#13738
Radzê regularnie przy ka¿dym przegl±dzie sprawdzaæ popychacz pompy paliwa wysokiego ci¶nienia. Dzisiaj po zdjêciu pompy przy przebiegu 70 tys. km popychacz wygl±da³ mniej wiêcej tak:
Skutkiem powy¿szego do wymiany jest wa³ek (wytarta krzywka) i pompa paliwa (wytarty trzpieñ). Po zdjêciu mniej wiêcej wgl±da³o to tak:
My¶la³em, ¿e problem dotyczy tylko wersji GTI USA z silnikiem BPY, jednak zdarza siê to równie¿ w Europie (ja mam AXX). Generalnie najbardziej nara¿one s± silniki z wa³kiem 06F109101A ale problemy zdarzaj± siê te¿ w wersji B (przy czym wersja A wystêpuje praktycznie w ka¿dym roczniku).
Na przysz³o¶æ przy ka¿dym przegl±dzie warto wiêc zmieniaæ popychacz (06D109309C). Kosztuje tylko 80 z³ a mo¿e zaoszczêdziæ pieni±dze na wymianê pompy paliwa. Je¿eli kto¶ ma wersjê wa³ka A to prêdzej czy pó¿niej krzywka sie wytrze (na to nie ma rozwi±zania, mo¿e warto odej¶æ od oleju Castrol, z którego korzysta³em i na pewno nie pomóg³).
Skutkiem powy¿szego do wymiany jest wa³ek (wytarta krzywka) i pompa paliwa (wytarty trzpieñ). Po zdjêciu mniej wiêcej wgl±da³o to tak:
My¶la³em, ¿e problem dotyczy tylko wersji GTI USA z silnikiem BPY, jednak zdarza siê to równie¿ w Europie (ja mam AXX). Generalnie najbardziej nara¿one s± silniki z wa³kiem 06F109101A ale problemy zdarzaj± siê te¿ w wersji B (przy czym wersja A wystêpuje praktycznie w ka¿dym roczniku).
Na przysz³o¶æ przy ka¿dym przegl±dzie warto wiêc zmieniaæ popychacz (06D109309C). Kosztuje tylko 80 z³ a mo¿e zaoszczêdziæ pieni±dze na wymianê pompy paliwa. Je¿eli kto¶ ma wersjê wa³ka A to prêdzej czy pó¿niej krzywka sie wytrze (na to nie ma rozwi±zania, mo¿e warto odej¶æ od oleju Castrol, z którego korzysta³em i na pewno nie pomóg³).
Golf VI GTI DSG DCC/E91 335i AT Actice Steering