Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
Awatar użytkownika
By taco -  15 kwie 2017, 20:06
 małopolskie
#250559
Cześć,

trochę trudno to opisać ale spróbuje. Mój problem ze sprzęgłem polega na tym, że w momencie w którym łapie czuć szarpnięcie, tak samo podczas wbijania następnych biegów, nie czuje płynności takiej jak w innych samochodach. Nawet jeśli powoli puszczam sprzęgło jest tak samo. Byłem już kilka razy w ASO, kilka mechaników nim jeździło i nie odczuwają oni żadnego problemu. Tyle, że nie tylko ja go zauważam, bo także parę osób którym go użyczyłem żeby zobaczyli czy nic nie wyolbrzymiam. Podczas przeglądu wyszło, że "poci" się skrzynia biegów ale powiedzieli, że nie są to duże wycieki i nie przeszkadza to w eksploatacji auta. Macie może jakieś pomysły co to może być lub ktoś z was miał podobny problem?

Pozdrawiam
By wojtkiewicz389 -  16 kwie 2017, 12:10
 małopolskie
#250578
Ja mam tak samo, skrzynia oczywiście manualna, wydaje mi się, że taka charakterystyka sportowego sprzęgła, nie łapie płynnie ale lepiej przenosi dużą moc. Tak czy siak sprzęgła wytrzymują podobno max. 200.000km w GTI, u mnie zostało jeszcze ok. 65.000km i dopiero zobaczę czy jest inaczej na nowym sprzęgle :)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  16 kwie 2017, 13:27
 pomorskie
#250582
w 2.0 TSI jest dwumas i tarcza bez tłumików drgań podobnie jak w TDI więc mogą to być oznaki zużycia. W TDI jest większy moment do przeniesienia

Dodano po 1 minucie 32 sekundach:
wojtkiewicz389 pisze: wydaje mi się, że taka charakterystyka sportowego sprzęgła, le :)
To sprzęgło w TSI nie ma nic wspólnego ze sportowym sprzęgłem
By wojtkiewicz389 -  16 kwie 2017, 15:50
 małopolskie
#250589
Hmm, na pewno też nie działa tak jak w normalnych autach, mój od samego początku nie specjalnie jeździ na pół sprzęgle, albo puszczam i ruszam albo zdławię silnik lub zrobię zajączka. W słabszych autach jednak mogę wyczuć i toczyć auto na pół sprzęgle, w moim za nic tego się nie da zrobić. Każdy komu dałem prowadzić Gofera potwierdza, albo ruszasz albo zdławisz silnik. Nie da się go toczyć na półsprzęgle. Chyba, że mam od początku zużyte sprzęgło, ale zrobiłem na nim od zakupu już 35.000km i działa tak samo jak działało ;)

W każdym 2.0 jest takie samo sprzęgło? Tzn w TSI, TurboFSI i TFSI?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  16 kwie 2017, 19:15
 pomorskie
#250597
@wojtkiewicz389 Masz zwykłe sprzęgło niczym nie odbiegające np. od TDI. Sportowe sprzęgła to inna bajka

Dodano po 1 minucie 29 sekundach:
wojtkiewicz389 pisze:
W każdym 2.0 jest takie samo sprzęgło? Tzn w TSI, TurboFSI i TFSI?
to są takie same silniki tylko inne nazewnictwo
By wojtkiewicz389 -  17 kwie 2017, 12:52
 małopolskie
#250634
Mettenoos pisze:
wojtkiewicz389 pisze:
W każdym 2.0 jest takie samo sprzęgło? Tzn w TSI, TurboFSI i TFSI?
to są takie same silniki tylko inne nazewnictwo
To nie są te same silniki, to są różne silniki.
https://www.a3-club.net/forum/showthrea ... ja-2-0-TSI

A przede wszystkim fragment:
Pierwsza generacja 2.0 TSI pochodziła od wolnossącego 2.0 FSI, którego korzenie sięgały jeszcze głębiej - rodzinę EA113 wprowadzono już w 1993 roku. Takie rozwiązanie miało kilka wad - choćby napęd rozrządu paskiem zębatym czy niezbyt już nowoczesny projekt kadłuba. Później pojawił się 1.8 TSI, należący do całkiem nowej rodziny EA888. Pomimo podobieństwa wymiarów (ta sama odległość pomiędzy osiami cylindrów: 88 mm) uzyskał on całkiem nowy kadłub, a praktycznie wszystkie układy zaprojektowano od nowa. Niedawno wprowadzono do produkcji drugą generację 2.0 TSI, która wygląda bardzo podobnie do 1.8 TSI. Widać, że silnik 2.0 był równolegle projektowany do 1.8 - zwłoka przy wprowadzaniu do produkcji musiała być sztuczna. Pewnie chodziło o wysondowanie trwałości EA888 i o wykorzystanie linii produkcyjnych pierwszej generacji 2.0 TSI, tak by się zwróciły (w znaczeniu ekonomicznym) przed demontażem lub przebudową.
Co do sprzęgła, faktycznie, wygląda na takie samo jak w TDI
http://pl.realoem.me/Volkswagen/RDW/GOL ... 1/141055#1 (Turbo FSI)
http://pl.realoem.me/Volkswagen/RDW/GOL ... 1/141060#1 (TDI)
Tylko, że mają inne numerki, tak samo nie spotkałem w ofertach aby to samo było dla TDI i TFSI.

Chyba, że w naszym przypadku osprzęt sprzęgła pada?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  17 kwie 2017, 16:13
 pomorskie
#250648
2.0 TSI/TFSI konstrukcyjnie to ta sama rodzina silników, różnią się szczegółami osprzętem w niektórych przypadkach tylko nazewnictwem VW TSI a Audi TFSI i były sukcesywnie rozwijane podobnie jak choćby z 1.9 TDI, od pomp VP przez PD do CR ale zawsze to TDI :) nie wplątuję 1.4 1.6 i 1.8 FSI/TSI/TFSI

mi chodziło konkretnie o to, że przykładowo VW Golf V z 2005 roku 2.0 TSI miał ten sam silnik co Audi A3 8P z 2005 roku o nazwie 2.0 TFSI, nie sięgam do roku 1993, 1.6 MPI ma korzenie w latach czterdziestych :tooth:


Co do sprzęgła, faktycznie, wygląda na takie samo jak w TDI[/quote]

Nie napisałem że jest takie same ale bardzo podobne i że nie ma to nic wspólnego ze sportem :P