Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By picek89 -  25 lut 2016, 23:32
 pomorskie
#217379
Ok to zamawiam :) sprzedawca na ebay uk twierdzi ze nie wie i musze spisac numery ze starych czesci a nie ma sensu rozbierac auta dwa razy. Dzieki za odpowiedz! :burp:
By golfer_1984 -  27 lut 2016, 16:31
 podkarpackie
#217549
picek89 pisze:[youtube]https://m.youtube.com/watch?v=clBKHFNpl_c[/youtube]
Dzisiaj ten dzwiek znowu mi sie pojawil, ciezko go zlokalizowac bo sluchac go takze po stronie rozrzadu ale mechanik stwierdzil wibracje gdy dotknal oslony tego lancucha. Co o tym myslicie? Bo dlugo mialem cisze ale dzisiaj znowu sie mu diesel wlaczyl :silence:
Dziwne bo pchał tam gdzieś rękę i nagle dźwięk się zmieniał. Zamówiłeś łańcuch i napinacz?? Ile masz nalatane??
By picek89 -  27 lut 2016, 16:37
 pomorskie
#217550
Jak pchal reke to byl przypadek ze przestawalo. Nawet jak nie dotykal tej oslony to tez samo ustawalo. Wygladalo jakby napinacz sie "budzil" na chwile. Lancucha jeszcze nie zamowilem, nalatane mam 135k km.
By golfer_1984 -  27 lut 2016, 17:09
 podkarpackie
#217559
picek89 pisze:Jak pchal reke to byl przypadek ze przestawalo. Nawet jak nie dotykal tej oslony to tez samo ustawalo. Wygladalo jakby napinacz sie "budzil" na chwile. Lancucha jeszcze nie zamowilem, nalatane mam 135k km.

ściąg obudowe i zobacz cp tam jest porobione bo nie ciekawie to słychać. Części może w sklepie zamówić a nie na ebayu i nie muszą być oryginalne z ASO
By picek89 -  27 lut 2016, 17:16
 pomorskie
#217564
Wlasnie w UK (a tutaj mieszkam) taniej jest na ebayu. Kupie lancuch i napinacz i wtedy zobaczymy :) najgorsze jest to ze jakies 3 tyg mialem spokoj a dzisiaj po dluzszej podrozy znowu sie zaczelo...
By picek89 -  05 mar 2016, 22:10
 pomorskie
#218581
Witam ponownie. Wlasnie wczoraj mechanik zmienil mi lancuch z napinaczem, stwierdzil nawet ze stary lancuch byl troche rozciagniety. Dzisiaj jednak auto jakos dziwnie odpalilo, do tego zapalila sie kontrolka "check engine". Pojechalem do mechanika i wyplulo 4 bledy:
04248 - Intake Manifold tuning valve position sensor (G336) open or short to bus P1098 upper limit reached
00256 - mass air flow sensor (g70) : supply voltage p0100 no signal no communication - intermittent
12691 - intake manifold runner control open stop outside of valid range p3193 lower limit reached
00017 - bank 1: camshaft a (intake) : retard set point not reached (over -advanced) p0011 no signal/ no communication

Mechanik znalazl odpieta wtyczke ktora zapomnial wpiac po wymianie lancucha. Podpial ja, skasowal bledy, zniknela kontrolka "check engine", przejechal sie i podpial ponownie pod kompa. Jedyny blad ktory zostal to ten ostatni. Silnik chodzi i przyspiesza ok, mechanik byl zdziwiony ze ten blad powraca. Kazal mi wrocic w poniedzialek i wtedy zerknie. Pojechalem do domu, po kolejnym odpaleniu auta kontrolka "check engine" powrocila. Czy ktos ma jakis pomysl co moze byc nie tak?
By wojtkiewicz389 -  04 kwie 2016, 21:06
 małopolskie
#223038
Witam, jak większość tutaj również mam ciekawą historię.

