Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By Piotr W -  07 kwie 2010, 9:46
 dolnośląskie
#23550
Witam,

jako nowy użytkownik forum chciałbym podzielić się z Wami pewnymi spostrzeżeniami
i poprosić o wskazówki przed wizytą w pogwarancyjnym serwisie by mnie nie "wyrolowali".
Od stycznie jeżdżę mk V GTI DSG. Auto bardzo dokładnie sprawdziłem w ASO przed zakupem.
Kupione z Niemieckiego salonu od pierwszego właściciela z przebiegiem 160 tyś. (2005r.), komplet
dokumentów i ks. serwisowa.

Wczoraj po odstawieniu auta w garażu doszły mnie dziwne odgłosy.
Otóż po przełączeniu na "P" lub "N" dochodzą od silnika odgłosy rzężenia lub rechotania.
Jakby coś było luźne.
Po włączeniu "D" "S" lub "R" wszystko cichnie.
Przy wyłączaniu silnika "nerwowo" nim potrząsa.

Nadmienię, że nie wymieniany był od nowości rozrząd. Książka wskazuje 180 tyś.
W ASO potwierdzili że przy zakupie styczeń 2010 (155 tyś.) nie trzeba wymieniać.
Miałem zamiar zrobić to przy przebiegu 170 tyś.

Proszę o cenne wskazówki, uwagi jeśli jesteście w stanie pomóc przed wizytą w serwisie.

pozdrawiam,
Piotrek
By Maciej (bzik) -  07 kwie 2010, 13:31
 -------
#23575
Ja ma też DSG i podobnie jak Ty. W dziale Dieslowcy jest temat o dwumasie i tam jest link do filmiku na youtube gdzie gość miał tak samo i okazało się że to koło dwumasowe DMF.
By N4S -  07 kwie 2010, 21:23
 -------
#23605
Modele z tych lat z DSG mają wadliwe koło dwumasowe. Z reguły jednak problemy zaczynają się już przy 80 tys. km - trzęsienie przy wyłączaniu silnika, przy schodzeniu z biegów np. jak stajesz na skrzyżowaniu - dochodzą różne trzaski. VW wprowadził poprawione koła dwumasowe.