Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
#19509
Witam forumowiczów. Doradźcie mi prosze na jakie autko z powyższych sie zdecydować.
Obecnie jeżdzę GOLFEM IV 1.9 TDI 130KM ale marzy mi sie mocna benzyna i mam dylemat bo na wiosne zmieniam autko i nie wiem na które z powyższych się zdecydować. A może zostać przy wersjach GTD (170 KM). Co myślicie? Rocznie robię ok 23tys. km i jazda autem sprawia mi dużą frajdę a w swoim dieslu doceniam przede wszystkim elastyczność. Jak wygląda spalanie i czy koszty utrzymania tych mocnych benzynówek są dużo wyższe niż w przypadku diesla? Pozdrawiam
#19516
ale nie musisz od razu zakładać 2óch takich samych tematów

ja bym wybrał Golfa GTI VI, ale wszystko zależy co Ci się bardziej podoba, no i jak napisał krz_p praktyczność, bo Scirocco do mistrzów w tym względzie na pewno nie należy. Poza spalaniem, to koszty utrzymania powinny być raczej podobne, no i w gre wchodzi jeszcze cena zakupu, bo są dość duże rozbieżności w modelach, które podałeś. Tak w ogóle to lepiej troche poszukać i przejechać się każdym, wtedy najlepiej sam będziesz wiedział.
#19517
Dzięki :) Praktyczność ma dla mnie akurat drugorzędne znaczenie bo jeżdżę głównie sam i rzadko kiedy biorę jakiś duży bagaż. Mam jeszcze pytanie odnośnie skrzyni DSG. Czy warto w to inwestować czy sobie odpuścić i pozostaćprzy manualu? Jak jest z jej awaryjnościa i czy rzeczywiście spalanie jest takie samo jak przy manualu ?
#19525
z DSG jest podobnie, trzeba się przejechać, spróbować i samemu dopasować do własnych upodobań, jak dla mnie każdy automat odpada, a jeśli chodzi o DSG to wcale nie jest dla mnie tak rewelacyjny jak wszyscy mówią i piszą, fakt zmienia biegi bardzo szybko, ale samo "odczytywanie" zamiarów kierowcy jest "takie sobie". Na zwykłym trybie jest zbyt ospała, na Sporcie znowu za bardzo nerwowa, są inne automaty lepsze pod tym względem, pewnie można bawić się łopatkami, ale mnie mimo wszystko automat zabija przyjemność z jazdy.

Spalanie teoretycznie jest niby mniejsze, ale nie wiem jak to wygląda w praktyce, wydaje mi się, że powinno być na zbliżonym poziomie jak w manualu, jakiś dużych rozbieżności w jedną czy w drugą stronę raczej nie będzie.
#19555
Jeżeli jeździłeś wcześniej TDIkiem to na pewno staniesz się częstszym gościem na stacji jednocześnie uśmiech na twarzy też będzie Ci się cześciej pojawiał po przesiadce na żwawego benzyniaka a DSG.... ma tyle samo zwoleników co i przeciwników wiadomo każdy lubi co innego musisz sie przejechać obydwoma rodzajami skrzyń i sam to ocenisz. Koszty utrzymania oprócz benzyny nie są zbyt wysokie w końcu to golf :wink:
#19727
ja miałem golfa gti na manualu i byłem król życia potem skoczyłem na zalot i przejechałem sie gti w dsg no i sie zakochałem od razu zaminiłem swojego manuala na dsg bo jak dla mnie rewelacja teraz mam gt i oczywiscie tez w dsg super sprawa ale wiadomo gust jak dupoa kazdy ma inny .
#20076
powiem ci tak , że jak chodzi o serie to bezie bardzo podobnie różnica na kożyść gtd 60-100 na 4 tym biegu jakies 0,5 s nawet nie odczujesz , a odwortnie jest w przypadku 80-120 na 4tym biegu bedzie na kożysć gti ale jak juz zrobisz chipa na gtd to bedzie juz poezja i gti bedzie juz miał powazne problemy :) no chyba ze zawirusujesz tez gti :)