Mianowicie, AXX krajowy, przebieg ~105.000. Udokumentowany, auto co 10.000 na wymianie oleju w ASO, lany castrol 5w40. Na dzień dobry wymieniłem szklaneczkę i DV. Z okolic łańcucha absolutna cisza, raz na miesiąc potrafił zagadać po bardzo ostrej jeździe. Ale były uwalone termostaty i silnik się nie dogrzewał (zauważyłem problem dopiero przy spadku temperatury). Po wymianie termostatów silnik normalnie osiągał 90 stopni i praktycznie zawsze klepał jak diesel. Do tego problem z odpalaniem, trzeba było pokręcić rozrusznikiem na zimno z 2-3 sekundy a na ciepło co najmniej sekundę.

Już prawie kupiłem łańcuch z napinaczem gdy po wymianie oleju przy przebiegu 117k km, przejście z castrola na motula (specific 505-502 5w40) i przejechaniu około jednego baku (~500 km) stało się coś dziwnego.

Auto nagle, z dnia na dzień, przestało klepać jak diesel. Mało tego po włączeniu zapłonu słychać przez sekundę jakieś delikatne buczenie spod maski i samochód zaczął odpalać na dotyk...
Na obecną chwilę, po 180 km, silnik ani razu nie zaklekotał i odpala idealnie.

Czyżby motul przepłukał zasyfiony castrolem napinacz który zaczął działać? Czy to po prostu zbieg okoliczności? Słyszał ktoś o takiej sytuacji?
By trw -  06 wrz 2016, 8:35
 kujawsko-pomorskie
#238587
Witam,
mam pytanie po zdjęcie osłony od łańcucha rozrządu mechanik stwierdził że pęknięty na pół był jeden "pierścień" zaznaczony na zdjęciu, orientuje się ktoś czy jest to możliwe do kupienia? Mechanik mówi że nie można tego dokupić tylko trzeba wymienić całą osłonę która kosztuje 2900zł,
Obrazek

Edit: dobra poradziłem sobie znalazłem nr części samych pierścieni 06F 198 107A
By Smachal -  23 lis 2016, 14:07
 mazowieckie
#243298
Cześć,

Słuchajcie bo mam takowy problem jak w temacie, z tym że to klepanie słychać gdzieś po prawej stronie na dole (jak siedzę w aucie), gdzieś tam ktoś mi powiedział ze to na 90% napinacz i łańcuch pompy oleju, tak też kupiłem wszystko do wymiany i teraz siedzę, czytam i zastanawiam się czy aby dobrze zrobiłem :D
By ReCuperatoR -  04 maja 2017, 20:15
 pomorskie
#251412
Temat wraca ale jakby w tochę innej watriacji :/

Coś zaczeło klepać ale tylko na zimnym silniku i przy schodzeniu z obrotów w dół z ok 1800 do 1000. Przy obciążeniu i dodawaniu gazu nie stuka, po osiągnięciu temperatury roboczej oleju powyżej 60 stopni nie stuka wcale, ani na jałowym, ani przy schodzeniu z obrótów, ani pod obciążeniem podczas jazdy w pełnym zakresie obrotów.

wygląda/brzmi to tak:
Stuki pojawiły się na oleju Valvoline 5w40 MST C3 (pełny syntetyk) - taki był podczas nagrania filmiku. Po kilku dniach zmieniłem olej na Mobil 1 New Life 0w40 i stukanie było wyraźnie mniejsze. Po kolejnych kilku dniach zmieniłem olej na Mobil 1 Peak Life 5w50 i stukanie było głośniejsze. Przy każdej zmianie oleju szukaliśmy "złota" w wiadrze. Żadnych opiłków ani stałych elementów nie stwierdziliśmy.

Dodatkowo sprawdziliśmy ciśnienie oleju i chyba jest książkowo:
- zimny silnik, jałowe obroty - 4 bary
- rozgrzany silnik, jałowe obroty - 1,5 bara
- rozgrzany silnik, 2000 rpm - 4 bary

mam nadzieję, że to nie panewka :( ale panewki chyba cały czas by było słychać, zwłaszcza pod obciążęniem ? napinacz łańcucha? popychacze?

dzięki
pozdrawiam
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18