Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By N4S -  29 gru 2008, 20:08
 -------
#13738
Radzê regularnie przy ka¿dym przegl±dzie sprawdzaæ popychacz pompy paliwa wysokiego ci¶nienia. Dzisiaj po zdjêciu pompy przy przebiegu 70 tys. km popychacz wygl±da³ mniej wiêcej tak:
Obrazek

Skutkiem powy¿szego do wymiany jest wa³ek (wytarta krzywka) i pompa paliwa (wytarty trzpieñ). Po zdjêciu mniej wiêcej wgl±da³o to tak:
Obrazek
Obrazek

My¶la³em, ¿e problem dotyczy tylko wersji GTI USA z silnikiem BPY, jednak zdarza siê to równie¿ w Europie (ja mam AXX). Generalnie najbardziej nara¿one s± silniki z wa³kiem 06F109101A ale problemy zdarzaj± siê te¿ w wersji B (przy czym wersja A wystêpuje praktycznie w ka¿dym roczniku).

Na przysz³o¶æ przy ka¿dym przegl±dzie warto wiêc zmieniaæ popychacz (06D109309C). Kosztuje tylko 80 z³ a mo¿e zaoszczêdziæ pieni±dze na wymianê pompy paliwa. Je¿eli kto¶ ma wersjê wa³ka A to prêdzej czy pó¿niej krzywka sie wytrze (na to nie ma rozwi±zania, mo¿e warto odej¶æ od oleju Castrol, z którego korzysta³em i na pewno nie pomóg³).
By Hulaj -  30 gru 2008, 9:54
 mazowieckie
#13744
S³ysza³em o tym problemie i niestety masz racjê. Problem jest do¶æ powszechny i bagatelizowany przez ASO. Sam te¿ nigdy siê tym nie zainteresowa³em.

Czy jest mo¿liwo¶æ samodzielnego sprawdzenia?
Czy by³y jakie¶ objawy? Jak rozpozna³e¶ problem?
Awatar użytkownika
By krz_p -  30 gru 2008, 18:48
 wielkopolskie
#13757
mam silnik BWA czyli wa³ek powinien byæ w wersji B
ale przy przegl±dzie dla ¶wiêtego spokoju wymieniê ten popychacz

nie wiecie czy tego typu awariê obejmuje przed³u¿ona gwarancja? (a raczej ubzpieczenie od napraw w Allianz'ie)

N4S gdzie serwisujesz auto?
By N4S -  30 gru 2008, 23:41
 -------
#13769
Wa³ki A wystêpuj± nawet w silnikach z 2007 roku, wiêc istnieje ryzyko, ¿e w BWA te¿ mo¿na spotkaæ taki wa³ek. Jednak nawet przy wa³kach B wyciera³y siê popychacze, wiêc dla ¶wiêtego spokoju warto je zmieniæ.

Sam popychacz jest ³atwy do wymiany - wi±¿e siê ze spuszczeniem ci¶nienia w pompie i odkrêceniem 3 ¶rub. Samodzielnie w zasadzie nie okre¶lisz jednak jaki masz wa³ek - tutuj trzeba ju¿ trochê wiêcej rzeczy powykrêcaæ z prawej strony przy pokrywie zaworów. Wa³ek B wygl±da nastêpuj±co:
Obrazek
sk³ada siê z dwóch czê¶ci (dwa ró¿ne kolory materia³u).
Obrazek

Objawy to odcinanie paliwa przy ca³kowicie otwartej przepustnicy przy 4.000-5.000 obrotach (nie mo¿na ich przeoczyæ bo nagle tracisz ci±g i szarpie silnikiem).

