Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By Kopter -  02 wrz 2015, 11:30
 małopolskie
#191132
Witam,
Mam problem z moim GTI BWA, mianowicie auto ma mało mocy szczególnie na niskich obrotach. Pół roku temu był hamowany i wykazał 210 koni czyli ok. Obecnie w momencie kiedy silnik się "wkręca" (okolice 2tys) nie czuj już tego kopnięcia jak kiedyś. W VCDS wywala błąd, coś z ciśnieniem doładowana (sprawdzę i napisze dokładnie po powrocie od domu)
Oczywiście w pierwszej kolejności podejrzewałem zawór DV ale po wymianie problem nie ustąpił. Dodam, że po włożeniu palca w "dziure" po DV były obecne niewielkie ślady oleju. W trakcie przyspieszania w kabinie słychać syczenie z okolic turbiny.
Co może być przyczyną tego spadku mocy ?
Wiem, że najlepiej zrobić logi dynamiczne i chce to zrobić tylko podpowiedzcie jakie bloki logować ? (na forum wszystkie poradniki dotyczą silników diesla).

Kolejny problem to że po wyjęciu bagnetu na pracującym silniku z otworu zasysa powietrze. Niby typowy objaw dla odmy ale zawór PCV był wymieniany niecały rok temu (niestety nie wiem jaki konkretnie wypust). Po odpięciu wężyka idącego z PCV do kolektora ssącego silnik gaśnie, jest w nim również olej. Dodam, że silnik bierze trochę oleju ale czy to możliwe, że odma zapchała się po tak krótkim okresie ?
Czy to może mieć związek z pierwszym problemem ?

Jeśli ktoś poda bloki pomiarowe na jakich należy zrobić logi to zrobię je najszybciej jak się da i wrzucę tutaj ;)
By Kopter -  08 wrz 2015, 22:28
 małopolskie
#191798
Błąd przestał się pojawiać, było to coś z nie osiągnięciem ciśnienia doładowania więc pewnie chodziło jednak o DV (oceniając organoleptycznie stary DV z gumką wydaje się ok ale jednak musiał przepuszczać). Mam wrażenie, że silnik osiąga nominalną moc ale nie chce iść "dołem". Na dniach postaram się zrobić logi na kanale 115.

Przymierzam się również do czyszczenia kanałów dolotowych w głowicy oraz całego dolotu i odmy plus wymiana PCV i breather tube.
Awatar użytkownika
By vwadam -  14 wrz 2015, 16:16
 kujawsko-pomorskie
#192546
Kopter pisze:Zrobiłem logi na kanale 115 - ciśnienie doładowania:

Obrazek

Czy ciśnienie jest prawidłowe ? I dlaczego turbo tak późno wstaje ?
sprawdz jak wstaje n75 blok 114 bodajze
By Kopter -  24 wrz 2015, 8:12
 małopolskie
#193702
Na kompie nie mam błędów, notlaufów tez nie pokazuje. Wydaje mi się, że to ewidentnie jakaś nieszczelność w dolocie bo syczenie podczas przyspieszania staje cię coraz bardziej słyszalne. Słychać to jakby spod deski rozdzielczej bardziej od strony pasażera.
Zerkałem tam pobieżnie ale nic na pierwszy rzut oka nie widać. Przepatrzę dokładniej przy okazji czyszczenia kanałów dolotowych, jak nic nie znajdę planuje podjechać do Comsportu na diagnozę.
Awatar użytkownika
By vwadam -  24 wrz 2015, 16:40
 kujawsko-pomorskie
#193750
Kopter pisze:Na kompie nie mam błędów, notlaufów tez nie pokazuje. Wydaje mi się, że to ewidentnie jakaś nieszczelność w dolocie bo syczenie podczas przyspieszania staje cię coraz bardziej słyszalne. Słychać to jakby spod deski rozdzielczej bardziej od strony pasażera.
Zerkałem tam pobieżnie ale nic na pierwszy rzut oka nie widać. Przepatrzę dokładniej przy okazji czyszczenia kanałów dolotowych, jak nic nie znajdę planuje podjechać do Comsportu na diagnozę.
ok to jak możesz podziel sie informacja, pomoze mi to w diagnozie mojego overboosta :)
By antoś -  24 wrz 2015, 21:06
 łódzkie
#193772
Sprawdź szczelność dolotu. Na 32, 33 kanale sprawdź adaptacje lambdy. Powinny być w okolicach zera, jeżeli będzie sporo powyżej to znaczy, że gdzieś jest nieszczelność.

Odma w TFSI jest dwukierunkowa i to normalne, że w rurkach, dolocie itp. będzie trochę oleju.

Wyciąganie bagnetu czy odkręcanie korka oleju jest nic nie dającym testem. Tylko starzy mechanicy na tej podstawie oceniają, czy są "przedmuchy" i każą remontować silnik od razu. To normalne, że z obu tych dziur będzie dmuchało i tym się zupełnie nie przejmuj.

Sprawdź szczelność rurki, która idzie po lewej stronie silnika w podszybie. Czasami ten buczek, który jest w podszybiu się uszkadza i upuszcza ciśnienie.