Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By iceee -  16 lut 2016, 13:01
 łódzkie
#215766
Witam, mam problem z moim nieszczęsnym golfem 5 GTI. Mianowicie doskwiera mu brak ciśnienia oleju. Mam założony czujnik i widze co i jak. Po odpaleniu jest ok, ale jak zaczyna sie rozgrzewac to juz z ponad 4 barów robi się 0. Wymieniłem już pompe oleju, olej chyba z 5 razy, to samo filtr oleju, czujnik oleju, wariator, panewki bo były zjechane, glowice, napinacz od pompy oleju, lancuch i ciagle jest to samo, nie wspomne juz o podstawowych bolaczkach czyli czujnik turbo, szklanka popychacza itd, ale to nie ma wplywu na cisnienie. Sam juz nie wiem co jeszcze moze byc z nim nie tak. Może jeszcze blok, a moze macie jakies inne pomysly :) ? Bylbym wdzieczny bo juz stoi na warsztacie ponad miesiac czasu a kasy tyle wpakowane ze masakra. No i na dodatek nie ma czym jezdzic
By iceee -  16 lut 2016, 14:05
 łódzkie
#215775
Przyrząd do pomiaru mysle ze jest dobry bo pokazywal wczesniej ze bylo cisnienie co prawda na minimum ale bylo, no a jak pokazywal zero to pompa sie zatarla. Wymienialem wszystkie panewki, co do walu to nie jestem pewien, ale czy sam wal mialby wplyw na to ze cisnienia wgl by nie bylo ? Moze to blok, moze jakis kanal jest zapchany ?
By needved -  16 lut 2016, 16:59
 podlaskie
#215784
Ja kiedyś co prawda w zupełnie innym silniku ale miałem podobny problem.
Zrobiłem generalny remont, wymieniłem panewki itd
A okazało się, że wcześniej ktoś robił już silnik, siedziały nadwymiarowe panewki, wał po szlifie, a ja założyłem oryginalne :wall:
Była podobna sytuacja, na zimnym jakieś tam ciśnienie było, gdy złapał trochę temperatury ciśnienie spadało do ZERA
Musisz dokładnie pomierzyć wał... zarówno na panewkach głównych jak i korbowodowych.
Awatar użytkownika
By Kunis -  23 lut 2016, 10:01
 mazowieckie
#217024
Wymiana panewek bez mierzenia ich luzu? Przecież to proszenie się o kłopoty, tym bardziej że poprzednie były zatarte przez co wał już może nie trzymać wymiaru. Nie wiem jak w VW, ale w Hondzie nominalne panewki miały chyba z 6 różnych wymiarów i zawsze przy montażu nowych panewek sprawdzało się czy luz mieści się w tolerancji. Ja przy budowie nowego silnika używałem takich pasków: http://www.plastigaugeusa.com/how.html

Nie wiem jaki warsztat wymienia zatarte panewki na nowe bez sprawdzenia wału i luzu nowych panewek - ale dla mnie to sygnał do zmiany warsztatu :bad:

Jeżeli nie masz mechanika, który się na tym zna to chyba najtańszą opcją będzie kupienie używanego słupka i podmiana. Bawienie się w remonty bez podstawowej wiedzy to topienie kasy... Kupić nigdy nie otwierany słupek, podmienić osprzęt i w drogę ;)