gdyż zastanawiam się nad zmianą auta i rozmyślam na autami : Golf V Pirelli/30Edition, Polo cup i Audi s3 8l. najbardziej przemawia do mnie golf gdyż mam V w 1.9 200 plus i poznałem już to auto tylko znakiem zapytania jest dla mnie motor pod względem eksploatacji - awaryjności. A tamte 2 auta mają słynne dobre 1.8 Turbo
By Piotrekb_s3 -  28 lip 2014, 19:40
 łódzkie
#138558
Co do samych silników to ed30/pirelli ma ten sam motor co przedliftowe S3.
Różnice miedzy zwyklym AXX to glownie K04, wtryski, wałek rozrządu dolotowy i inny stopień sprężania. Uklad paliwowy jest ten sam. Dopiero w silniku CDL jest mocniejszy lecz takich silników nie bylo w mk5. Ps moj kolega bedzie sprzedawal Pirelli na dniach. Mocno doinwestowany, strojony w CS na 352ps...
By bluemotion -  31 lip 2014, 2:24
 -------
#138785
Slawek pisze:bardzo dobre jednostki. parę drobnostek o które trzeba dbać i wszystko śmiga jak należy nawet przy większych przebiegach. mam nadzieje że uda Ci się znaleźć Pirelli:)
Jakie drobnostki masz na myśli ;> z autem mi się nie pali bo na razie mam swojego 1.9 i dopiero w przyszłym roku będę chciał się z nim pożegnać choć i szkoda mi go i tego 1,9 :) chętnie bym kupił jeszcze coś z 1.9 lecz po mk5 nie ma już co i nic sensownego. Auta realnie jakie wchodzą w grę to właśnie Pirellka, 30Edition i audi s3 8l w każdmy mam jakieś za i przeciw.
By bluemotion -  31 lip 2014, 2:30
 -------
#138786
Piotrekb_s3 pisze:Co do samych silników to ed30/pirelli ma ten sam motor co przedliftowe S3.
Różnice miedzy zwyklym AXX to glownie K04, wtryski, wałek rozrządu dolotowy i inny stopień sprężania. Uklad paliwowy jest ten sam. Dopiero w silniku CDL jest mocniejszy lecz takich silników nie bylo w mk5. Ps moj kolega bedzie sprzedawal Pirelli na dniach. Mocno doinwestowany, strojony w CS na 352ps...
Przedlifotowe S3 to masz na myśli własnie 8L 225km ? Bo 8l nie dość że inna pojemność ale to już szczegół, to nie miały one bezpośredniego wtrysku a przecież mk5 tsi/tfsi mają już. Lub jak kolega wyżej pisał gtiki mają zmienne fazy rozrządu i to na łańcuchu a 8l w 1.8T miały wg zmienne fazy i na dodatek na łańcuchu ? Bo nigdy o czymś takim w 1.8T nie słyszałem. Chyba że chodzi ci o S3 8P ale nie jest to s3 przedliftowe i tu bym zrozumiał że pirelli/30ed ma ten sam motor co s3 8p tylko tak jak by golf był zdławiony w porównaniu do audi mimo tych samych gratów pewnie z powodu marketingu ;)
Jaka różnica jest w wałku ?
350km to już od ch.ja :D ja mając takie auto chciał bym do 300 dobić i spokojnie by mi wystarczyło ;) coś więcej robił w tej pirellce po za dolotem i wydechem pewnie ? Że osiągnął taki wynik ?
Miło słyszeć że są w pl pirellki, można wiedzieć czemu ją chce wg sprzedać ?
By Piotrekb_s3 -  31 lip 2014, 8:31
 łódzkie
#138800
Miałem na myśli 8P przed liftem bo po lifcie byly juz silniki o oznaczeniu CDL. W S3 8L 1.8t tez byly zmienne fazy, sterowane dokladnie tak samo co w tfsi. Pierwsze S3 8L tego i paru innych dupereli nie mialy ale BAMy byly juz "dopasione" w osprzęt i lepszy sterownik. Co do silnika o oznaczeniu BYD ( ed30, pirelli) ma on inne krzywki, chyba pozostawiajace zawór otwarty dłużej dzięki czemu efektywniej napełnia się komora spalania. W polifcie s3 (CDL) dodatkowo walek mial inna krzywke od popychacza pompy paliwa dzieki czemu sam układ stawał się wydajbiejszy i pozwalał tunerom na więcej.
Kumpel sprzedaje Pirelli bo kupil teraz nowego sprintera i dodatkowo sasiad ma A8 4.2tdi 2009 w dobrej kasie i sie bardzo napalil bo ma juz dość małych aut. W aucie jest dolot Forge, dp3 cale, sprzeglo sachs race, szpera. Co do samej mocy to auto strojone na benzynie 100 octan w lodzkim CS.
By bluemotion -  31 lip 2014, 20:10
 -------
#138852
Dzięki za info, dobrze o tym wszystkim wiedzieć ;)
Co do wałka z pirelli/30ed to np można wsadzić do zwykłego GTIka właśnie wałek z pirelli/30ed i efekt w takim razie będzie taki sam ?
