Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By kubolowy -  08 maja 2017, 13:17
 wielkopolskie
#251627
Witam czy ktos moze wykonywał logi bloku 91 przed i po zmiany wariatora? Bo jestem po wymianie szklanki, łańcucha i napinacza a nadal slysze klekot tdi. Po logach wynika ze wariator odpowiednio steruje walkiem. I niechce narażać sie na koszta. :)
Awatar użytkownika
By piotrassenior -  01 sty 2019, 22:27
 wielkopolskie
#270653
U mnie problem pojawił się tylko na max rozgrzanym silniku - po zmianie oleju na Motul 5w30 8100 X-clean FE obecnie przejechane 1000km od wymiany (wcześniej w Szwajcarii silnik zalany był 5w40 Agip'a).
Po sprowadzeniu auta na starej oliwie problem nie występował - silnik cykał równie cicho na zimnym jak i ciepłym.

I teraz pytanie - czy zalać silnik znowu Motulem 5w30 (mam bańkę 5L w garażu) czy przejść na inny olej? Bo już zgłupiałem żeby mi nowy łańcuch po jakimś czasie znowu nie zaczął napierniczać...

Podaję przy okazji numery części dla silnika 2.0FSI BLX 150KM - może komuś się w przyszłości przydadzą:
06D 109 229 B - łańcuch rozrządu,
06F 109 217 A - napinacz łańcucha rozrządu,
N 101 963 03 - śruba mocująca napinacz rozrządu (3szt),
06D 109 281 D - śruba wariatora (1szt),
06D 103 121 B - uszczelka pokrywy wałków rozrządu,
By Maciej_OO -  30 kwie 2019, 20:03
 wielkopolskie
#273853
U mnie natomiast problem się pojawił z miesiąc temu po dolewce oleju, silnik pracuje głosniej typowy klekot dźwięki dochodzą od strony paska jak by coś o coś uderzało ale rozrząd robiony 30k km temu. Samochodem nie jezdziłem od tego czasu dziś mi wyskoczył błąd p0011. Przebieg to 264k km, poprzedni właściciel nie ruszał napinacza ani łanczuszka. Dodam jeszcze ze samochód normalnie odpala jezdzi wkreca sie na obroty i trzyma moc. Ale dźwięk słuchać w srodku jak diesel.
By CygiGTI -  04 lip 2021, 15:10
 podkarpackie
#286623
Siema, mam golfa 5 gti AXX 200tys przebiegu seria 200KM.
Wymieniałem nie dawno kompletny rozrzad na lancuszku + wariator, praca silnika jest okey cicho pracuje ale jak sie nagrzeje silnik to w pracy jałowej zaczyna nie równo pracowac wali dziwnymi dzwiekami w silniku jakby gubil cisnienie, dodam mu gazu np. Na 2tys obrotów opadna silnik chwilke pracuje prawidłowo i cicho i zaraz wraca w szarpanie i głośna prace, posiadam filmik ale tutaj nie moge wrzucić, miał ktoś kiedys podobna sytuacje? Jakas pomoc? Mechanicy tez nie wiedza oco chodzi i chca wariator wymieniać, a miałem nowy zamiennik to sie tak działo i teraz na ori uzywanym chwile chodziło okey i po jakims czasie problem wraca
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18