Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By Stiffi -  17 lut 2017, 0:07
 mazowieckie
#247725
Pacjent to golf 5 otoz po zakupie zostalo wymienione chyba wszystko co mozliwe. rozrzady oleje uszczelki dv pcv wyczyszony nagar...wariator napinacz łancuch popychacz... swiece poduszki pod silnikiem itp dlugo by wymieniac ale lubie miec sprawne auto...

z tego co mechanik mi mowił został do wymiany w przyszlosci dwumas i pompa oleju (zamiana na ta z 1.8t) oraz zmiana programu bo teraz jest jakis wirus -gotowiec. wszystko ladnie pieknie auto super odpala fajnie jezdzi przyspiesza wręcz aksamitnie bez zadnych stukow szarpniec ale jak się silnik nagrzeje to nierównomiernie nim telepie na postuju ( tylko tryb N i P )... jak polozyc reke na silniku to wpada co jakis czas ( co 2-3 sekundy ) w wibracje... czasami odczuwalne jest to delikatnie w kabinie na fotelu. na obrotomierzu nie da sie zauwazyc zafalowań.
wiem ze to temat rzeka i to dosc popularny objaw ale moj tak sie zachowuje tylko po nagrzaniu i tylko gdy skrzynia jest na P lub N ... na pozostalych trybach S R D nic sie nie dzieje.... a jak wrzuce luz to znowu się zaczyna czkawka oraz jak wyjde z auta to slychac nierowna prace silnika i tez nierownomierne terkotanie z okolicy lewego przedniego koła (strona kierowcy ) ale mechanik ten dzwiek wytlumaczyl dwumasem

mozliwe żeby takie objawy telepania i drgan spowodowane byly wczesniej wspomnianym dwumasem ? czy przyczyny szukac gdzie indziej ? wtryski ? wypadajacy zapłon ?

slyszalem kiedys ze wiekszosc tych silnikow ma podobny objaw ze wzgledow ekonomicznych ze niby dawka paliwa ustawiona jest na minimum...
spalanie na postaju wacha sie od 0,8 do 1,1.... raz jest non stop 0.8-0.9 i okolo 750 obrotow....a czasami jest 1.0-1.1 i okolo 850 obr. ( podobno doładowywanie akumulatora zwieksza dawke i obroty)


moze dużo pytań ale mam nadzieje ze chociaz częsc zostanie mi wyjasniona. Pozdrawiam