Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By FlorekGTI -  08 wrz 2010, 21:39
 -------
#29660
Jak w temacie od czasu do czasu nie wiem od czego to zależy czuć takie delikatne szarpanie samochodem na biegu jałowym często jak stoję w korku trochę to robi się uciążliwe od czego to może być?? dodam że nie czuć jakiejś nie równej pracy silnika przynajmniej na obrotomierzu nic nie widać i tak na oko silnikiem też nie szarpie
Awatar użytkownika
By Tadek -  09 wrz 2010, 10:56
 zachodniopomorskie
#29672
mam dokładnie tak samo ale jakoś nie przywiązuje do tego wagi jak jest wszystko ok

chociaż. dołączam sie do pytania.
By pszczolek -  09 wrz 2010, 11:11
 mazowieckie
#29674
Ja tez tak mialem w swoim golfie.
Przyczyna bylo kolo 2 masowego. Po wymianie na jednomas lekkie bujanie buda ustalo na biegu jalowym.
By FlorekGTI -  09 wrz 2010, 18:15
 -------
#29699
już sam fakt że nie jestem w tym odosobniony trochę mnie pocieszył ale może ktoś coś podpowie?? :wink:
Awatar użytkownika
By malydaras -  09 wrz 2010, 19:49
 mazowieckie
#29705
Nie wiem czy myślę o tym samym, ale jeśli masz na myśli takie pojedyncze krótkie zadrżenie całego auta bez zmiany wskazywanych obrotów na obrotomierzu to chyba mam wyjaśnienie.

Sprawa jest związana z ekologią :mrgreen:. Otóż komputer stara się utrzymać zadane obroty biegu jałowego przy minimalnym zużyciu paliwa co trochę zmniejszając dawkę paliwa. W pewnym momencie ta dawka okazuje się za mała, obroty spadają poniżej zadanych i komputer szybko podaje zwiększoną dawkę paliwa aby utrzymać obroty. To jest ten moment gdy silnik zadrży a wraz z nim cała buda. A potem proces zaczyna się od początku.
By Jedi -  09 wrz 2010, 22:45
 -------
#29711
i ja miałem dokładnie to samo w Vce 1.4TSI na postoju, ale też nie zawsze i do dziś nie wiem co to było

w VI GTI czegoś takiego w ogóle nie mam