Koszt czê¶ci po takiej awarii to 2.300 PLN (pompa, wa³ek, popychacz) + robocizna. VW zdecydowa³ siê pokryæ koszty czê¶ci (samochód ju¿ po gwarancji).
By Hulaj -  31 gru 2008, 15:39
 mazowieckie
#13773
No to ja mam na bank zr±bany ten popychacz, mam dok³adnie takie objawy. Nie dzieje siê to za ka¿dym razem a raczej sporadycznie.
By N4S -  31 gru 2008, 17:13
 -------
#13774
Hulaj pisze:No to ja mam na bank zr±bany ten popychacz, mam dok³adnie takie objawy. Nie dzieje siê to za ka¿dym razem a raczej sporadycznie.
U mnie na pocz±tku te¿ to by³o sporadyczne, nawet dwa tygodnie potrafi³ przejechaæ nie odcinaj±c paliwa. Ale ostatnio wraz ze ¶cieraniem siê trzpienia z pompy paliwa, pojedyñcze odciêcia zaczê³y siê pojawiaæ praktycznie co drugi dzieñ (wy³±cznie przy ca³kowicie otwartej przepustnicy). Na pewno przestanê teraz u¿ywaæ oleju Castrol, który zmienia³em co 7,5 tys. km i nic to nie pomog³o, spróbujê moze Mobil1 0w40 chyba, ¿e polecacie co¶ innego.
Awatar użytkownika
By krz_p -  01 sty 2009, 17:27
 wielkopolskie
#13795
N4S wydaje mi siê, ¿e olej nie ma znaczenia, w USAjest to czêsta awaria, a nie u¿ywaj± tam Castrola

Hulaj na jakim oleju je¼dzisz?
By Hulaj -  01 sty 2009, 18:20
 mazowieckie
#13797
Ja je¿d¿ê na Mobil1 0 w 40. Tak mia³ od nowo¶ci nigdy nie zmienia³em na inny.

Gdyby siê okaza³o ¿e mam ten sam problem to na jakie czê¶ci powinienem je wymieniæ, na takie same wg. nr ETKi jakie mam obecnie czy jakie¶ inne?Np. ten wa³ek B, popychacz itd, jakie bêd± najlepsze?

Na 3 zdjêciu to co¶ ze sprê¿ynk± to co to jest?

Czy np. pompa od s3 rozwi±za³aby problem?

Dodam ¿e te¿ mam silnik BWA.

Nie wiem czy jutro dam rade to sprawdziæ ale po weekendzie auto idzie na bank do kontroli, mam nadziejê ¿e to bêdzie rozwi±zanie mojego problemu ¿e nie mo¿na by³o zawirusowaæ go na maksa gdy¿ falowanie pojawia³o siê tak czêsto ¿e nie da³o siê je¼dziæ.
By N4S -  01 sty 2009, 20:56
 -------
#13804
Hulaj pisze:Ja je¿d¿ê na Mobil1 0 w 40. Tak mia³ od nowo¶ci nigdy nie zmienia³em na inny.

Gdyby siê okaza³o ¿e mam ten sam problem to na jakie czê¶ci powinienem je wymieniæ, na takie same wg. nr ETKi jakie mam obecnie czy jakie¶ inne?Np. ten wa³ek B, popychacz itd, jakie bêd± najlepsze?

Na 3 zdjêciu to co¶ ze sprê¿ynk± to co to jest?

Czy np. pompa od s3 rozwi±za³aby problem?

Dodam ¿e te¿ mam silnik BWA.

Nie wiem czy jutro dam rade to sprawdziæ ale po weekendzie auto idzie na bank do kontroli, mam nadziejê ¿e to bêdzie rozwi±zanie mojego problemu ¿e nie mo¿na by³o zawirusowaæ go na maksa gdy¿ falowanie pojawia³o siê tak czêsto ¿e nie da³o siê je¼dziæ.
W poni¿szym linku jest biuletyn techniczny w sprawie popychaczy (ostatnie 4 strony, warto go wydrukowaæ i zabraæ do dealera):
http://www.goapr.com/VW/support/fsi_fue ... lation.pdf

Do wymiany jest popychacz (na wersjê C), wa³ek (wersja B) i pompa paliwa (jest dostêpna teraz tylko jedna wersja, o ile dobrze pamiêtam to H). Na 3 zdjêciu jest w³a¶nie koñcówka pompy paliwa. Gdyby okaz³o siê najgorsze i do wymiany by³aby pompa paliwa, i jednocze¶nie VW nie chcia³by pokryæ kosztów, to warto od razu zmieniæ na pompê paliwa z S3 (nie wiem jaka jest ró¿nica w cenie).

