Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By picek89 -  18 gru 2015, 13:00
 pomorskie
#205748
Witam. Jakies 2 tygodnie temu zostawilem auto na awaryjnych i po powrocie do auta nie mogłem go odpalić. Z racji braku kabli kolega pociągnął mnie na lince i odpaliłem na 2gim biegu. Po powrocie do domu silnik zaczął strasznie nierówno chodzić. Po wizycie u mechanika stwierdzono baterie do wymiany a za nierówną pracę silnika miała odpowiadać uszkodzona pompa wody. Zostawiłem auto u nich na wymianę rozrządu z pompą wody, wymienili również akumulator. Kilka dni było ok ale dzisiaj silnik zaczął ponownie nierówno chodzić. Troche słabiej niż wcześniej ale dalej nie jest ok. Dodam że dzieje się to po jedździe gdy zatrzymam auto i zostawie na luzie. Po kilku sekundach silnik zaczyna nierówną pracę. Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Czy podpięcie pod kompa coś powinno pokazać? Z góry dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
By Daniel69 -  18 gru 2015, 17:26
 lubelskie
#205791
picek89 pisze:Witam. Jakies 2 tygodnie temu zostawilem auto na awaryjnych i po powrocie do auta nie mogłem go odpalić. Z racji braku kabli kolega pociągnął mnie na lince i odpaliłem na 2gim biegu. Po powrocie do domu silnik zaczął strasznie nierówno chodzić. Po wizycie u mechanika stwierdzono baterie do wymiany a za nierówną pracę silnika miała odpowiadać uszkodzona pompa wody. Zostawiłem auto u nich na wymianę rozrządu z pompą wody, wymienili również akumulator. Kilka dni było ok ale dzisiaj silnik zaczął ponownie nierówno chodzić. Troche słabiej niż wcześniej ale dalej nie jest ok. Dodam że dzieje się to po jedździe gdy zatrzymam auto i zostawie na luzie. Po kilku sekundach silnik zaczyna nierówną pracę. Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Czy podpięcie pod kompa coś powinno pokazać? Z góry dziękuję za pomoc.
Kolego prawdopodobnie to zawór PCV
Obrazek Uploaded with fotem.pl

U mnie były podobne objawy i po wymianie falowanie obrotów ustało :)
By picek89 -  18 gru 2015, 18:24
 pomorskie
#205796
Dziękuję za szybką odpowiedź. Z tego co widzę to chyba dam radę go sam wymienić? Czy oznaczenie nowego musi się zgadzać? Chodzi mi głównie o literkę na końcu. I czy nie jest jakoś niebezpieczna jazda z takimi objawami? :)
Awatar użytkownika
By Daniel69 -  18 gru 2015, 18:53
 lubelskie
#205803
picek89 pisze:Dziękuję za szybką odpowiedź. Z tego co widzę to chyba dam radę go sam wymienić? Czy oznaczenie nowego musi się zgadzać? Chodzi mi głównie o literkę na końcu. I czy nie jest jakoś niebezpieczna jazda z takimi objawami? :)
Wymiana jest banalnie prosta :) mój nowy na końcu ma literę "R" a czy jest niebezpieczne raczej uciążliwe i denerwujące.
By picek89 -  18 gru 2015, 19:48
 pomorskie
#205810
Nie wiem czy to ma związek ale zauważyłem również jakies stuki, zgrzyty podczas jazdy nawet na równej drodze. Jest to jakby pod kierowcą, bardziej słyszalne w środku niż na zewnątrz. Słysze to do około 50km/h. Zastanawiałem się czy to nie dwumas jak myślicie? Ta dziwna praca silnika plus te trzaski? Czy to raczej jakiś element zawieszenia? Co do pcv czy podejdzie od audi a3 axx? Mam taki sam kod silnika.
Awatar użytkownika
By Daniel69 -  18 gru 2015, 20:02
 lubelskie
#205814
picek89 pisze:Nie wiem czy to ma związek ale zauważyłem również jakies stuki, zgrzyty podczas jazdy nawet na równej drodze. Jest to jakby pod kierowcą, bardziej słyszalne w środku niż na zewnątrz. Słysze to do około 50km/h. Zastanawiałem się czy to nie dwumas jak myślicie? Ta dziwna praca silnika plus te trzaski? Czy to raczej jakiś element zawieszenia? Co do pcv czy podejdzie od audi a3 axx? Mam taki sam kod silnika.
Nowy zawór PCV w ASO kosztuje ok 140zł +uszczelka ok 100zł nie warto zakładać używki. Dobież po VIN-ie i po problemie
By picek89 -  18 gru 2015, 21:18
 pomorskie
#205835
Znalazłem na ebay'u nowy ale jest napisane że do audi a3 axx i z ciekawości się zastanawiam czy to identyczny motor. A co myślisz o tych stukach? Dodam tylko że są nieregularne i występują zarówno na biegu jak i na luzie. Dalej obstawiasz pcv?
By KarOr -  08 sty 2016, 14:19
 dolnośląskie
#209312
Ja u siebie wymieniłem PCV. Okazało się ze nie potrzebnie. Próbuje wyeliminować rzucanie silnikiem na wolnych obrotach. Ale obroty mam równe. Tylko tak jakby zapłon wywalalo. Zastanawiam się co zrobić. Mecze się z tym odkąd go kupiłem. A PCV mam dobre jak chcesz to za 50 zł ci oddam. Dodam jeszcze, że cewki po akcji serwisowej wymienione, PCV nowe, świece wymienione, DP założone i emisja spalin 4 razy większa... Co. 1.66% a dozwolone 0.3% jakaś masakra, macie jakieś pomysły żeby zmniejszyć emisję i wyeliminować rzucanie na jałowym?
By KarOr -  09 sty 2016, 11:23
 dolnośląskie
#209458
Tez myślałem o poduszkach, ale od poduszek nie puszczał by bonka. Jutro nagram i wam pokaże o co chodzi. Może uda mi się go podłączyć pod komputer w tym tygodniu.
By picek89 -  10 lut 2016, 13:37
 pomorskie
#214905
Dwa błędy są takie same ale reszta jest inna. Czy ktoś może mi je rozszyfrować jeden po drugim? Dzisiaj mam podjechać jeszcze raz i zobaczyć czy jakieś powróciły bo wczoraj były skasowane.