Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
Awatar użytkownika
By razor1199 -  02 paź 2018, 22:25
 zachodniopomorskie
#268471
Witam, witam.
Szukam informacji po internecie, ale bardzo ubogo na ten temat (lub tematy są sprzed kilku dobrych lat). Mianowicie jak wygląda żywotność DSG w GTI? Niby mokre "szóstki" bardzo dobrze sobie radziły, ale przezorny zawsze ubezpieczony. Jako, że GTI chcę dopiero kupić to tym bardziej chciałem przeczytać jakieś bardziej świeże opinie na temat takich skrzyń biegów, głównie w kwestii wytrzymałości (pod kątem przebiegu).

Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
By kukulek88 -  05 paź 2018, 11:17
 dolnośląskie
#268496
Z tego co czytałem 1 oznaki zużycia zaczynają się ok. 150 tyś km. Tak naprawdę wszystko zależy kto jak jeździł ;) ja akurat nie mam GTI tylko Seata Leona ST FR w DSG 6 biegowym. Musisz sprawdzić czy nie szarpie podczas zmiany biegów pod górę czy przy schodzeniu z biegów w dół również (agresywniej jak i w spokojniej jeździe). Jak wszystko ok to zmieniaj olej i jeździj :) niestety wygoda też kosztuje i musisz się liczyć z tym że te elementy pracują i się zużywają . Jak ktoś zmieniał olej i dbał to i 250 tyś zrobisz ;) bez zaglądania. Dużo jest opinii tego typu że jak ktoś się boi automata to żeby go nie kupował i mam podobną opinie ;) ja nie żałuje i każde następne auto będę miał w automatycznej skrzyni biegów.
Awatar użytkownika
By razor1199 -  05 paź 2018, 21:57
 zachodniopomorskie
#268508
Z tego co zostało napisane w ogłoszeniu, to zmieniany olej był zgodnie z zaleceniami producenta. Rzeczywiście trochę boję się automatu, ale też nigdy go nie miałem, liczę się z faktem, że coś się zużywa, ale tak samo sprzęgła w innych autach padają. Najbardziej to chyba przeraża mnie fakt kosztu mechatroniki, rzędu 4k PLN. (gdyby miało to się wydarzyć na początku po zakupie to wiadomo, tragedia.)
Z drugiej strony nie wiem co sądzić o regeneracji mechatroniki za 1500zł oferowanych na allegro.
Awatar użytkownika
By kukulek88 -  07 paź 2018, 10:35
 dolnośląskie
#268527
Prędzej obawiał bym się zajechanych tarcz sprzęgła (i koła DMZ o ile występuje). Nie przejedziesz się to się nie dowiesz ;) jeździ się super i całe rozwiązanie działa super. Największy nacisk podczas sprawdzania to w tego typu aucie 1 i 2 bieg bo nie oszukujmy się to auto do butowania ;) 1 jest tylko do ruszania, 2 bieg w większości już do podjazdów itd. dlatego te biegi obrywaja nawiecej podczas szarpaniny :D tak naprawdę powiedział bym że to auto jest 5 biegowe ;)