Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By 53b3q -  09 lis 2021, 11:41
 mazowieckie
#287557
Witam.
Posiadam golfa v gti z roku 2007 z silnikiem BWA i przebiegiem ok 220 tys. Od jakiegoś czasu borukalem się z kilkoma problemami.

Pierwszym z problemów był znikający olej. Poczytałem trochę forum i zmieniłem PCV. Miałem zamontowany zamiennik febi i kupiłem także zaworek febi. Niestety po zmianie PCV na biegu jałowym auto zaczęło falowac obrotami. Nie było to regularne. Czasem falował od ok 900 do ok 1500 obrotów. Na tym zaworu zdawało mi się, że nie bierze oleju. Robiłem trasy 100-200 km i czasem krótsze i oleju nie ubywało. Ostatnio ojciec jechał dłuższą trasę i niestety musiał dolać ok 0.5l, więc nowy PCV po zmianie dał mi falujace obroty, a olej nadal zniknał.
Teraz zakupiłem PCV oryginalny z końcówką R i na razie wykonałem tylko krótkie odcinki i nie faluje, a olej będę kontrolować. Co do tych zaworów to na pierwszym zaworu febi jak chodził silnik to czuć było zasysanie korka wlewu oleju. Na drugim febi tego nie było czuć. Aktualnie na tym oryginalnym też jest czuć zasysanie. Czy to normalne czy nie, bo info które znalazłem na forum i innych stronach to 50/50.

Od jakiegoś czasu mam też problem z wypadaniem zapłonu na losowych cylindrach. Szukając usterki sprawdziłem świece ich kolor wydaje się ok, nie byłby okopcone tylko kawa z mlekiem.
Poza tym by wyeliminować te falowanie czyszczona była przepustnica (jeszcze przed zmianą na oryginalny PCV). Wraz z przepustnicą wyczyszczone były wtryski z wierzchu i wlany do baku taki preparat Liquy moly by wyczyścić układ paliwowy od środka.
Po złożeniu pojawił się mały problem z odpalaniem po dłuższym postoju. Gdy chcę odpalić długo kręci (powiedzmy z 3-4 sekundy). Gdy zrobię tak, że włączę zapłon 2 lub 3 razy odpala okey. Wygląda to tak jakby paliwo się cofnało i pompa dobija je dopiero po tym jak włączę zapłon kilka razy. Planuję zatem zmienić popychacz pompy paliwa w pompie wysokiego ciśnienia (coś wyczytałem, że wytrzymuje ok 20-30 tys.). No i podejrzewam, że nie obędzie się bez sprawdzenia oringow na wtryskach, bo być może przy składaniu cos poszło nie tak i tam jakaś nieszczelność powoduje problemy z ciśnieniem.
Mam też takie lekkie drgania na biegu jałowym. Na forum było opinie, że to normalne i też nie. Więc nie wiem jak to jest, bo ja mam wrażenie, że to ma związek z wypadaniem zapłonu. Choć może to błędne myślenie.

Trochę długi tekst wyszedł. Ale podsumowując.
1. Czy z PCV i zasysaniem korka wszystko ok? Czy powinno się prócz PCV zmieniać coś jeszcze? Co pisali o DV ale nie wiem czy to ma z tym związek.

2. Co zmienić by wyeliminować wypadanie zapłonu? Słyszałem o 4 rzeczach mających na to wpływ. Świece, cewki, wiązka i wtryski.

3. Czy według was trzęsienie budą ma związek z wypadaniem zapłonu czy to coś innego?

4. Czy ten popychacz wymieniać czy nie?
By 53b3q -  15 lis 2021, 17:01
 mazowieckie
#287601
Wypda na zimnym i na ciepłym. Czuć w obu przypadkach te delikatne drgania.
Swoją drogą czy wypadanie może występować w przypadku złego ustawienia rozrządu?
Miałem ostatnio okazję jechać autostradą i bujnąć auto troszkę. Licznikowe prawie 240( myślę, że te katalogowe 235 osiąga) więc moc chyba jest jaka powinna.
Zrobiłem jakieś 800 km i po zmianie PCV na oryginał na razie brak falowania i olej nie zniknął.
Awatar użytkownika
By swiIP -  18 lis 2021, 15:08
 dolnośląskie
#287630
Zaraz zaraz.
Gdyby wypadały by zapłony to miałbyś check engine i info w VCDS, że wypada zapłon.
A więc jesli nie masz Checka i w diagnostyce nic nie ma o wypadaniu zapłonu to szukasz w złym miejscu problemu.
Awatar użytkownika
By swiIP -  20 lis 2021, 3:36
 dolnośląskie
#287643
Skoro znika Ci olej, obroty falują to prawdopodobnie masz pierścienie do wymiany.
Olej dostaje się do komory spalania co powoduje zmianę dawki paliwa na bardziej ubogą przez olej, który jest spalany. Sonda lambda w spalinach widzi za bogata mieszankę paliwowo olejową i stąd te cyrki.
1. Diagnostyka pracy sondy.
2. Diagnostyka kompresji.
3. Diagnostyka szczelności układu korbowo-tlokowo-dolotowego.
4. Jakie masz obroty na biegu jałowym?
5. Wymieniłeś filtr paliwa?
6. Pompa paliwa daje dobre ciśnienie?
7. Wyciągnij pompę i sprawdź w jakim jest stanie sitko. Może mas syf w zbiorniku.
8. Skoro masz wypadanie zaplonow na różnych cylindrach to przyczyny bym szukał innej niz cewki, świece itp

:blush: tak sobie dywaguje
By 53b3q -  22 lis 2021, 20:56
 mazowieckie
#287674
Aktualnie po zmianie PCV na oryginał nie mam falowania już wcale. Były gdy zmieniłem na zamiennik febi. Teraz z tym jest ok. A zmieniałem bo właśnie szukałem problemu znikającego oleju.
Kompresja była robiona zaraz po zakupie i była równa na wszystkich, ale nie pamiętam jaka.
Filtr paliwa zmieniany 10k km temu zaraz po zakupie.
Niedawno tj. około 1k km zmieniłem olej i filtr oleju oraz powietrza.
Teraz trochę muszę pojeździć i kontrolować olej, bo jak na razie to wrażenie mam, że chyba jest ok. Ale mało km zrobiłem po wymianie więc na razie potrzeba czasu do dalszej diagnozy czy bierze olej.
Co do ciśnienia pompy to nie wiem jakie powinno być prawidłowe i czy chodzi Ci o pompę paliwa w baku czy tą wysokiego ciśnienia w komorze silnika?

Natomiast nadal występuje te wypadanie i drgania na jałowym.
Obroty na biegu jałowym to ok 840 z włączoną klimą i ok 750 bez klimy. Nieco skaczą po ok 10-20 w dół lub w górę. Ale to chyba normalne.