Będzie trzeba coś wybrać pirelli/30ed i s3 8l. Każde z tych aut ma duży potencjał już w seri i małym nakładem i drobiazgami można fajne kreski osiągnąć.
By Piotrekb_s3 -  31 lip 2014, 21:52
 łódzkie
#138865
Wałkiem mozna zbliżyć sie do BYD ale pozostaje jeszcze kwastia roznego stopnia sprezania. Niby rozni sie nieznacznie a jednak... Lepiej wsadzić walek z CDL ale kosztuje w ASO cos kolo 1800 zl czyli tyle co wklad autotecha wiec gra nie warta świeczki z takimi modami...
Co do S3 8L z 1.8t to juz inna epoka. Stara aczkolwiek sprawdzona konstrukcja. Nie mniej jednak dosc problematyczna jednostka. Jak nie uklad Pcv nieszczelny to Dv padnie, jak nie dv to cewki bądź n75 albo w s3 haldex :-)
By bluemotion -  01 sie 2014, 1:19
 -------
#138884
Piotrekb_s3 pisze:Wałkiem mozna zbliżyć sie do BYD ale pozostaje jeszcze kwastia roznego stopnia sprezania. Niby rozni sie nieznacznie a jednak... Lepiej wsadzić walek z CDL ale kosztuje w ASO cos kolo 1800 zl czyli tyle co wklad autotecha wiec gra nie warta świeczki z takimi modami...
Co do S3 8L z 1.8t to juz inna epoka. Stara aczkolwiek sprawdzona konstrukcja. Nie mniej jednak dosc problematyczna jednostka. Jak nie uklad Pcv nieszczelny to Dv padnie, jak nie dv to cewki bądź n75 albo w s3 haldex :-)
Co do wałka to tylko takie moje wymysły.. ;) Wiesz może jaka jest różnica w sprężaniu ? Pirelli/ed30 ma maniejszy stopień ?
To jest coś na zasadzie ala małe odprężenie silnika w pirelli/30ed ze względu po czesci też na wydajniejsze turbo w tym przypadku k04 ? Tak jak np u turbić r32, które pierw odpręża się żeby dać dużą dmuchawe ? Czy myle się ? Bo człowiek może się już gubić hehe.
Co do s3 8l zgadza się że to stara jednostka ale właśnie sprawdzona i w gre wchodzą auta z przebiegiem do 100tyś. Co do Pcv, Dv, n75 czy cewki to się zgodzę że zdaża się ale też słyszałem że w GTIkach mk5 też padały DV dość często i nie tylko Dv tak naprawde słyszałem o bardzo podobnych przypadkach w GTI jak i w s3 8l te o których piszesz ;) Co do haldexa to nie kojaże żebym coś słyszał że coś z nim się działo.
By Piotrekb_s3 -  01 sie 2014, 4:19
 łódzkie
#138886
Różnica w stopniu to 0,6 także niby nie dużo. Wiecej w serii dmuchniete to bardziej odprężony :-) Co do podzespołów padajacych to sa podobne z ta roznica ze w swiezszym aucie bedzie mniejsza ich czestotliwosc. Poza tym tfsi nie ma tak ******* systemu pcv, sai wiec jest łatwiej ewentualna usterke usunąć. Poszukaj na forum a3 o problemach z pompa w haldexie. Niestety nie sa to odosobnione przypadki.
By bluemotion -  01 sie 2014, 10:29
 -------
#138897
Piotrekb_s3 pisze:Różnica w stopniu to 0,6 także niby nie dużo. Wiecej w serii dmuchniete to bardziej odprężony :-) Co do podzespołów padajacych to sa podobne z ta roznica ze w swiezszym aucie bedzie mniejsza ich czestotliwosc. Poza tym tfsi nie ma tak ******* systemu pcv, sai wiec jest łatwiej ewentualna usterke usunąć. Poszukaj na forum a3 o problemach z pompa w haldexie. Niestety nie sa to odosobnione przypadki.
Dzięki jeszcze raz za info ;) To nic tylko doje.ać koksu w takim pirelli/30ed i nie wielkimi nakładami typu dolot, wydech, soft i już ładne kreski pewnie mogą wyjść ;) Nic tylko aż się prosi w takim aucie o to :D
By dj_diabel -  19 sie 2014, 22:20
 wielkopolskie
#140452
Piotrekb_s3 pisze:Co do samych silników to ed30/pirelli ma ten sam motor co przedliftowe S3.
Różnice miedzy zwyklym AXX to glownie K04, wtryski, wałek rozrządu dolotowy i inny stopień sprężania. Uklad paliwowy jest ten sam. Dopiero w silniku CDL jest mocniejszy lecz takich silników nie bylo w mk5. Ps moj kolega bedzie sprzedawal Pirelli na dniach. Mocno doinwestowany, strojony w CS na 352ps...
A to nie był Golf Janusza z brzezin czasami?