Przera¿aj±cy jest poni¿szy link, który pokazuje co mog± zrobiæ od³amki popychacza z g³owic± i t³okami:
http://www.carsinspections.com/gr/techn ... fanis.html

Ponadto, gdyby trzeba by³o zmieniaæ wa³ek to dodatkowo trzeba zamawiaæ:
5 x 06D109281D countersunk multi-point socket head bolt
$2.78 x 5 = $13.901
1 x 038103085C intake shaft seal (timing belt side)
$8.83
1 x 06B103113C locking cover 26mm (timing belt side)
$3.48
1 x D154103A1 100g tube of really expensive sealant
$97.40
1 x 06F103483D valve cover gasket
$15.48
1 x 06D103121B cam adjuster cover gasket
$13.50
By rgti -  04 sty 2009, 10:40
 -------
#13841
witam

mam te same objawy opisywane powyzej...jestem juz umowiony na wyciagniecie pompy i zamowilem popychacz w aso (95zl) z tym ze nie bede tego wymieniac w vw bo za wykrecenie pompy krzycza 400zl :/ (auto nie jest na gwarancji)

moje pytanie brzmi: przy jakim przebiegu macie takie objawy bo ja mam na zegarze 25000km i zaczelo sie..


:?:
By N4S -  04 sty 2009, 15:14
 -------
#13847
rgti pisze:witam

mam te same objawy opisywane powyzej...jestem juz umowiony na wyciagniecie pompy i zamowilem popychacz w aso (95zl) z tym ze nie bede tego wymieniac w vw bo za wykrecenie pompy krzycza 400zl :/ (auto nie jest na gwarancji)

moje pytanie brzmi: przy jakim przebiegu macie takie objawy bo ja mam na zegarze 25000km i zaczelo sie..


:?:
U mnie pojawi³o siê przy przebiegu 70 tys. km, ale s± znane przypadki wytarcia popychacza ju¿ przy 12 tys. km
Awatar użytkownika
By krz_p -  04 sty 2009, 16:16
 wielkopolskie
#13848
u mnie 17kkm i na razie spokój, ale przy okazji przegl±du wymieniê ten popychacz
napêdzili¶cie mi trochê strachu

nie wiecie czy przed³u¿ona gwarancja obejmuje ewentualn± wymianê tego popychacza razem z wa³kiem itp.?
By Hulaj -  04 sty 2009, 16:59
 mazowieckie
#13849
krz_p pisze:u mnie 17kkm i na razie spokój, ale przy okazji przegl±du wymieniê ten popychacz
napêdzili¶cie mi trochê strachu

nie wiecie czy przed³u¿ona gwarancja obejmuje ewentualn± wymianê tego popychacza razem z wa³kiem itp.?
Mów w ASO ¿e nie po to zap³aci³e¶ za wyd³u¿on± gwarancjê ¿eby p³aciæ za bubla wypuszczonego przez VW, sprawa jest dobrze znana itp 8)

Ja bym siê lekko wkurzy³ jakby nie chcieli tego wyminiæ w czasie trwania gwarancji.

Ile masz auto?
Awatar użytkownika
By krz_p -  05 sty 2009, 9:17
 wielkopolskie
#13854
Hulaj pisze:Ile masz auto?
1,5 roku, przebieg 17kkm
wykupi³em przed³u¿on± gwarancjê na dalsze 3 lata
Hulaj wyd³u¿ona gwarancja to takie ubezpieczenie od napraw w Allianz, w razie czego przychodzi od nich rzeczoznawca i decyduje czy naprawa jest na ich koszt
By Hulaj -  05 sty 2009, 14:37
 mazowieckie
#13857
krz_p pisze:
Hulaj pisze:Ile masz auto?
1,5 roku, przebieg 17kkm
wykupi³em przed³u¿on± gwarancjê na dalsze 3 lata
Hulaj wyd³u¿ona gwarancja to takie ubezpieczenie od napraw w Allianz, w razie czego przychodzi od nich rzeczoznawca i decyduje czy naprawa jest na ich koszt
Na dwoje babka wró¿y³a, sprawê masz dobrze udokumentowan± ¿e to feler fabryki a nie twoja wina, nie daj siê :wink:

Ja w poniedzia³ek bêdê wiedzia³ czy mój egzemplarz na to choruje.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20