Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By Dzimny -  31 maja 2014, 16:33
 mazowieckie
#133398
Sprawa wyglada tak.
Ściagłem dzis jeszcze raz tą pompe wysokiego ciśnienia, zdiagnozowałem praktycznie cała ta krzywke.
Z mojej opini wygląda to tak jakby kiedyś w przeszłości popychacz wytarł się do końca i krzywka dotykała juz fizycznie trzpień pompy. Na krzywca widac otarcia i czuć pod palcem ale tylko na srodku(szerokosc wtarcia jakies3mm), nie na calej powierzchni styku popychacz-krzywka jak to wygląda gdy jest popychacz nieuszkodzony.
Tak to wyglada
Obrazek

Drugie pytanie
Moj zawór PCV to jakas stara wersja ?? 06F129101L
By Slawek -  31 maja 2014, 17:27
 spoza Polski
#133405
wałek absolutnie do wymiany. masz rację, że trzpień pompy uszkodził wałek przez przetarty popychacz. inaczej być nie mogło. dziwne że ktoś złożył wszystko do kupy.
By antoś -  31 maja 2014, 18:16
 łódzkie
#133416
I należy sprawdzić czy sam trzpień nie został uszkodzony.

Wałek raczej tylko w ASO albo GETEM.

Przed chwilą sprawdzałem ceny wałka z CDL w ASO (06F 109 101 H), który jest lepszy niż seryjny w AXX/BWA i kosztuje 1280zł. W Getem 100zł mniej. Wałek z BWA (06F 109 101 B) kosztuje tyle samo.
By Dzimny -  31 maja 2014, 21:29
 mazowieckie
#133434
Ale patrzac z tej strony ?? Jakie efekty uboczne moga byc na tym walku... ??
Wałek z popychaczem i tak dotyka wieksza powierzchnia niz to co na srodku wytarte...
Czy na VCDS pojawi sie jakis blad jakby co ??
Czy moge jakos sprawdzic na VCDS wydajnosć pompy czy cos... ?? ile daje cisnienia ??
I ile ma byc... ?? Musze jakos to sprawdzic...
Narazie mam wydatki typu wesele :P

P.S. chyba jest wszystko ok. popychacz ten byl wmieniany wraz z rozrzadem przy 118 500km data 26.04.2012 w ASO.
Zaś 06.07.2012 autko było hamowane w COMPsport przed programem i seria pokazała 227,8 BHP
Musiałbym zmierzyć ciśnienie jakie daje ta pompa...
Pomorze ktoś w ktorym bloku w VCDS i ile ma miec ??
By Dzimny -  31 maja 2014, 23:02
 mazowieckie
#133447
Blok 230 a kanał ktory ??
No to tak na biegu jałowym jest 50
Pod obiciażeniem jest 109,99 zalezy na ktory biegu....
widzialem katem oka nawet 117
Nie zrobiłem logów bo samemu cieżko :P
By MarcinK -  02 cze 2014, 18:32
 -------
#133624
Wiec walek juz dostal spore przetarcie środkiem,ale po wymianie popychacza jednak widac ze calosc nadal dobrze pracuje,wlasnie zastanawiam sie czy dluzsze uzytkowanie na takim przetartym walku moze spowodowac cos powazniejszego,pewnie szybsze zuzycie popychacza ale jak widac po pomiarach kolegi,cisnienie trzyma wiec pracuje dobrze...kolega niech sie odezwie za jakis czas czy walek bardziej sie przetrze lub popychacz. Pozdro
By Dzimny -  03 cze 2014, 14:34
 mazowieckie
#133715
Powiem ci tak, ta rysa chyba niema wplywu na prace silnika... bo krzywka pracuje cala powierchnia a nie srodkiem.
Właściciel ktory serwisował go wtedy nawet od serwisu nie uslyszał ze jest tak takie przetarcie. Wiec chyba jest wszystko OK :)
Mnie pozostaje tylko kontrolowac popychacz... a jak widac po 26 000km jest w stanie bardzo dobrym.
By Slawek -  03 cze 2014, 18:19
 spoza Polski
#133742
ASO... ta nazwa mówi wszystko. kontroluj popychacz i krzywkę wałka, czy dalej się nie niszczy. teoretycznie nie ma to wpływu na inne rzeczy, ale i tak szkoda krzywki. jak z dźwiękiem z okolic pompy?
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 20